arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۴۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۷ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۱

توصیه‌های مهم آیة الله وحید خراسانی در ديدار شهاب مرادي

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
علی رضا مهدوی در سايت تبيان با اشاره به دعوت آیة الله وحید خراسانی از حجة الاسلام شهاب مرادي، چكيده اي از مهمترين فرازهاي سخنان ايشان را در اين ديدار نوشت:

روز شنبه به همراه حجة الاسلام شهاب مرادي به قم مشرف شدم و بر اساس قراری که داشتیم، ضمن زيارت مرقد مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله عليها به محضر آيت الله العظمي وحيد خراساني رسيديم. حضرت آيت الله وحيد خراساني در اين ديدار که براي آن وقت موسعي را قرار داده بودند ضمن استماع و توجه دقيق به نکات و چند گزارش کوتاهي که شهاب مرادي ارائه کرد، از فعاليت هاي تبليغي وي تجليل و بيانات مبسوطي ايراد فرمودند که مشحون از مطالب دقيق علمي ، آيات و روايات متعددي بود.

برخي از فرمايشات ، نکات و حواشي اين ديدار که برايم بسيار جالب بود را در ادامه بيان خواهم کرد :

1- آيت الله وحيد خراساني مکرر و با تاکيد به مساله با اهميت اقامه عزا در روز شهادت و حرکت دسته هاي عزاداري توصيه فرمودند. بسيار روشن بود اصلي ترين توصيه ايشان توجه به اقامه عزا براي حضرت زهرا سلام الله عليها به صورت دسته جات عزاداري در روز شهادت بود .

2- معظم له در پاسخ به سوالي درباره آغاز و پايان ايام فاطميه بيان فرمودند که از روز 13 جمادي الاول شروع مي شود تا روز 3 جمادي الثاني که تعطيل است و اوج سوگواري در آن روز است که توجه به آن روز سيره بزرگان از فقهايي همچون ميرزاي ناييني و مرحوم آخوند خراساني بوده است.

3- ايشان در ادامه نکته دقيق و ظريفي در تفسير " بضعة مني" فرمودند که "پاره تن" از اغلاط است.بضعه در اين جا يعني پاره اي از وجود عقل کل و کل عقل. يعني پاره اي از علم او، پاره اي از نور و مقام او، پاره اي از عصمت و قدسيّت او و بالاخره پاره اي از عقل کل و کلّ عقل.

همچنين فرمودند در روز قيامت که يوم الحسره و روز افسوس و پشيماني است، همه آنها که مسيري جز مسير اهل بيت را برگزيدند، انگشت ندامت خواهند گزيد و آرزو مي کنند که اي کاش از مدت عمر خود براي خدمت به آستان ائمه طاهرين به خصوص مادر مظلومه شان بهره مي بردند.

4- معظم له با توجه به نقش هويتي مناسبت ها ، کنار محرم و صفر به اقامه عزا در 3 روز مهم در طول سال تاکيد داشتند:شهادت حضرت صديقه ، شهادت حضرت امير و شهادت حضرت صادق عليهم السلام .

5- همچنين ايشان با تاکيد فرمودند حفظ نظام از اوجب واجبات است نه براي امروز که ما هستيم ، براي هميشه تا روزي که اين پرچم به دست امام زمان ارواحنافداه برسد و ما همه در قبال اهل بيت عليهم السلام مسئوليم .

اما در پايان اين ديدار صميمانه 2 توصيه براي عموم مردم بيان فرمودند:

**اول: تلاوت روزانه سوره ياسين و هديه کردن ثواب آن به حضرت فاطمه زهرا(سلام الله عليها) .

** دوم: آغاز ختم قرآن به صورت روزانه به هر ميزان که ميسر است و هديه کردن آن به امام عصر عليه السلام . که بر اساس حديث صحيح و معتبري بشارت داده شده که کسي که چنين هديه اي به امام زمان عليه السلام مي دهد (و هو معه)يعني به مقام معيت با آن بزرگوار مي رسد .

در پايان آيت الله وحيد از همگان خواستند تا با بزرگداشت اين ايام حزن و ماتم ، زمينه جلب عنايات حضرت بقية الله به کشور را فراهم آورند .
نظرات بینندگان