arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۲۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۳ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۱

ناگفته هايي از 10 ثروتمند جهان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : ثروتمندان جهان چه کساني هستند؟! اين پول هنگفت چگونه به حساب هاي بانکي آنان واريز مي شود؟! و آنان ثروتشان را صرف چه کار هايي مي کنند؟!
    آيا کار هاي خيرخواهانه انجام مي دهند؟! يا به کار هاي فرهنگي دست مي زنند؟!
    اين که ثروتمندان جهان از پول هايشان چگونه استفاده مي کنند تا در بحران هاي اقتصادي نه تنها ورشکست نشوند، بلکه پول روي پول بگذارند، عجيب نيست؟!
    اين که خيلي از ثروتمندان جهان نويسندگان کتاب هايي به قلم خود هستند يا به صورت مشترک کتاب هايي را انتشار مي دهند باور کردني است؟!
    نگاهي به سرنوشت 10 ثروتمند جهان داشته ايم که مي خوانيد:
    
    1 کارلوس اسليم هلو، 72 ساله يک تاجر موفق و خيرخواه مکزيکي است که در پايان سال 2011 ميلادي براي دومين سال پياپي به عنوان ثروتمند ترين مرد جهان شناخته شد. مجموع دارايي هاي اسليم در پايان سال گذشته 74 بيليون دلار امريکا برآورد شده است.
    کارلوس اسليم رياست شرکت هاي مخابراتي تلمکس و امريکا موويل و سهامداري چندين شرکت بزرگ مکزيکي را علاوه بر ساير فعاليت هاي اقتصادي سودآور خود در سراسر جهان عهده دار است.
    کارلوس اسليم نخستين مکزيکي اي است که به عنوان ثروتمند ترين مرد جهان شناخته شده و به اين ترتيب براي نخستين بار در 16 سال گذشته است که ثروتمند ترين شخص جهان يک فرد غيرامريکايي است.
    
    2 ويليام هنري بيل گيتس 57 ساله تاجر بانفوذ، سرمايه گذار و نويسنده امريکايي الاصل است که در پايان سال 2011 ميلادي به عنوان دومين فرد ثروتمند جهان شناخته شده است.
    بيل گيتس، رئيس شرکت مايکروسافت، اين شرکت را با همراهي پل آلن تاسيس کرده است. وي در حال حاضر 4/6 درصد از سهام شرکت را در اختيار دارد و مشاغل مهمي را در شرکت عهده دار بوده است.
    از وي کتاب هاي بسياري به صورت شخصي و نيز با همکاري نويسندگان ديگر در دست است.
    بيل گيتس انقلاب عظيمي را در صنعت رايانه ايجاد کرد و همواره به دليل تاکتيک هاي تجاري و غيرقابل رقابتش مورد ستايش قرار گرفته است. وي از فعالان تلاش هاي خيرخواهانه نيز به شمار مي رود. از شرکت هايي که بيل گيتس از موسسان آن است مي توان به شرکت بيل و مليندا گيتس که سرمايه زيادي را صرف فعاليت هاي علمي آن کرده است، اشاره کرد. وي در سال 2008 ميلادي به فعاليت تمام وقت خود در شرکت مايکروسافت خاتمه داد و به طور تمام وقت به شرکت بيل و مليندا گيتس پرداخت. شرکت کوربيس و هاتاوي نيز از ديگر شرکت هاي بيل گيتس هستند.
    
    3 وارن ادوارد بافت متولد30 آگوست سال 1930 تاجر بانفوذ، سرمايه گذار و نوع دوست امريکايي است که در پايان سال 2011 ميلادي با مجموع دارايي خالص 47 بيليون دلار سومين فرد ثروتمند جهان است. وارن بافت را به عنوان يکي از موفق ترين سرمايه گذاران جهان مي شناسند. وي نخستين سهام دار و نيز رئيس شرکت برکشاير هيت وي است که نامش دائماً در فهرست ثروتمند ترين افراد جهان قرار دارد.
    وارن بافت را با نام هاي ديگري چون نابغه اوهاما، پيشگوي اوهاما يا داناي اوهاما نيز مي شناسند و همگان از فلسفه سرمايه گذاري و صرفه جويي به رغم ثروت كلانش ياد مي کنند. بافت ادعا مي کند
    99 درصد از شانسش را به دليل فعاليت هاي خيرخواهانه اش به دست آورده است.
    وارن بافت همچنين عضو هيات امناي دانشگاه گرنيل است. کتاب هاي بسياري در مورد بافت و استراتژي هاي سرمايه گذاري اش به چاپ رسيده است که از ميان آنها 47 کتاب با نام وي به چاپ رسيده است. اين در حالي است که تنها کتاب هايي با نام سياستمداران اصلي جهان، رئيس جمهور امريکا و دالايي لاما با نام شخص به چاپ رسيده اند.
    بافت سرگرمي مورد علاقه اش را جمع آوري مقالات با نام خود مي داند.
    
    4 برنارد آرنالت متولد 5 مارس سال 1949 ميلادي تاجر ثروتمند و بانفوذ فرانسوي است که در سال 2011 ميلادي به عنوان چهارمين فرد ثروتمند جهان شناخته شده است.
    برنارد آرنالت، رئيس و مديرعامل شرکت LVMH يک شرکت سرشناس فرانسوي است. وي در سال 1987، 60 درصد از سهام اين شرکت را خريداري کرد.
    برنارد آرنالت در سال 2007 ميلادي، 69/10 درصد از سهام بزرگ ترين سوپرمارکت زنجيره اي فرانسه و دومين شرکت توزيع کننده غذاي جهان را خريداري کرد و با کمک طرح هاي توسعه اي زياده خواهانه اش آن را به بزرگ ترين گروه تجملاتي و تفريحي جهان تبديل کرد. از ديگر شرکت هاي آرنالت مي توان به شرکت حراجي بزرگ وي اشاره کرد.
    
    5 لاري اليسون متولد 17 آگوست سال 1944 ميلادي يکي از موسسان و روساي موسسه اوراکل، از پيشگامان و بزرگ ترين شرکت هاي نرم افزاري جهان است.
    لاري اليسون در پايان سال 2011 ميلادي با 33 بيليون دلار دارايي سومين شهروند ثروتمند امريکايي و پنجمين فرد ثروتمند جهان است.
    لاري اليسون در سال 2000 ثروتمند ترين فرد جهان و در سال 2006 ثروتمند ترين مرد کاليفرنيا بود. در27 جولاي سال 2010 لاري اليسون به عنوان پردرآمد ترين مدير در يک دهه گذشته شناخته شد.
    
    6 لاکشمي ميتال متولد 15 ژوئن سال 1950 تاجر موفق صنعت فولاد است.
    وي رئيس و مدير بزرگ ترين شرکت توليد استيل در جهان با نام آرسلور ميتال است.
    لاکشمي ميتال، ثروتمند ترين مرد هند، آسيا و انگلستان و دومين فرد ثروتمند اروپا و ششمين فرد ثروتمند جهان در پايان سال 2011 ميلادي با دارايي شخصي 1/31 بيليون دلار است.
    لاکشمي ميتال به عنوان چهل و چهارمين فرد ثروتمند و بانفوذ جهان در فهرست 68 نفره جهان شناخته شده است.
    جشن ازدواج دختر وي وانيشا ميتال باشکوه ترين مراسم ازدواج سراسر تاريخ گزارش شده است.
    لاکشمي ميتال، عضو مستقل هيات مديره گلدن ساچ، عضو هيات مديره دفاع هوايي اروپا، کنسول سرمايه گذاري قزاقستان، کنسول سرمايه گذاري جهاني در آفريقاي جنوبي، کنسول کابينه وزيران اوکراين، کنسول بازار اقتصادي جهاني و عضو هيات مشاوره رياست جمهوري موزامبيک و آهن و استيل جهاني است.
    
    7 آمانسيو اورتگا متولد 28 مارس سال 1936 ميلادي موسس سازمان مد اسپانيا است.
    وي گروه اينديتکس را به همراهي روساليا مرا، همسر سابقش تاسيس کرد و رياست آن را به عهده گرفت. اورتگا ثروتمند ترين فرد اسپانيا و دومين فرد ثروتمند اروپا و هفتمين ثروتمند جهان در سال 2011 است.
    آمانسيو اورتگا در حال حاضر با همسر فعلي اش در يک خانه امن در مرکز شهر کورنا زندگي مي کند. اورتگا در سن
    14 سالگي به سبب شغل پدرش که کارگر راه آهن بود وارد شهر لاکرونياي اسپانيا شد. وي به واسطه شغل کلوچه فروشي در فروشگاه هاي پيراهن در لاکرونيا دگاليسيا در سال 1972 توليدي لباس حمام با نام گوا را تاسيس کرد.
    وي در سال 1975 نخستين فروشگاهش را که بعد ها با نام فروشگاه هاي زنجيره اي محبوب زارا شناخته شد را تاسيس کرد. وي صاحب 29/59 درصد از سهام گروه اينديتکس که شامل برند هاي زارا، ماسيرداتي، اوکاشو، زاراهوم، کيدي کلاس، تمپ و استراديوريوس که بيش از 92 هزار کارمند دارد، است.
    از اورتگا هيچ رزومه اي جز عکسي که در سايت اينديتکس وجود دارد، در دسترس نيست. او از پوشيدن کروات امتناع کرده و علاقه مند به پوشيدن جين آبي و تي شرت است. گفته مي شود وي نقش پررنگي در بخش توليد و طراحي شرکت زارا برعهده دارد و تاکنون در هيچ مصاحبه اي شرکت نکرده است.
    
    8 ايکي باتيستا متولد 3 نوامبر سال 1956 ميلادي موسس و رئيس برزيلي گروه اي بي ايکس EBX است که شامل پنج شرکت به نام هاي نفت و گاز، انرژي، محاسبات، استخراج معدن و خدمات و تجهيزات دريايي است.
    ايکي باتيستا در پايان سال 2011 ميلادي با دارايي 30 بيليون دلار هشتمين فرد ثروتمند جهان و ثروتمند ترين فرد امريکاي جنوبي شناخته شده است. وي در سپتامبر 2011 ميلادي به عنوان تنها برزيلي در فهرست 50 نفره افراد موثر بر اقتصاد جهاني شناخته شده است. اورتگا پس از رئيس جمهور برزيل موثر ترين فرد اين کشور شناخته شده است. وي را به عنوان يک مرد خودساخته مي شناسند که با تلاش فردي خود به هر آنچه خواسته رسيده است. باتيستا از سال 1980 ميلادي هشت معدن طلارا در برزيل و کانادا به بهره برداري رسانده است.
    
    9 موکاش آمباني متولد 19 آوريل سال 1957 تاجر بانفوذ و موفق هندي است که رئيس و رئيس هيات مديره بزرگ ترين بخش خصوصي صنايع هندوستان است.
    نام آمباني در سال 2010 در بين بانفوذ ترين و قدرتمند ترين افراد جهان قرار گرفت. وي در پايان سال 2011 با ثروت 27 بيليون دلاري نهمين ثروتمند جهان و دومين فرد ثروتمند آسيا شناخته شد.
    موکاش آمباني، عضو هيات مديران بانک شرکت سهامي امريکا و عضو هيات مشاوره ارتباطات خارجي صنايع هندوستان است. وي علاوه بر شرکت خود در زمينه هاي منسوجات، فيبر هاي پلي استر و اکتشاف و توليد نفت و گاز فعاليت دارد. موکاش آمباني بزرگ ترين تکنولوژي اطلاعات و ارتباطات در زمينه شرکت هاي مستقل را تاسيس کرده است.
    وي همچنين هدايت و ساخت بزرگ ترين پالايشگاه نفت جهان در جامانگاي هندوستان با گنجايش 66 هزار بشکه در روز(33 ميليون تن در سال) را به پايان رسانده است.
    
    10کريستي رات والتون متولد سال 1955 ميلادي بيوه جان تي والتون موسس فروشگاه هاي زنجيره اي وال مارت است. کريستي والتون پس از مرگ همسرش در سال 2005 ميلادي تمام ثروت 7/15 بيليون دلاري اش را به ارث برد.
    کريستي والتون در پايان سال 2011 ميلادي با ثروت 5/26 بيليون دلاري چهارمين فرد ثروتمند امريکا و دهمين فرد ثروتمند جهان است.
    کريستي والتون را به عنوان خير ترين زن جهان مي شناسند، چرا که بين سال هاي 2002 ميلادي تا 2006 ميلياردها دلار از ثروتش را صرف امور خيرخواهانه کرده است. وي عضو سازمان هاي خيرخواهانه بسياري است. کريستي والتون، عضو هيات مديره موزه تاريخ طبيعي و جمعيت جانورشناسي سن ديگو است که از طريق آنها نيز کمک هاي بسياري به نيازمندان کرده است.
    کريستي والتون در سال 2006 ميلادي خانه قديمي ويکتوريايي خود را که ارزش تاريخي بسياري داشت، به نهاد هاي خيرخواه اهدا کرد.
    وي همچنين موسسه خيريه خانوادگي خود با نام موسسه حمايتي خانواده والتون را پشتيباني مي کند که هدايا و مزاياي بسياري از دانشگاه هاي زيادي از جمله دانشگاه آرکاناس گرفته و صرف امور خيرخواهانه مي کند. موسسه خيريه خانوادگي وي تنها در سال 2007 ميلادي، 6/1 بيليون دلار به نيازمندان اهدا کرد.
نظرات بینندگان