arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۳۴۷
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۲ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱

ورود لوازم‌التحرير غيرايراني و غيراسلامي به مدارس ممنوع شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون آموزش ابتدايي وزير آموزش‌و‌پرورش از ممنوعيت ورود لواز‌م‌التحرير غير ايراني و غيراسلامي به مدارس از مهر 91 خبر داد و گفت: توليدكنندگان لوازم‌التحرير بايد توجه داشته باشند مصرف‌كننده آنها دانش‌آموزان هستند و لوازمي را توليد و توزيع‌ كنند كه با فرهنگ و تمدن غني ايراني اسلامي همخواني داشته باشد.

فاطمه قربان در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: يكي از برنامه‌هاي تحول بنيادين و ماموريت‌هاي آموزش و پرورش در اجراي اين بند از سند تحول، ترويج فرهنگ اسلامي ـ ايراني و ارتقاء آن در بين دانش‌آموزان به عنوان سرمايه‌هاي انساني جامعه آينده است لذا از همان ابتدا در مدارس دانش‌آموزان بايد با اين فرهنگ غني آشنا بشوند.

وي افزود: زماني فرهنگ بومي ايراني و اسلامي تعالي پيدا مي‌كند كه اين امر با مشاركت همگاني به ويژه مشاركت خانواده و مدرسه در راستاي اهداف تحول همراه باشد.

قربان ادامه داد: هرساله با شروع سال تحصيلي خانواده‌ها و دانش‌آموزان به دنبال تهيه لوازم‌التحرير مورد نياز هستند لذا بايد توليدكنندگان برنامه‌هايي را در تهيه و توليد طرح‌ها و الگوهاي خود قرار دهند كه متناسب با فرهنگ ايراني ـ اسلامي باشد و خانواده‌ها نيز موظفند با آگاه‌سازي فرزندان خود را به استفاده از لوازم‌التحريري كه نقوش آن متناسب با فرهنگ ايراني و اسلامي است متقاعد كنند.

معاون وزير آموزش و پرورش تاكيد كرد: در ايران 1404 دانش‌آموز ايراني بايد الگوي شايسته‌ منطقه و بلكه جهان باشد بنابراين نه تنها در بحث محتوا و ساختار نظام آموزشي به دنبال ارائه الگوي داخلي و اجراي آن هستيم بلكه در مورد آموزش فرهنگي دانش‌آموزان نيز به دنبال ارائه الگوهاي مناسب از سرمايه‌هاي عظيم كشور هستيم.

قربان در ادامه خاطرنشان كرد: آموزش و پرورش براي ترويج فرهنگ ايراني ـ اسلامي و همچنين جلوگيري از ورود فرهنگ و شخصيت‌هاي انيميشني غربي به داخل مدارس از سال تحصيلي جديد ورود هرگونه لوازم‌التحرير اعم از كتاب، دفتر، كيف، مداد و ساير لوازم مورد نياز دانش‌آموزان كه منقش به طرح‌ها و آرم‌هاي غيرايراني و غيراسلامي باشد جلوگيري مي‌كند. لذا خانواده‌ها بايد در تهيه لوازم فرزندان خود دقت لازم را به كار بگيرند.

وي همچنين از رسانه‌ها خواست تا با اطلاع‌رساني به موقع و دقيق در زمينه ارائه الگوهاي ايراني ـ اسلامي به توليدكنندگان و دانش‌آموزان و خانواده‌ها همچون ساير برنامه‌هاي آموزش و پرورش همراه دستگاه تعليم وتربيت باشند تا گام ديگري براي تحقق سند تحول برداشته شود.

قربان با بيان اينكه ايران داراي هويت‌هاي غني و تاريخ كهن برگرفته از تمدن ريشه‌دار و تمدن اسلامي است، لذا مي‌تواند با جايگزيني مناسب از شخصيت‌هاي اساطيري گذشته الگوهاي مناسبي را به دانش‌آموزان ارائه كند، اظهار كرد: ترويج وارائه فرهنگ ايثار و شهادت به دانش‌آموزان مي‌تواند در قالب طرح‌هاي جذاب و متنوع در دفتر و قلم دانش‌آموزان حك شود كه نه تنها يادآور حماسه فرزندان اين آب و خاك است بلكه الگويي سالم، اسلامي و ايراني است كه مايه افتخار بوده و مي‌تواند جايگزين مناسب براي تبليغات رنگارنگ فرهنگ غرب در بين نسل آينده كشور شود.

قربان عنوان كرد: بخش‌نامه مربوط به ممنوعيت ورود لوازم التحرير غير ايراني به مدارس بزودي به تمامي استانها و به تبع آن به مدارس سراسر كشور ابلاغ مي‌شود.
نظرات بینندگان