arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۵۳۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۴ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۱

قیمت یکسان تور دبی و قشم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قیمت تورهای گردشگری داخلی و خارجی نسبت به ایام عید تا 30 و برخی موارد نیز تا 50 درصد کاهش داشته است؛ این درحالی است که همچنان قیمت تورهای گردشگری خارجی با تورهای داخلی مانند تور قشم و دبی یکسان است.

به گزارش مهر، بررسی های میدانی قیمت تورهای گردشگری داخلی و خارجی حاکی از آن است که مانند ماهها و سالهای گذشته همچنان از تورهای گردشگری دبی و ترکیه نسبت به سایر کشورهای همسایه استقبال بیشتری می شود به نحوی که بیشتر دفاتر خدمات مسافرتی در تبلیغ تورهای خود از این شهرها به عنوان سفر به خارج از کشور با قیمتی باورنکردنی یاد می کنند چرا که اکنون بعد از گذشت یک ماه از زمان ایام عید، به عنوان روزهای پر مسافر قیمت بسیار از تورها کاهش پیدا کرده است قیمتی که بیشتر در بین تورهای گردشگری خارجی دیده می شود تا تورهای داخلی.

به عنوان مثال اگر در ایام عید تور دبی، چهار روزه در هتل دو ستاره، با صبحانه، ترانسفر و راهنمای محلی به مقصد امارات که در دیماه سال گذشته 500 هزار تومان به فروش می رفت در ایام نوروز 91 به قیمت یک میلیون و 900 هزار تومان توسط آژانسهای مسافرتی فروخته شد اما در اردیبهشت ماه قیمت این تور دوباره به نرخ ماههای گذشته برگشته و حدود 500 هزار تومان فروخته می شود.

همچنین تور گردشگری یک هفته ای به مقصد استانبول که تا پیش از ایام نوروز 91 حدود 600 تا یک 900 هزار تومان قیمت داشت در ایام عید بابت اقامت در هتل سه ستاره با صبحانه و ترانسفر در رده قیمتی یک میلیون و 700 هزار تا دو میلیون تومان ارائه شد. اکنون آژانسهای مسافرتی این تور را در ماه اردیبهشت در همان رده قیمتی بین 600 هزار تا یک میلیون تومان می فروشند.

هر چند که نوع خدمات و ستاره هتل در قیمت تورهای گردشگری خارجی و داخلی بسیار تاثیر گذار است اما یک جمع بندی کلی نشان می دهد که تمامی تورهای گردشگری خارجی با کاهش بسیار زیادی در ایام غیر پیک فروخته می شوند.

اما در مقابل تورهای گردشگری به جزیره های کیش و قشم همچنان در رده گرانترین تورهای داخلی هستند هر چند که این تورها نیز بعد از ایام عید کاهش قیمت داشتند اما این کاهش چندان ملموس نیست به گونه ای که می توان گفت ترازوی کاهش قیمت تور داخلی و خارجی مساوی شده است.

به عنوان مثال تور چهار روزه سفر به قشم با هتل سه ستاره ( جزیره قشم، هتلی با ستاره استاندارد ندارد) با ترانسفر و بدون صبحانه 600 هزار تومان فروخته می شود.

تور جزیره کیش نیز با امکاناتی مانند سه شب اقامت در هتل چهار ستاره، با ترانسفر و صبحانه و یک گشت بازار، از 500 تا 700 هزار تومان قیمت دارد.

دفاتر خدمات مسافرتی به دلیل هندلینگ راحت تر مسافران در تورهای گردشگری خارجی و بیشترین استقبال از نوع خدمات اقامتی و پذیرایی آنها نسبت به تورهای داخلی ترجیح می دهند که تبلیغ تورهای خارجی را بیشتر از تورهای داخلی انجام دهند چرا که برای آنها فروش تور خارجی به صرفه تر از تورهای داخلی است. همین می شود که قیمت تور قشم و کیش در بیشتر مواقع در کنار قیمت تور دوبی و استانبول مقایسه و تبلیغ می شود!
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
6
0
امارو اطلاعات شما کاملا در مورد قشم اشتباه است من در قشم هتل دارم و ستاره اش هم استاندارد است !!! و قیمت ان هم اینی که شما می گویید نیست قشم هم مانند بقیه شهر ها مدیریت گردشگری و سیاحتی وجامعه هتل داران دارد گرانترین هتل (۴ ستاره) قشم برای هر مهمان شبی ۵۰ هزار تومان دریافت می کند با صبحانه کامل. تبلیغ دبی رامی کنید و یا امار دادن شما شبیه بقیه شده؟؟؟؟توهینی هم در این پیام نیست که بخواهید حذفش کنید!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
1
14
الیته قشم و کیش کجا ؟! دبی و ترکیه کجا ؟! اغلب مردم ترجیح میدن حتی یک سال هیج جا نرن ، نه کیش ، نه شمال ، نه شیراز و ... ... پولشونو جمع کنن یک هفته برن دوبی یا ترکیه. دلیلش هم معلومه چرا !! لازم به توضیح نیست !
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
0
4
به شما به خاطر این که حق امانت داری راکاملا ادا کردید تبریک می گویم به طور کلی منکر وجود کامنت من شدید !!! حتی غیر قابل انتشار هم نزدید .برای خودم متاسفم که به سایت شما سر می زنم
مدیر پایگاه خواننده محترم ؛

در صورتیکه برای یک خبر ، نظری منتشر نشود ، تعداد نظرات غیرقابل انتشار ، نمایش داده نمی شود .
نظرات بینندگان