arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۵۴۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۳ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۱

آیت الله حائری شیرازی: وقتی از حل مسائل ساده عاجزیم، چگونه مدیریت جهانی را جواب می‌دهیم؟

آیت الله حائری شیرازی گفت: افراد باسواد خطرات بیشتری نسبت به افراد بی‌سواد دارند. افراد بی‌سواد آفتابه دزد می‌شوند ولی افراد باسواد بانک می‌زنند و پرونده‌هایی مانند اختلاس ۳۰۰۰ میلیاردی را ایجاد می‌کنند!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: وقتی از حل مسائل ساده عاجزیم، چگونه مدیریت جهانی را جواب می‌دهیم؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، آیت ا... حائری شیرازی ظهر روز سه شنبه در همایش «مهدویت، انتظار و بیداری اسلامی» در دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی «ره» یزد با اشاره به وقوع بیداری اسلامی در مناطق مختلف دنیا اظهار داشت: ظلم و فساد بزرگ‌ترین عامل بیداری مردم است و خوشبختانه این تحرک‌ها در کشورهای اسلامی از مساجد آغاز شده است.



وی همچنین با اشاره به وقوع جنبش وال استریت در آمریکا گفت: آقای کار‌تر در این زمینه گفته مسئله را نمی‌توان با زندان حل کرد بلکه باید موضوع را با گفتگو حل کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایلنا، وی ضرورت وجود توامان معنویت و علم را خاطر نشان ساخت و گفت: در حال حاضر بشر دانش منهای دین را تجربه می‌کند و نتیجه‌اش را می‌بیند. افراد باسواد خطرات بیشتری نسبت به افراد بی‌سواد دارند. افراد بی‌سواد آفتابه دزد می‌شوند ولی افراد باسواد بانک می‌زنند و پرونده‌هایی مانند اختلاس ۳۰۰۰ میلیاردی را ایجاد می‌کنند!

وی افزود: ساخت بمب اتم و نابود کردن هزاران فرد بیگاه هم از وجود علم تنهاست.

این عضو مجلس خبرگان با یادآوری این مسئله که ما همه بنده خداوند هستیم و باید یک بنده صالح و کامل همچون حضرت ولیعصر «عج» بر ما حکومت کند، گفت: اینکه گفته می‌شود در آخر الزمان دنیا پر از ظلم و جور می‌شود به این علت است که انسان به خود واگذار شده و تا منجی عالم بشریت نیاید این‌ها حل نمی‌شود.

وی سپس با طرح این سوال که اگر انسان در حال فوت باشد باید برای پدرش ارث بیشتری بگذارد یا فرزندش که به او سود بیشتری برسد، گفت: قرآن در این خصوص پاسخ می‌دهد «آَبَآؤُکُمْ وَ أَبْنَآؤُکُمْ لَاتَدْرُونَ أَیُّهُمْ أَقْرَبُ لَکُمْ نَفْعاً» بدین معنی که «شما نمى‏دانید پدران و پسرانتان، کدامیک برایتان سودمندترند». بنا بر گفته قرآن کریم وقتی ما از حل این مسئله ساده عاجزیم چگونه می‌توانیم مدیریت عالم را جواب دهیم؟

او در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر روند تکاملی در انقلاب‌ها از جمله انقلاب اسلامی ایران، گفت: کسانی که اکنون منافق نام گرفته‌اند روزی مجاهدین بودند و وقتی از زندان آزاد می‌شدند شهری به استقبال آنان می‌رفتند. ولی کم کم با گذشت زمان مشخص شد آن‌ها آن طور که می‌باید باشند نبودند.

حائری شیرازی همچنین مهدویت را راه فاطمه «س» دانست و گفت: اینکه قبر حضرت نامشخص است به این علت است که نباید با پیداشدن آن فرض شود مسئله ما تمام شده و سوء تفاهمی جزئی بوده بلکه آن مسائل و مصیبت‌ها اشتباهی ماندگار بود.

وی در بخش پایانی سخنان خود در پاسخ به سوالی مبنی بر راهکار‌ها برای ارتقاء فرهنگ عمومی و بهبود وضعیت حجاب و عفاف جامعه گفت: افراط موجب تفریط می‌شود. حداقل حجاب را باید رعایت کرد. نباید بر آن اضافه کرد چراکه اضافه شدن موجب سختی افراد می‌شود. باید دانست اضافه کردن از شیطان است و اگر شارع چیزی را حلال می‌داند شما آن را حرام نکنید.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
6
71
حاج آقا مگه خود شماها نبوديد كه احمدي نژاد رو حمايت كرديد.. الان مي گيد كي بود كي بود من نبودم؟!!!
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
3
63
کاش همه اونایی که احمدی نژاد رو آوردند و ازش حمایت کردند، بجای این کنایه ها، شهامت اعتراف به اشتباه و عذر خواهی از مردم و توبه به درگاه الهی رو داشتند!
باشد که رستگار شوند.
جم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
15
10
حاج آقای حائری از احمدی نژاد حمایت کرد. در سال 76 هم مواضع بسیار تندی علیه خاتمی داشت و کلا از لحاظ سیاسی خیلی رادیکاله ولی خودش شخصیت اخلاقی و عرفانی فوق العاده ای داره
اینم شاهدی بر جدایی سیاسیت از...
نظرات بینندگان