arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۳۱۸
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۴ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱

سفیر ایران در عراق خبر داد: درخواست تعدادی از اعضای گروهک منافقین برای بازگشت به کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سفیر کشورمان در عراق میگوید:به دنبال استرداد تعدادی از اعضای گروهک منافقین که در دادگاه های جمهوری اسلامی ایران پرونده دارند هستیم.

به گزارش انتخاب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی خانواده شهدای ترور، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق با اشاره به اینکه برخی از اعضای گروهک منافقین با پر کردن فرم هایی خواهان بازگشت به کشور مان هستند گفت: به دنبال استرداد تعدادی از اعضای گروهک منافقین پرونده دار در دادگاه های  ایران  هستیم.
 
 سفیر ایران در عراق در مورد انتقال منافقین به اردوگاه لیبرتی و افرادی که خواستار بازگشت به ایران هستند بیان کرد: بعضی از افراد فرم هایی را پر کرده اند که خواستار بازگشت به ایران هستند اما شورای عالی پناهندگان و نماینده سازمان ملل تأکید دارند که باید ابتدا انتقال این افراد به لیبرتی تکمیل شود و سپس کار انتقال آنها صورت گیرد.
 
وی ادامه داد: البته اخیرا چندتن از اعضاء گروهک تروریستی منافقین با اصراربر وضعیت اسفناک خود با فرار، خودشان را به دولت عراق تسلیم کرده و حاضر نشدند که در کنار مجموعه گروهک منافقین در اردوگاه بمانند .
 
دانایی فر اعلام کرد: هنوز آمار دقیقی در مورد کسانی که خواهان بازگشت به ایران هستند در اختیار ما قرار نگرفته است.
 
وی همچنین درباره درخواست ایران برای بازگشت 166 نفر از منافقین نیز گفت: ما تعدادی از اعضای گروهک منافقین را که دارای شخصیت سیاسی و حقیقی و در دادگاه های جمهوری اسلامی ایران دارای پرونده هستند را از یک سال و نیم قبل به صورت رسمی به وزارت امور خارجه اعلام کردیم و به دنبال بازگشت این افرادی هستیم که دستشان به خون افراد بی گناه آلوده شده و شاکیان خصوصی دارند.
 
به گفته سفیر ایران در عراق، به غیر از 166 نفر، تعدادی از منافقین نیز در داخل عراق هستند که برایشان پرونده هایی تشکیل شده و پیگیری قضایی صورت می گیرد.
نظرات بینندگان