arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۴۸۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۰۴ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۱

يک زن تا 246 سالگي اش بايد مهريه بگيرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : يک زن تا 246 سالگي اش بايد هر ماه چشم انتظار دريافت گوشه هايي از مهريه طلايي اش باشد.
    باور مي کنيد يک انسان چنين عمري داشته باشد تا بتواند مهريه عندالمطالبه اش را دريافت کند.
    در حکمي که از سوي دادگاه خانواده تهران صادر شده است يک زن 26 ساله هر ماه بايد يک ربع سکه طلااز شوهرش بگيرد. با يک حساب سرانگشتي مي بينيم که نوه و نتيجه هاي اين زن نيز مي توانند مهريه 665 سکه اي وي را به ارث ببرند.
    چندي پيش دختر جواني با مراجعه به دادگاه خانواده يک تهران به خاطر اختلافاتي که با شوهرش داشت خواستار دريافت مهريه اش شد. اين زن که بسيار ناراحت بود به قاضي پرونده گفت: 7 سال پيش در حالي که 18 سال بيشتر نداشتم به شوهرم که وي 19 سال داشت علاقه مند شدم. خانواده ام ابتدا مخالف بودند، اما وقتي علاقه زياد ما را ديدند تسليم شدند.
    وي ادامه داد: شوهرم بيکار بود، سربازي نرفته بود و حتي ديپلم نداشت در حالي که من آن زمان دانشجو بودم. 2 سال و نيم نامزد بوديم تا اين که سربازي اش تمام شد و شغل پيدا کرد بعد ازدواج کرديم و در خانه اي که پدرم در اختيارمان گذاشت ساکن شديم و تا 4 سال بعد از ازدواج در خانه پدرم بوديم تا اين که همسايه ها نسبت به سر و صداي زياد مهماني هايي که شوهرم به پا مي کرد اعتراض کردند و مجبور شديم خانه را خالي کنيم.
    اين زن در حالي که از بغض صدايش مي لرزيد، گفت: به خاطر اين که شوهرم را خيلي دوست داشتم هيچ کدام از مشکلاتي که داشتم را به خانواده ام نمي گفتم، حتي همسرم مدتي به شيشه اعتياد داشت و
    دو بار هم تا سرحد مرگ مرا کتک زد و تهديد به کشتن کرد، اما هر بار که من را از خانه بيرون مي کرد به خانه مادرش مي رفتم تا دوباره آرام شود و به خانه برگردم.
    وي ادامه داد: بار آخري که من را از خانه بيرون کرد و به خانه مادرش رفتم برايم شرط گذاشت تا ديگر با خانواده ام رفت وآمد نداشته باشم تا وي هم کمي از روابط دوستي نامشروعش دست بردارد، شرطش را قبول کردم، اما به قولش عمل نکرد و همچنان کار هاي قبلش را تکرار مي کرد. بنابراين ديگر طاقت نياوردم و خانه اش را ترک کردم و اين بار به خانه پدرم رفتم و همه چيز را برايشان گفتم.
    اين زن با بيان اين که تا به حال براساس احساسم تصميم گرفته ام، گفت: ديگر مي خواهم با عقلم تصميم بگيرم و همه چيز را به خاطر دوست داشتن شوهرم تحمل نکنم براي همين مي خواهم مهريه ام كه 665 سکه و به همراه يك حج تمتع است را به اجرا بگذارم.
    قاضي پرونده پس از شنيدن اظهارات زن جوان پرونده را بررسي کرد و راي به پرداخت مهريه اين زن صادر کرد، به اين صورت که همسرش بايد ماهي يک ربع سکه بهار آزادي پرداخت کند تا زماني که مهريه اش کامل پرداخت شود.
    اما نکته جالب در صدور اين حکم اين است که با يک حساب سرانگشتي مي توان دريافت که اگر بنا باشد همسر اين زن ماهيانه يک ربع سکه به وي پرداخت کند چيزي نزديک به 220 سال طول مي کشد تا اين مهريه به طور کامل پرداخت شود به اين معنا که اين زن که در حال حاضر 26 سال سن دارد بايد 246 سال عمر کند تا بتواند مهريه عندالمطالبه اش را بگيرد!
    حسين عسگري راد، حقوقدان در اين رابطه به خبرنگار شوک گفت: متاسفانه جريان مهريه از مواردي است که بسياري از حکم هاي صادره درباره اش را نمي توان کاري کرد و بايد حکم را پذيرفت، حکم صادر شده است و بايد پرداخت شود.
    وي ادامه داد: اگر اين زن دليلي دارد که مي تواند ثابت کند همسرش درآمد بيشتري دارد و توان پرداخت بيشتر از يک ربع سکه را دارد مي تواند به دادگاه اعتراض کند، اما اگر نتواند اين را ثابت کند همين حکم اجرا مي شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
كريم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۶
0
3
با اين وضعيت مهريه كه با سكه هاي طلا و نه پول رايج كشور براه افتاده ازدواج بيك معامله پرسود براي بعضي زنان تبدبل شده و همين امر برگترين عامل براي انصراف خيلي از جوانان از ازدواج شده است چون بخاطر چند ماه زندگي مشترك بايستي تا پايان عمر و يا حتي بعد از مرگ هم به دادن مهريه زن مشغول باشد . اينجا وظيفه قانونگزاران حكم ميكند كه قوانين را منطبق با واقعيات جامعه و عقل ودر جهت تحكيم مباني خانواده ونه ارضاي سوداگري بعضي زنان در سوء استفاده از ازدواج وضع كنند چون با اين وضعيت ديدن يك زوج جوان در آينده بمثابه ديدن ماهي درشخم خواهد بود!!!!!
"ثريا"
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۶
1
1
مرد هم مرداي قديم
نظرات بینندگان