arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۲۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۰۹ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱

علت سفر محرمانه ی رئیس اطلاعات ارتش اسرائیل به نیویورک و واشنگتن چه بود؟

یک دیپلمات اروپایی که خواستار عدم افشای نامش بود گفت: به گفته ی کوچاوی ، سرنوشت اسد مشخص است و تنها سئوال این است که تا سقوط او چه مدت زمان باقی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هاارتص به نقل از یک مقام اسرائیلی نوشت: دو هفته ی پیش، ژنرال آویو کوچاوی رئیس اطلاعات ارتش اسرائیل به منظور گفتگو در مورد برنامه هسته ای ایران، بحران سوریه و قدرت رو به افزایش حزب الله در لبنان سفری محرمانه به واشنگتن و نیویورک کرد.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، کوچاوی در واشنگتن با مقامات ارشد کاخ سفید و وزارت خارجه امریکا و همچنین مقامات وزارت دفاع دفاع و "سیا" دیدار کرد.



به گفته ی یک مقام ارشد اسرائیلی، ایران محور مذاکرات کوچاوی با مقامات امریکایی بود. وی در این دیدارها در خصوص پیشرفت برنامه هسته ای ایران و وضعیت مذاکرات با تهران گفتگو کرد.

در نیویورک، کوچاوی با چندین نفر از سفرای کشورها در شورای امنیت دیدار کرده و آن ها را از برخی از اخبار مطلع ساخت. گفتگوی وی با انها در خصوص ایران و بویژه سوریه و لبنان بوده است.

یک دیپلمات اروپایی که از محتوای مذاکرات کوچاوی در نیویورک اگاه بود، گفت: کواچی گفته است که موضع جامعه اطلاعاتی اسرائیل در خصوص آینده ی حکومت بشار اسد دچار تغییر شده است. تا چندین ماه پیش، آژانس های اطلاعاتی معتقد بود که حفظ حکومت اسد به نفع اسرائیل است اما هم اکنون همگی بر این باورند که سقوط اسد سود بیشتری برای اسرائیل دارد.

این دیپلمات اروپایی که خواستار عدم افشای نامش بود گفت: به گفته ی کوچاوی ، سرنوشت اسد مشخص است و تنها سئوال این است که تا سقوط او چه مدت زمان باقی است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
عمران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۷
14
5
مطمئن باشید که اسد حالا حالا ها هست و نه اسرائیل و نه آمریکا هیچ کاری نمیتوانند بکنند
نظرات بینندگان