arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۷۳۴
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۶ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۱

هاشمي رفسنجاني: اميدوارم همكاري مجمع و مجلس نهم بهتر و مؤثرتر دنبال شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در جلسه امروز مجمع تشخيص مصلحت نظام، ادامه بررسي و تدوين سياست‌هاي كلي اجتماعي نظام پيگيري و مواد ديگري از اين سياست‌ها به تصويب رسيد.

به گزارش سرویس سیاسی "انتخاب"، در اين جلسه كه سران سه قوه و اكثريت اعضا حضور داشتند، ابتدا آيت‌الله هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با ابراز خرسندي از برگزاري دور دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي و تشكر از حضور خوب مردم در حوزه‌هاي انتخاباتي مربوطه، براي نامزدهاي راه يافته به مجلس در اين دوره به ويژه برخي اعضاي مجمع، آرزوي موفقيت كرد و به آنان تبريك گفت.

وي ابراز اميدواري كرد با تشكيل مجلس نهم، همكاري متقابل مجمع تشخيص مصلحت نظام و مجلس شوراي اسلامي بهتر و مؤثرتر دنبال شود.

در اين جلسه كه رئيس شوراي اسلامي شهر تهران، كارشناس مربوطه از وزارت اطلاعات، معاون اجتماعي و رئيس پليس امنيت ناجا، قائم‌مقام وزير كشور در امور اجتماعي و فرهنگي، رئيس ديوان عدالت اداري و معاون سازمان بهزيستي كل كشور نيز به عنوان مدعو حضور داشتند، پس از بحث و بررسي مبسوط اعضا و كارشناسان مربوطه در مورد سياست‌هاي كلي اجتماعي نظام، موارد ذيل به تصويب رسيد.

5-2- نهادينه‌سازي فرهنگ اجتماعي اسلام در جامعه از جمله وجدان كاري و انضباط اجتماعي، فرهنگ كار و توليد، اخوت اسلامي، صله‌رحم، عفاف و حجاب و پرهيز از اسراف و تبذير.

6-2- توسعه و تقويت زيرساخت‌ها و عوامل اصلي مولد سرمايه اجتماعي و استفاده بهينه از آنها و مقابله مؤثر با عوامل تضعيف‌كننده سرمايه‌هاي اجتماعي كشور.

7-2- افزايش كميت و ارتقاء كيفيت نيروي انساني متعهد و متخصص متناسب با توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي كشور.

8-2- نهادينه‌سازي فرهنگ و زيرساخت‌هاي لازم براي ايجاد مناسبات اسلامي در توليد، توزيع و بازارهاي اقتصادي.

3- حفظ و ارتقاء امنيت فردي و اجتماعي با اهتمام به:

1-3- تقويت اقدامات لازم براي پيشگيري از وقوع جرم و توسعه نظام‌هاي پيشگيري از آسيب‌هاي فردي و اجتماعي.

2-3- ارتقاي سطح كمّي و كيفي توان اطلاعاتي، امنيتي، انتظامي و قضايي كشور و توسعه فرهنگ مشاركت عمومي براي گسترش قانون‌مداري، عدالت، امنيت و سلامت اجتماعي.

3-3- مقابله مؤثر با جرايم و مفاسد اقتصادي و اجتماعي و تحركات مخل به مباني اسلام و اخلاق و عفت عمومي.

4-3- ساماندهي شبكه‌هاي اجتماعي و نهادهاي مردمي مقوم اهداف اسلام و انقلاب اسلامي و مقابله مؤثر با شبكه‌سازي‌هاي اجتماعي كه عليه اسلام و جمهوري اسلامي ساماندهي مي‌شوند، به‌ويژه شبكه‌هاي بهره‌مند از فناوري‌هاي جديد.

5-3- ارتقاي استحكام، امنيت و پيوند خانواده و شناسايي و مقابله با آسيب‌هاي مرتبط با آن.
نظرات بینندگان