arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۶۷۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۴ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۱

«جدايي نادر از سيمين» اسكار سينماي ايتاليا را هم گرفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فيلم «جدايي نادر از سيمين» ساخته‌ي «اصغر فرهادي» عنوان بهترين فيلم خارجي را از جوايز فيلم «ديويد دوناتلو»، معروف به اسكار سينماي ايتاليا به دست آورد.

به گزارش ايسنا،‌ پنجاه‌وششمين مراسم اعطاي جوايز فيلم «ديويد دوناتلو» كه معتبرترين جايزه‌ي فيلم در ايتاليا محسوب مي‌شود، شب گذشته در حالي در شهر رم برگزار شد كه فيلم «جدايي نادر از سيمين» موفق به كسب يك جايزه‌ي بين‌المللي ديگر شد.

«جدايي نادر از سيمين» درحالي به عنوان بهترين فيلم خارجي جوايز «ديويد دوناتلو» معرفي شد كه كارگردانان سرشناسي چون «مارتين اسكورسيزي» (هيوگو)،‌ «ترنس ماليك» (درخت زندگي) و «جرج كلوني» (عید مارس) از دیگر نامزدهای جایزه‌ي این بخش بودند.

«جدايي نادر از سيمين» كه در جوايز اسكار 2012 موفق به كسب جايزه‌ بهترين فيلم خارجي شد، برنده‌ جايزه‌ سزار فرانسه و گلدن‌گلوب براي بهترين فيلم خارجي است.

به گزارش هاليوود ريپورتر، فيلم «سزار بايد بميرد» ساخته‌ جديد برادران تاوياني موفق به كسب پنج جايزه‌ از جمله بهترين فيلم، بهترين كارگرداني، بهترين فيلمنامه، بهترين صدابرداري و بهترين تدوين شد.

اين فيلم كه در ماه فوريه خرس طلاي جشنواره‌ي برلين را كسب كرد، اثري مستند و داستاني اقتباسي مدرن از تراژدي بزرگ شکسپير «جوليوس سزار» است. «سزار بايد بميرد» تماما در زندان فيلمبرداري شده و بازيگران آن، زندانيان عادي با جرايم سنگين از مواد مخدر تا قتل و محکوميت‌هايي از 14 سال تا حبس ابد داشتند. فيلم به طريق سياه و سفيد فيلمبرداري شده و داستان آن درباره‌ي اجراي يک نمايشنامه است. اين فيلم مستندگونه تمرين و اجراي زندانيان يک زندان در ايتاليا را که مي‌خواهند اثري از شکسپير را در تالار زندان به روي صحنه ببرند نشان مي‌دهد.

فيلم «ما يك پاپ داريم» ساخته‌ي «ناني مورتي» جايزه‌ي بهترين طراحي لباس و بهترين بازيگر مرد را براي «ميشل پيكولي» به همراه آورد. فيلم انگليسي‌زبان «اينجا بايد باشد» ساخته‌ي «پائولو سورنتينو» جايزه‌ي بهترين فيلمبرداري، بهترين چهره‌آرايي و بهترين موسيقي را كسب كرد.

همچنين كمدي فرانسوي «دست نيافتني‌ها» به كارگرداني مشترك «اليور ناكاچ» و «اريك تالدانو» به عنواتن بهترين فيلم اروپايي معرفي شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
12
0
این فیلم چی داره که هی جایزه بهش میدن؟به جز توهین و تحقیر مردم ایران
bardia
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
0
7
باز هم افتخار!!
حیف که بعضیا گوشاشونو گرفتن!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
5
0
مرحوم شريعتي در بررسي خصوصيات رواني ملتهايي كه هويت خود را درآن سوي مرزهاي سرزمين خويش جست وجو مي كنند به نكته عميقي اشاره مي كند. وي در بحث هويت شناسي مي گويد كشورهاي به شدت استعمارزده دچار نوعي بيماري روحي شده و خود را تحقير و ارباب را تحسين مي كنند و از اين كار لذت مي برند. در كشور استعمارزده ، طبقه روشنفكر كه به نسبت توده ها بيشتر در تماس با ارباب است احساس ذلت بيشتري كرده و مثل فرزند كتك خورده از مادر به دامن مادر مي خزد. اين پناهندگي دو جور است : الف - نفي و تحقير خود ب- شبيه ساختن خود به ارباب ! شخصيت كسي كه به ديگري تشبه جسته اين است كه همه چيز را عوضي مي بيند و كم كم خودش هم عوضي مي شود. فرقي نمي كند با دين است يا بي دين ، با سواد است يا بي سواد ، اينها برچسبهايي است روي بطري خالي.
reza
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
0
7
مبارک ایرانیا باشه .. نه یک گروه خاص .. خواهشا کسی یا گروهی این جوایز رو به خودش منتسب نکنه
abcd
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
0
8
سلحشور جان کجایی ؟؟؟ چه خبرا ؟؟؟
نظرات بینندگان