arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۵۰۶
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۱ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۱

انتشار اسنادی جدید از هیتلر/رهبر نازی می گفت، روح يزداني دارد!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شرق نوشت: او ادعا مي‌كرد كه روح يزداني دارد. حتي مي‌تواند اراده كند تا آب و هوا به اراده‌اش تغيير كند. اما حالا اسناد منتشر شده از او چيزديگري را نشان مي دهد؛ اسناد منتشر شده از سوابق پزشكي آدولف هيتلر مي‌گويد رهبر نازي‌هاي آلمان براي كاهش عفونت در ناحيه سينوس‌هاي خود از كوكايين استفاده مي‌كرد و در دوره‌اي بيش از ۲۸ مورد دارو مصرف مي‌كرد.

حالا موسسه حراج آثار تاريخي الكساندر، سوابق پزشكي آدولف هيتلر را كه شامل ۱۰مورد عكسبرداري با اشعه‌ايكس از جمجمه او و چندين آزمايش مربوط به وضعيت ناحيه بيني‌اش است را به حراج گذاشته است.

به گزارش ديلي تلگراف، جوزف مك كردي، مورخ و روانشناس بريتانيايي كه حالا سال‌هاست به تحقيق در رابطه با متن سخنراني‌هاي آدولف هيتلر مي‌پردازد، مي‌گويد او اعتقاد داشت كه با روح افراد و حتي با يزدان در ارتباط است. اما حالا با افشاي اسناد پزشكي رهبر نازي‌ها ورق برگشته است. بخشي از اين اسناد يك گزارش ۴۷ صفحه‌اي از وضعيت پزشكي آدولف هيتلر است كه توسط شش پزشك متخصص كه هر يك در زمينه خاصي تخصص داشتند تنظيم شده است. بخش ديگري از اين اسناد يك گزارش ۱۷۸ صفحه‌اي است كه در 12 ژوئن توسط دكتر «اروين گيسينگ» و زيرنظر نيروهاي آمريكايي كه مخفيگاه و جسد هيتلر را پيدا كردند، تنظيم شده است. ارتش آمريكا در آن زمان پزشكان شخصي آدولف هيتلر را مامور كرد تا يك گزارش كاملي از وضعيت پزشكي و جسمي او تنظيم كنند. با وجودي كه هيچ مدرك دقيق و رسمي در مورد علاقه هيتلر به كوكايين در دست نيست ولي «اروين گيسينگ» از پزشكان شخصي هيتلر، در گزارش خود قيد كرده است كه او براي تميزكردن عفونت در ناحيه سينوس و صاف كردن سينه و حنجره خود از پودر كوكايين استفاده مي‌كرده است. در ادامه اين گزارش قيد شده كه باتوجه به شديدشدن عادت هيتلر به استفاده از كوكايين، به مرور ميزان استعمال آن كاهش داده شد. در بخشي از اين گزارش‌هاي پزشكي به اظهارنظرهاي نه‌چندان جالبي راجع به وضعيت جسمي هيتلر بر مي‌خوريم. از جمله اينكه «پيشواي اعظم از مشكل عدم كنترل باد موجود در شكم خود رنج مي‌برد.» هيتلر براي كنترل اين نارسايي از 28داروي مختلف از جمله قرص‌هاي ضدباد شكم استفاده مي‌كرد كه تركيبات سمي داشتند و به مرور باعث بروز بيماري معده و كبد شدند.

يكي ديگر از پزشكان شخصي هيتلر در گزارش خود قيد مي‌كند كه ديكتاتور آلمان در دوره‌اي عصاره بيضه و پروستات گاوهاي جوان را تزريق مي‌كرده است. در بخشي از اين گزارش آمده‌است كه هر چند آدولف هيتلر توان جنسي چنداني نداشت ولي با معشوقه دايمي خود «اوا براون» رابطه داشت. انتظار مي‌رود كه هر يك از مدارك و سوابق پزشكي آدولف هيتلر به بهايي بالغ بر دو هزار دلار به فروش برسند. آدولف هيتلر رهبر حزب ملي سوسياليست كارگران آلمان، حزب نازي بود. او بين سال‌هاي ۱۹۳۳ تا ۱۹۴۵ صدراعظم آلمان و از ۱۹۳۴ به بعد، هم‌زمان در مقام پيشواي رايش بزرگ آلمان هم حكومت كرد. هيتلر به‌عنوان يك كهنه‌سرباز نشان‌دار جنگ جهاني اول در سال ۱۹۲۰ ميلادي به حزب نازي پيوست و در سال ۱۹۲۱ به رياست آن رسيد. هيتلر در سال ۱۹۳۳ به مقام صدراعظمي رسيد. هيتلر سياست خارجي خود را با هدف تصرف فضاي حياتي بيشتر دنبال كرد و يكي از دلايل نخست و عمده وقوع جنگ جهاني دوم تهاجم به لهستان در ۱۹۳۹ توسط او بود كه در نتيجه، بريتانيا و فرانسه به آلمان اعلام جنگ كردند. جنگي كه بين دو قدرت نيروهاي محور و نيروهاي متفقين درگرفت و طي اين مدت اروپا و همچنين ساير نقاط دنيا شاهد ويراني‌ها و تلفات بسيار بود. اگرچه در عرض سه سال، آلمان و نيروهاي متحدش بيشتر مناطق اروپا، بخش‌هاي بزرگي از آفريقا، شرق آسيا و اقيانوسيه را اشغال كردند اما نيروهاي متفقين از سال ۱۹۴۲ به بعد، از آنان پيشي گرفته و در سال ۱۹۴۵، هيتلر، رايش بزرگ آلمان را از هر سو احاطه كردند. هيتلر در ۲۹ آوريل ۱۹۴۵ در روزهاي پاياني نبرد برلين با اوا براون كه براي سال‌هاي طولاني معشوقه او بود ازدواج كرد.

در ۳۰ آوريل يعني يك روز پس از ازدواجش، به همراه همسرش خودكشي كرد. با اين حال باوجود محكوميتي كه توسط بسياري از شخصيت‌هاي ملي عليه هيتلر صورت گرفته است، نمونه‌هايي از افرادي كه به ميراث هيتلر الفاظي بي‌طرفانه نسبت داده‌اند يا به طرفداري از آن برخاسته‌اند نيز به ويژه در جنوب آمريكا و بخش‌هايي از آسيا وجود داشته‌است. در سال ۱۹۵۳، انور سادات، رييس‌جمهور پيشين مصر نوشتاري مبني بر طرفداري از هيتلر به رشته تحرير درآورد. لوويس فاراخان به او نسبت «مرد بسيار بزرگ» داده‌بود. بال تاكراي رهبر جناح راست حزب شيو سنا در ايالت ماهاراشتراي هند در سال ۱۹۹۵ نشان داد كه يكي از تحسين كننده‌هاي هيتلر بود. لئون دگرله فرمانده لژيون اس اس در بلژيك در كتابي كه در سال ۱۹۸۵ از او به چاپ رسيد، مدعي شد كه نفرت موجود عليه هيتلر توسط سرمايه‌داران و مطبوعات خلق‌شده و علت آن را مسير حركت هيتلر در برخورد با «مصالح سرمايه‌داري كلان» دانست.
نظرات بینندگان