arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۴۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۰ - ۲۴ آبان ۱۳۹۹

لایو خبر - ۲۴ آبان ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ساکنان بخش‌های واگذار شده قره‌باغ پیش از تخلیه منازل خود را می‌سوزانند
۱۳۹۹/۰۸/۲۴ - ۲۱:۵۴

چارکتار یکی از روستاهای منطقه قره‌باغ و از بخش‌های تحت کنترل پیشین جمهوری خودخوانده آرتساخ است که پیش از تخلیه جهت واگذاری به نیروهای جمهوری آذربایجان به شکل زمین سوخته درآمده است. در این گزارش آمده است که ساکنان پیش از تخلیه و رسیدن آذربایجانی‌ها ترجیج می‌دهند به جای آنکه روستا را آنگونه که هست تحویل «نیروهای منفور همسایه» بدهند منازل خود را آتش بزنند تا از چارکتار تنها زمینی سوخته باقی بماند.

حمله توپخانه‌ای سپاه به مواضع گروهک‌های ضد انقلاب
۱۳۹۹/۰۸/۲۴ - ۲۱:۵۴

روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای از حمله توپخانه ای رزمندگان سپاه به مواضع گروهک های ضد انقلاب در آن سوی مرزها خبر داد. در این اطلاعیه آمده است: رزمندگان نیروی زمینی سپاه صبح امروز، شنبه مواضع گروهک‌های تروریستی ضد انقلاب را در آن سوی مرزهای شمال غرب کشورمان هدف قرار دادند که طی این حملات خسارات و تلفات سنگینی به ضد انقلاب وارد شد.

آسوشیتدپرس: برای اولین بار در تاریخ، یک زن وزیر دفاع آمریکا می‌شود
۱۳۹۹/۰۸/۲۴ - ۲۰:۱۸

خبرگزاری آسوشیتد پرس روز شنبه به نقل از منابع نزدیک به جو بایدن نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که از سوی رسانه‌های آمریکایی به عنوان برنده انتخابات و رئیس‌جمهور منتخب آمریکا معرفی شده است اعلام کرد که بایدن قصد دارد «میشل فلورنوی» را به عنوان وزیر دفاع آینده آمریکا به کنگره معرفی کند. در صورت قطعی شدن انتصاب میشل فلورنوی به سمت وزیر دفاع آمریکا، وی اولین زنی در تاریخ آمریکا خواهد بود که به این سمت منصوب می‌شود.

واعظی: رئيس‌جمهور با تعطيلی تهران مخالف نیست
۱۳۹۹/۰۸/۲۴ - ۲۰:۱۷

رییس دفتر رییس جمهوری با تکذیب مخالفت رییس‌ جمهوری با تعطیلی تهران، ادعای استعفای وزیر بهداشت را شایعه‌ای بی‌اساس خواند و اظهار داشت: بخش اعظمی از وقت جلسه امروز ستاد ملی مبارزه با کرونا به بررسی طرح پیشنهادی وزارت بهداشت در زمینه برقراری محدودیت‌های کرونایی در سراسر کشور گذشت که کلیات این طرح تصویب شد.

دانشگاه علوم پزشکی ایران: آزمایش فاز انسانی دو واکسن کرونای ایرانی آغاز شد
۱۳۹۹/۰۸/۲۴ - ۲۰:۱۶

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران از آغاز آزمایش فاز انسانی دو واکسن در دانشگاه علوم پزشکی ایران خبر داد. جلیل کوهپایه‌زاده تصریح کرد: در حال حاضر افراد بسیاری داوطلب این کار شدند که باید کاندیدهای مناسب انتخاب شوند. این پزشک متخصص همچنین تصریح کرد: البته این اثرات در مقابل اثرات مثبت چیزی به حساب نمی‌آید که بسیار معدود بوده و یک در میلیون است و احتمال ضعیفی دارد، ولی فکر نکنید همه هم می‌توانند کاندید شوند مثلا فردی که ویروس کرونا را گرفته دیگر کاندید نیست، طبیعتا فراخوان اعلام می‌کنیم.

مشاور ارشد اوباما: سیاست تحریم حداکثری علیه ایران در دولت بایدن پایان می‌یابد
۱۳۹۹/۰۸/۲۴ - ۱۷:۲۹

مشاور ارشد باراک اوباما رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در گفت‌وگویی به چالشهای روابط آمریکا و ایران در زمان روی کار بودن دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا پرداخت.

اولین شناسنامه فرزند حاصل ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی صادر و تحویل شد
۱۳۹۹/۰۸/۲۴ - ۱۷:۲۹

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران از صدور و تحویل اولین شناسنامه فرزند حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی خبر داد.

امین‌زاده، معاون وزیر خارجه در دولت اصلاحات: چاره‌ای جز تنش‌زدایی در روابط با آمریکا نداریم
۱۳۹۹/۰۸/۲۴ - ۱۷:۲۸

محسن امین‌زاده، معاون وزیر امورخارجه در دولت خاتمی، در جلسه حزب توسعه‌ملی با عنوان "ضرورت تنش‌زدایی در روابط ایران و آمریکا" گفت: اقتصاد ایران زمانی توسط ترامپ تحریم شد که تقریبا از همه جای اقتصاد جهان منفصل شده بود. تامل در مناقشات اقتصادی آمریکا و چین نشان می‌دهد که پیوستگی اقتصادی دو کشور تا چه میزان برای تحریم‌های آمریکا محدودیت ایجاد می‌کند.

ترامپ: به نیویورک فعلا واکسن نمی‌دهیم
۱۳۹۹/۰۸/۲۴ - ۱۷:۲۷

دونالد ترامپ گفت، تا آوریل سال آتی میلادی واکسن کرونا در دسترس همه مردم قرار می‌گیرد البته بجز ایالت نیویورک آن هم به دلایل سیاسی چون فرماندارش گفته فکر نمی‌کند این از نظر سیاسی "خوب" باشد. این اظهارات واکنش انتقادآمیز فرماندار دموکرات آن ایالت را برانگیخت.

روزنامه جمهوری اسلامی: یک «کنسرسیوم مافیا» تمام برنامه‌ها و سیاست‌های دولت را خنثی می‌کند
۱۳۹۹/۰۸/۲۴ - ۱۷:۲۷

حکمرانی، وقتی توانمند خواهد بود که کشور یک دولت داشته باشد نه دو دولت. حکمرانی توانمند آنست که زمینه آزادی‌های مشروع به‌ویژه در عرصه بیان و قلم را فراهم کند ولی نه به این صورت که مافیاهای اقتصادی و سیاسی و تبلیغاتی، خنثی‌کننده سیاست‌ها و برنامه‌های دولت در داخل و خارج باشند.

جزئیات محدودیت‌‌های جدید کرونایی / ۱۰۰ شهر در وضعیت هشدار سطح ۳
۱۳۹۹/۰۸/۲۴ - ۱۷:۲۶

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا جزئیات محدودیت‌‌های جدید کرونایی از یکم آذر ماه بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا را تشریح کرد.

روحانی: از اول آذر محدودیت های جدید و بیشتری اعمال خواهد شد
۱۳۹۹/۰۸/۲۴ - ۱۳:۰۸

اظهارات روحانی در ستاد ملی مقابله با کرونا:

از شنبه هفته آینده طرح محدودیت‌های کلی در سراسر کشور اجرایی می‌شود.

مقررات باتوجه به شرایط هر شهر اعلام می‌شود؛ اساس این طرح تا پایان کرونا ادامه دارد.

برگزاری تجمعی در مشهد با رنگ و بوی مذهبی و بدون مجوز باعث بدتر شدن وضعیت آن شهر شد.

مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا باید ضوابط اجرا داشته باشد وبا اقلیتی که مصوبات را رعایت نمی کنند، برخورد شود

دادستان خرم‌آباد: ادعای مرگ یک زندانی به دلیل شکنجه کذب است
۱۳۹۹/۰۸/۲۴ - ۱۰:۱۰

دادستان مرکز استان لرستان گفت: ادعای فوت یکی از زندانیان خرم‌آباد به دلیل شکنجه کذب است.

«داریوش شاهون وند» ضمن رد ادعایی مبنی بر فوت یک زندانیان در زندان خرم‌آباد به دلیل شکنجه اظهار داشت: فرهاد وثوقی به اتهام قتل عمد از طریق بازپرس شهرستان دلفان استان لرستان تحت پیگرد قضایی قرار گرفت و به زندان معرفی شد.

وی ادامه داد: طبق گفته چند تن از زندانیان و ماموران بند، وی با ۲ تا سه نفر در زندان درگیر می‌شود که پس از این درگیری، مورد اصابت ضربه قرار می‌گیرد، همچنین بررسی‌های اولیه پزشکی نشان می دهد احتمال وقوع مصرف مواد افیونی و مخدر نیز وجود دارد که البته این موضوع در دست بررسی است.

نظرات بینندگان