arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۲۰۵
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۵ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱

حذف 4 هزار معلم با پارتی بازی!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ثروتی گفت: آقای حاج بابایی وزیر آموزش و پرورش در دو ماه اخیر 4 هزار نیرو بدون امتحان و سابقه گرفته است که تمام این جذب نیروها نیز با رابطه انجام شده است.

به گزارش انتخاب به نقل از  فارس ، موسی‌الرضا ثروتی نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی صبح امروز سه‌شنبه در اخطار قانون اساسی در صحن علنی مجلس به بحث اخراج معلمان شرکتی آموزش و پرورش در چند ماه اخیر اشاره کرد و با استناد به اصل 20 قانون اساسی اظهار داشت: طبق این اصل همه افراد ملت در برابر حمایت از قانون یکسان هستند.

وی در توضیح اخطار خود گفت: آقای حاج بابایی وزیر آموزش و پرورش در دو ماه اخیر 4 هزار نیرو بدون امتحان و سابقه گرفته است که تمام این جذب نیروها نیز با رابطه انجام شده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: باید به وزیر آموزش و پرورش گفت که اگر به نیروهای شرکتی احتیاجی ندارید، چرا 4 هزار نفر دیگر را استخدام کرده‌اید و چرا با این کار 4 هزار نفر نیروی معترض دیگر به وجود می‌آورید.

ثروتی با بیان اینکه برخی می‌گویند این نیروها به صورت قراردادی استخدام شده‌اند، تصریح کرد: طرح استخدام نیروهای شرکتی آموزش و پرورش که در روز یکشنبه هفته جاری کلیات آن در صحن مجلس به تصویب رسید، بهتر است امروز در دستور کار قرار گیرد و جزئیات آن نیز تصویب شود.

وی بر همین اساس از هیئت رئیسه خواست تا این طرح را در دستور کار قرار دهند و گفت: اگر نظر هیئت رئیسه این است که این موضوع خلاف برنامه پنجساله توسعه کشور است، بهتر است آن را در دستور قرار دهیم تا نمایندگان به آن رای دهند و مشکل این نیروها نیز حل شود.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار ثروتی و با بیان اینکه اخطار شما وارد نیست، گفت: شما مطابق قانون برنامه به وزیر اجازه دادید که نیرو استخدام کنند.

وی افزود: بر طبق ماده 142 آئین نامه نیز تنها در مواردی که هیئت رئیسه ضرورت بداند چنین طرح‌هایی به صورت دو شوری در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد که فعلا ما این ضرورت را احساس نمی‌کنیم.

رئیس مجلس افزود: شما می‌گویید در خصوص این طرح رای بگیرید اما برخی از دوستان شما آمدند اینجا و گفتند رای نگیرید چون ممکن است امروز در صحن رای نیاورد.

لاریجانی بر همین اساس گفت: بهتر است این طرح به کمیسیون برود و در آنجا بررسی وایرادات آن رفع شود و سپس در صحن علنی در خصوص آن رای گیری شود.

 اخراج نیروهای شرکتی آموزش و پرورش در چند ماه اخیر سبب شد تا نمایندگان مجلس طرحی را برای جذب و استخدام این نیروها ارائه دهند که کلیات این طرح در یکشنبه هفته جاری در صحن مجلس تصویب شود.
نظرات بینندگان