arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۵ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۱

پورمحمدی ادعای خود را تکرار کرد: پرونده‌های زیادی از جنس اختلاس 3 هزار میلیاردی داریم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: از جنس پرونده‌های شبیه به پرونده فساد ۳ هزار میلیارد تومانی متاسفانه زیاد داریم.

 مصطفی پور محمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور پیش از ظهر امروز در حاشیه همایش ارتقای سلامت اداری که با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف برگزار شد، در جمع خبرنگاران حضور یافته و در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درباره موضوع تنقیح قوانین گفت: تا امروز بیش از 10 موضوع از قوانین آماده تنقیح شده است که آن را به ریاست مجلس شورای اسلامی ارائه داده‌ایم.

وی افزود: از آنجا که مجلس پیش از سال به فضای انتخاباتی منتقل شد، بررسی این گروه‌های قانونی مسکوت ماند اما قرار شده است به زودی تشکیل جلسه داده و کمیسیون‌هایی که این موضوعات به آنها احاله می‌شود، موضوع تنقیح قوانین را بررسی کند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت:‌ خوشبین هستیم که در سال جاری حداقل یک سوم قوانین پس از تنقیح به تصویب برسد زیرا این جزء سیاست‌های ماست که بتوانیم این تعداد از قوانین را پس از تنقیح ابلاغ کنیم.

مصطفی پور محمدی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره این موضوع که با توجه به نامگذاری سال 91 به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی سازمان بازرسی کل کشور چه مسئولیت‌هایی را برعهده دارد، گفت:‌چند بخش مهم برای تحقق بخشیدن به منویات رهبری باید در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: ابتدا باید دستگاه‌های مختلف اداری کشور وظایفشان را در قبال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی به درستی انجام دهد و فرایندهای طولانی یا اجراهای ناقص و غیر عادلانه که مخل نظام تولید هستند، از بین برود.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از وظایف سازمان بازرسی این است که نظارت بر تولید و سرمایه‌گذاری و همچنین رفع موانع آن را در دستور کار خود قرار داده زیرا این موارد سهم زیادی در افزایش تولید دارد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت:‌ البته از این موضوع نباید غافل شد که ریشه‌‌کن کردن فساد هم می‌تواند به افزایش تولید کمک کند.

وی گفت:‌ امروزه در همه دنیا رابطه منطقی میان افزایش فساد و کاهش تولید مشخص شده که اگر ما موفق شویم فساد را کاهش دهیم در طرف دیگر معادله افزایش تولید را همراه خواهیم داشت.

وی گفت: البته ما از نظارت بر کاستی‌های موجود در مقوله مقررات نیز بی‌خبر نیستیم و همزمان تلاش می‌کنیم تا مقررات دست و پا گیر و آنهایی که برای تولید سنگ‌اندازی می‌کنند را از سر راه برداریم که در این راستا به طور قطع اجرای قانون سلامت اداری می‌تواند مفید فایده باشد.

پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری سمینار گسترده ارتقای سلامت اداری و تولید ملی در 10 روز آینده خبر داد و گفت: در این سمینار که سران سه قوه حضور دارند، به موضوع سیاست‌گذاری کلی‌تر در مقوله ارتقای سلامت اداری و همچنین رابطه آن با تولید ملی بحث و تبادل نظر خواهد شد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در باره این مطلب که پیش از این در یکی از مصاحبه‌های خود اشاره کرده بودید به وجود پرونده‌های زیاد شبیه پرونده فساد بانکی 3 هزار میلیاردی گفت:‌ من نگفتم که همه این پرونده‌ها رقمش مشابه این پرونده است بلکه باید بگویم از این جنس پرونده‌ها متاسفانه زیاد وجود دارد.

وی گفت: امیدواریم با تلاشی که انجام می دهیم با بروز چنین پرونده‌هایی مبارزه کنیم و البته این را هم بگویم که اعلام این گونه پرونده‌ها در رسانه‌ها پیش از مشخص شدن ابعاد آن مفید نخواهد بود و صرفا موجب آزار و اذیت و فرسایش روحی شهروندان خواهد شد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت:‌خوشبختانه در مورد فساد مالی 3 هزار میلیاردی اطلاع رسانی خوبی انجام شد و رسانه‌ها در این حوزه خوب عمل کردند.

مصطفی پورمحمدی درباره اینکه در استان خوزستان اعلام کرده بود در رابطه با اجرای طرح دوم هدفمندی یارانه‌ها نامه‌ای به دفتر رهبری نوشته است، گفت:‌ من نگفتم فقط به دفتر رهبری نامه نوشتم بلکه ما درباره موضوعات مختلف بویژه هدفمندی یارانه‌ها گزارش‌هایی تهیه کردیم که یکی از مراجع گیرنده این گزارشات دفتر رهبری بوده است.

وی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگاران درباره اینکه آیا شما در این نامه انتقاد کرده بودید یا خیر گفت: ما بر اجرای قانون تاکید کرده بودیم این قانون نکات مثبت و منفی هم دارد هرچند که ابهاماتی هم دارد که باید اصلاح شود.

پورمحمدی گفت:‌مهمترین محور مورد نظر ما این است که پرداخت‌ها باید متناسب با دریافت‌ها باشد که متاسفانه این تناسب رعایت نشده است. از سوی دیگر از مهمترین اهداف این قانون باید تقویت تولید و افزایش بهره‌وری باشد که به این بخش هم توجه چندانی نشده است.

پورمحمدی در رابطه با ورود سازمان بازرسی کل کشور به مقوله بازار و سکه و ارز، گفت: ما در این خصوص گزارش‌هایی تهیه و ارائه دادیم اما فکر می‌کنم موضوع سکه و ارز جزء موضوعات اجتماعی و روانی است و برخورد با مفاسد این حوزه با وزارت اطلاعات است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران که از وی درباره حضورش در عرصه انتخابات ریاست جمهوری پرسیده بود، گفت: انشاءالله به وقتش تصمیم می‌گیریم.

انتهای پیام/


 

نظرات بینندگان