arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۷۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۳ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۹

تاثیر قیمت فولاد بر صنعت ساختمان سازی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قطعا از نقش مصالحی چون تیرآهن، آهن، میلگرد، فولاد و ناودانی و تاثیراتی که بر صنعت‌ها چون صنعت ساختمان‌سازی دارند، مطلع هستید. توجه داشته باشید که صنعت ساختمان‌سازی از مهم‌ترین صنعت‌هایی به حساب می‌آید که باید توجه ویژه‌ای به آن داشت؛ همچنین لازم است بدانید که مصالح در مدل و انواع متفاوتی وجود دارند و شما باید با انواع آن آشنایی داشته باشید تا بتوانید بهترین انتخاب‌ها را داشته باشید. همچنین لازم به ذکر است که علاوه بر صنعت ساخت‌وساز، مصالح در بخش‌های دیگر نیز تاثیر دارند. به عنوان مثال می‌توان به صنعت اقتصاد اشاره داشت. امروزه ایران به یکی از تولیدکنندگان برتر در زمینه تولید مصالح رسیده است و مهارت بسیاری در این حیطه دارد. با توجه به این موضوع، شاهد آن هستیم که فعالان این زمینه به صادرات پرداخته‌اند و از این طریق برای خود و کشور کسب درآمد می‌کنند. در ادامه‌ی این مقاله به بررسی موضوعات گوناگونی چون قیمت تیرآهن، صادرات لوله و قیمت میلگرد می‌پردازیم تا به خوبی با این موارد آشنا شوید.

نقش تیرآهن در صنعت ساختمان و اثر آن بر استحکام

تیرآهن را می‌توان یکی از تأثیرگذارترین و مهم‌ترین مصالح ساختمان‌سازی در نظر گرفت، چرا که نقش آن بر این صنعت بسیار مشهود و قابل فهم خواهد بود. تیرآهن از آنجایی که استحکام و مقاومت بالایی دارد و به سازه‌ی شما کیفیت مناسبی می‌دهد، مهم و با ارزش تلقی می‌شود. البته در کنار این موضوع، استفاده از تیرآهن فواید دیگری نیز دارد؛ مثلا می‌توان به موضوعاتی مانند بالا بردن امنیت سازه، سرعت دادن به ساخت‌وساز، کاهش خطاهای انسانی و مواردی از این دست اشاره کرد. همچنین باید بدانید که تیرآهن در انواع و مدل‌های گوناگونی وجود دارد و به دلیل آنکه هر یک از ویژگی و خصوصیت ویژه‌ای برخوردار هستند، باید در موارد مخصوصی مورد استفاده قرار گیرد.

تاثیر قیمت فولاد بر صنعت ساختمان سازی

ارتفاع استاندارد تیرآهن چقدر است؟

اگر بخواهیم به معرفی انواع تیرآهن بپردازیم، باید بدانید که تیرآهن در دو بخش جان و بال تعریف می‌شود و تفاوت‌هایی که میان انواع وجود دارد عموما به این بخش‌ها مربوط می‌شود. در رابطه به موضوع انواع تیرآهن می‌توان گفت تا به حال سه مدل از تیرآهن‌های استاندارد ساخته شده و مورد استفاده قرار گرفته که این سه مدل را می‌توان مدل‌هایی چون INP، IPB و IPE در نظر گرفت. در رابطه با تفاوت‌های میان انواع تیرآهن مواردی وجود دارد؛ برای مثال تیرآهن‌ها INP و IPE در ارتفاع‌هایی چون 600 تا 800 میلی‌متر قابل تهیه و استفاده هستند، در حالی که تیرآهن دیگر یعنی مدل IPB در ارتفاعی چون با 100 تا 1000 میلی‌متر مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته در کنار موضوع ارتفاع، موارد دیگری وجود دارد که جزو تفاوت‌های تیرآهن محسوب می‌شود که می‌توان اشاره داشت به ضخامت و پهنای بال‌. دقت داشته باشید که مسائل اشاره شده، از جمله دلایلی محسوب می‌شوند که می‌توانند بر قیمت تیرآهن تاثیر داشته باشند. بدون شک قیمت تیرآهن بر انتخاب شما تاثیر می‌گذارد؛ اما توصیه می‌شود به دلیل قیمت کمتر به سراغ تیرآهن بی‌کیفیت نروید، چرا که این محصول به طور مستقیم بر کیفیت سازه شما تاثیر خواهد داشت. همچنین به دلیل نبود ثبات در بازار مربوط به این نوع از مصالح، قیمت مشخصی را نمی‌توان بیان کرد و تنها امکان استعلام قیمت از فروشگاه شرکت مورد نظر وجود دارد.

درآمد قابل توجه شرکت های تولید لوله از طریق صادرات

همان‌طور که در ابتدا اشاره شد صادرات یکی از شیوه‌های مطلوب و کارآمد محسوب می‌شود که می‌توان از طریق آن کسب درآمد مناسبی داشت و از آنجایی که مصالح گوناگونی در ایران به تولید می‌رسند، شاهد پیشرفت در چنین موضوعی نیز هستیم. لوله‌ها نیز یکی از انواع مصالحی محسوب می‌شود که در ایران به تولید می‌رسد و صادرات آن به دیگر کشور به ویژه کشورهای همسایه چون ترکیه، عراق، ارمنستان و ... صورت می‌گیرد.

تاثیر قیمت فولاد بر صنعت ساختمان سازی

صادرات چه نوعی از لوله بیشتر است؟

همچنین لازم است که بدانید لوله‌ها در انواع و جنس‌های گوناگونی به تولید رسیده‌اند که هر کدام ویژگی مخصوص به خود را دارند. برای مثال لوله‌های پروفیل از جمله انواع این محصول محسوب می‌شوند که کاربردهای بسیاری برای آن وجود دارد و صادرات آن نسبت به دیگر انواع بیشتر است. در کنار تمام این مسائل توجه داشته باشید که مسائل گوناگونی وجود دارد که دانستن آن‌ها به شما کمک بسزایی می‌کند و زمینه‌ی موفقیت را برای شما هموار می‌کند. یکی از این مسائل را می‌توان بازاریابی و پیدا کردن بازار مناسب برای این محصول در نظر گرفت. دقت داشته باشید که رعایت هر چه بیشتر اصول و قوانینی که برای صادرات لوله وجود دارد، شرایط را برای موفقیت شما فراهم‌تر می‌کند و به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید به خوبی از این شیوه کسب درآمد داشته باشید.

ضرورت کنترل قیمت میلگرد برای کمک به ساخت و ساز

بدون شک از ضروری‌ترین مصالحی که در ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌توان به میلگرد اشاره کرد. به نوعی میلگردها از اصلی‌ترین لوازم مورد نیاز برای ساختمان‌سازی به حساب می‌آیند که بدون استفاده از آن‌ها امکان انجام کار وجود نخواهد داشت و تا به حال نشده است که سازه‌ای بدون استفاده از میلگرد به اتمام برسد.

تاثیر قیمت فولاد بر صنعت ساختمان سازی

نکات مهم و قابل توجه قبل از انتخاب میلگرد

نکته‌ای که در رابطه با این نوع از مصالح وجود دارد، این است که میلگرد در انواع و مدل‌های گوناگونی وجود دارد که هر کدام ویژگی مخصوص به خود را دارند. برای مثال می‌توان به انواعی چون میلگرد ساده، آجدار و آجدار پیچیده اشاره داشت که در سایز و اندازه‌های گوناگونی تا به حال تولیدشده‌اند و شما باید پیش از استفاده از هر یک، اطلاعات مناسبی داشته باشید تا مشکلی برای شما پیش نیاید. یکی از شرایطی که در آن از میلگرد آجدار استفاده می‌شود، زمانی است که تصمیم داریم با بتن، سازه را استحکام دهیم. نوع آجدار برای چنین کاربردی مناسب‌تر خواهد بود، چرا که می‌تواند بتن را به خوبی بر روی سطح خود نگه دارد و استحکام را به ارمغان بیاورد. تمام موارد ذکر شده از جمله عواملی محسوب می‌شوند که می‌توانند بر قیمت میلگرد تاثیر داشته باشند و از آنجایی که امروزه بازار مربوط به مصالح بازار ثبات داری نیست، نمی‌توان قیمت میلگرد را به طور دقیق بیان کرد و تنها شیوه‌ای که می‌توان از طریق آن از قیمت میلگرد مطلع شد، ارتباط با شرکت و فروشگاه‌های مخصوص است تا قیمت به روز این محصول را متوجه شوید.

جمع بندی و نتیجه مقاله

طبق آنچه در این متن گفته شد، اکنون شما در رابطه با مسائل گوناگونی چون قیمت تیرآهن، صادرات لوله و قیمت میلگرد آشنا شدید. داشتن اطلاعات از چنین موضوعاتی به شما کمک می‌کند تا بهترین تصمیمات را داشته باشید و در زمینه‌ای که در آن مشغول به فعالیت هستید، به موفقیت دست‌یابید.

پیشنهاد ما به شما برای خرید انواع آهن آلات ساختمانی، فروشگاه آنلاین آهن آلات شهر آهن است زیرا با توانایی فراوان خود تجربه ای فراموش نشدنی از خرید را برای شما رقم خواهد زد.

مقاله برگرفته از وب سایت فروشگاهی شهر آهن به آدرس وب سایت https://www.shahrahan.com/

 

 

 

نظرات بینندگان