arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۷۶۹
تعداد نظرات: ۷۸ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۵ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۱

سید محمد خاتمی: کسانی که انقلاب را قبول ندارند بی شک در اقلیت هستند/ ساختارشکنان نسبتی با مردم ندارند/ برخی به همه ارکان نظام توهین کردند و متأسفانه به نام اصلاحات تمام شد

احترام زیادی برای جناب آقای ناطق نوری قائلم. ایشان از چهره های ارزنده و با سابقه و روشن بین و خیرخواه هستد. وقتی می گویم دو دیدگاه به هیچ وجه در صدد نفی و حتی نقد دیدگاه های شخصیت عزیزی چون آقای ناطق نوری نیستم...
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جمعی از جوانان، فعالان سیاسی، هنرمندان و روزنامه نگاران، در آستانه دوم خرداد با سید محمد خاتمی دیدار و گفت و گو کردند

به گزارش سرویس سیاسی "انتخاب" Entekhab.IR به نقل از روابط عمومی دفتر حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی در این دیدار حاضران با تبریک سالگشت دوم خرداد و تجدید خاطره آن، در تحلیل وضعیت کنونی جامعه، دفاع و انتقاد از اصلاح طلبی و رفتارهای اصلاح طلبان، لزوم فعال تر شدن اصلاح طلبان در فضای مجازی با توجه به تنگناهای موجود، اهمیت نقش جوانان پرشور و امید در این سال ها و هزینه هایی که پرداختند، دست آوردهای این دوران در کنار توقعات برآورده نشده، تأیید یا انتقاد نسبت به مواضع سید محمد خاتمی، لزوم حرکت در چارچوب قانون اساسی و در عین حال ذکر عواملی که به یأس و دلسردی می انجامد مطالبی از سوی جوانان حاضر بیان شد که ان شاء الله گزارش مبسوط آن در مجالی دیگر بازگو خواهد شد.

در حاشیه این دیدار کیکی به مناسبت پانزدهمین سالگشت دوم خرداد بریده شد و لوح تقدیری با امضاء جوانان در بزرگداشت حماسه سوم خرداد و آزادی خرمشهر و گرامی داشت یاد شهید سرافراز محمد جهان آرا به خانواده آن عزیز اهدا گردید.

آن گاه رئیس جمهوری سابق ایران بیاناتی به شرح زیر ایراد کرد:


"بسم الله الرحمن الرحیم
قبل از این که از دوم خرداد بگوییم لازم می دانم که سالروز حماسه آزادی خرمشهر را که مظهر عزت و سربلندی ملت و حاصل معجزه مقاومت برخاسته از ایمان یک ملت بود تبریک بگویم و یاد همه شهیدان بخصوص بزرگان و فداکارانی که نامشان با نام بلند خرمشهر پیوند خورده است چون شهید جهان آرا و شهید موسوی را گرامی بداریم.

و نیز امیدوارم دور دوم مذاکرات هسته ای که در سالروز این حماسه بزرگ صورت می گیرد به نتیجه مطلوبی که عزت و مصلحت ملت در آن است برسد و تهدیدها و فشارها را روی ملت ما کم کند یا ان شاء الله بر دارد.

به دوم خرداد نباید به عنوان یک واقعه ای که نظیر آن بارها در انقلاب اسلامی رخ داده است نگریست و درباره شخص و اشخاص سخن گفت، بلکه دوم خرداد را باید به عنوان تجلی اراده و خواست تاریخی مردم دید.

در دوم خرداد حادثه ای غیرمترقبه رخ داد که عامل اصلی آن مردم بودند و عاملیت مردم هم نه با اعمال فشار، بلکه با مسالمت و با ابراز رأی آگاهانه تحقق یافت.

به عبارت دیگر خواست تاریخی مردم و امید به تحقق آن دوم خرداد را رقم زد، نه این که ملت فقط یک تفنن سیاسی کرده باشد.

ادعای من این است که دوم خرداد حاصل مواجهه دو دیدگاه، دو طرز تلقی از انقلاب و جمهوری اسلامی و دو تشخیص اولویت و دو نقطه نظر درباره مصالح و امنیتی ملی و جایگاه مردم نسبت به قدرت بوده است و کسانی که رأی داده اند یا اغلب آنان، توجه به این اختلاف دیدگاه و نظر داشته اند.

در همین جا بگویم که من احترام زیادی برای جناب آقای ناطق نوری قائلم. ایشان از چهره های ارزنده و با سابقه و روشن بین و خیرخواه هستد. وقتی می گویم دو دیدگاه به هیچ وجه در صدد نفی و حتی نقد دیدگاه های شخصیت عزیزی چون آقای ناطق نوری نیستم، ولی در جریان انتخابات به حق یا ناحق هر کدام از نامزدها به عنوان نماینده دیدگاه و رویکردی خاص معرفی شدند و ادعای من این است که رأی مردم بیش از آن که به شخص باشد به دیدگاه تعلق گرفت.

فکر و شخصی در جریان انتخابات پیروز شد که شعارهایی متفاوت و رویکردی خلاف آنچه جریان داشت مطرح کرد و با این که جز در میان بخشی از نخبگان و خواص در میان توده مردم چندان شناخته شده نبود یا کمتر شناخته شده بود در مدت دو سه ماه با حضور در میان مردم و طرح رویکردها و دیدگاه های خود مورد استقبال غیرمترقبه قرار گرفت و سکان اجرایی کشور به دست او سپرده شد.

بعد از دوم خرداد ادعا شد که مردم از همه چیز راضی بودند، جز از مدیریت موجود و اوضاع اقتصادی و در واقع مردم رأی به تغییر شیوه مدیریت و بخصوص در بخش اقتصادی داده اند! ولی این ادعا باطل است، زیرا در جریان انتخابات معلوم شد که من به دولت و ریاست دولت وقت نزدیک ترم تا رقبای من و تازه اگر مشکلات فقط اقتصادی بود که دیگران بیشتر شعار اقتصادی داده بودند و راه کارهای حل آن را نیز بیان می کردند.

من نیز معتقدم نارضایتی وجود داشته است، ولی به این معنی که در متن جامعه ذهنیت و نیازهایی وجود داشته است که نظام با رویکرد رایج نتوانسته است به آن پاسخ بگوید و برای حل مشکل دو راه متصور کرده است. یکی براندازی نظام و دیگر اصلاح رویکردها و سیاست ها با حفظ نظام و مطمئنا مردم ما هم به دلیل دلبستگی به اصل انقلاب و نظام و نیز به دلیل پرهیز از تنش و مشکلات ناشی از آن میل خود را به اصلاح در درون نظام نشان دادند که عین مدعای ما است.

استقبال نخبگان و تحصیل کرده ها و بخش مهمی از طبقه متوسط جامعه قطعا نشان از همدلی و همراهی آنان با شعارهایی دارد که در جریان انتخابات هفتم ریاست جمهوری شنیدند و توده های مردم هم بدون تردید فطرت و ذهن تاریخیشان خواستار آزادی، استقلال و پیشرفت بود و البته اکثریت هم این همه را سازگار با موازین و معیارهای دینی خود می خواستند و شعارها و رویکرد یک طرف را نزدیک تر به آنچه وجدان می کردند دیدند.

گرچه بهبود وضع زندگی و کاهش تبعیض و ناروایی ها همواره مورد نظر مردم بوده است، ولی خودآگاه یا با درک فطری آزادی های اساسی را نیز طلب می کردند و بخصوص مصرف بی رویه دین و ارزش های انقلاب و سرمایه های معنوی در مسیر سلایق خاص را نمی پسندیدند.

وقتی شعار مردم سالاری سازگار با دین، جامعه مدنی، آزادی های اساسی و در کنار آن پیشرفت همگام با عدالت و اخلاق و معنویت داده شد این احساس پدید آمد که بسیاری از دردها ممکن است درمان شود یا کاهش یابد.

این نکته را نیز از نظر دور نداریم که جامعه بشری همواره در معرض تحول و تغییر بوده است و گرچه این تغییر و تحول فراز و فرودهایی داشته،‌ ولی معدل آن سیر به سوی آزادی و احساس شخصیت مردم و شناخت حقوق اساسی و تلاش برای تحقق آن ها بوده است.

اما آنچه تحولات روزگار ما را از تحولات بطئی گذشته ممتاز می کند اولا سرعت تحولات است و ثانیا بیشترین تأثیری که آگاهی و اراده مردم در این تحولات دارد یعنی تحولات در همه جا کم و بیش تبلور خواست و اراده ملت ها است.

و ملت ما هم چنانکه بارها گفته ام بیش از یکصد سال است که در التهاب تحول به سر می برد و اگر هم احیانا تلاشهایش به ثمر نرسیده و ناکام مانده است هیچ گاه دست از طلب نداشته است. اصلاحات ادامه همین حرکت تاریخی است،‌ چنانکه خود انقلاب بزرگ اسلامی فرازی بلند از این تحول تاریخی بود.

من اعتقاد دارم که مردم آگاهانه رأی دادند، با این ملاحظات:

۱- مردم به هیچ وجه خواستار بر هم زدن اوضاع و دگرگونی اساسی نبودند. به هیچ وجه در اکثریت نشانی از رویگردانی از اصل انقلاب و حاصل آن جمهوری اسلامی نبود. به نظام و کشور خود دلبسته بودند. البته مسلما عده ای بوده و هستند که این وضع را و انقلاب را قبول نداشته و ندارند ولی تردید نکنیم که این عده در اقلیت بوده و هستند. به علاوه من معتقدم که غالب این افراد هم خواستار انقلاب دیگر و تغییرات اساسی نبودند، ولی به هر حال اکثریت قاطع مردم دلبستگان به اصل نظام جمهوری اسلامی بودند و مگر نه این که بخش مهم کسانی که در دوم خرداد به رویکرد موفق رأی دادند از مؤمنان و شهید دادگان و فداکاران و کسانی بودند که در پای بندی شان به دین و نظام و انقلاب تردید نمی توان کرد؟

۲- مردم خواستار تغییر بودند و تغییر مورد نظر اصلاح سیاست ها و روشها در درون نظام بود،‌ بخصوص که از شعارهای عمده قانون گرایی و بخصوص استقرار کامل و درست قانون اساسی بود. و مردم هم احساس می کردند که علی رغم تلقی از قانون اساسی و القائات نادرست و نادیده انگاشتن آن در بسیاری از موارد همین قانون اساسی ظرفیت های معنوی و نادیده انگاشته شده یا به هر حال معطل مانده ای دارد که اگر به آن ها اهتمام شود وضع کشور و جامعه بهبود اساسی خواهد یافت. بخصوص بخش مهم حقوق ملت. البته شعار عدالت هم جذاب بود، یعنی این که جامعه نیازمند توسعه است و راز و رمز اعتلاء کشور و میهن و زندگی مردم و تقویت انقلاب توسعه موزون است،‌ ولی ما می گفتیم در کنار آن باید عنصر عدالت را نیز مورد اهتمام قرار داد و مبادا که عدالت اجتماعی و اقتصادی در روند توسعه قربانی شود و مردم احساس کردند تضاد و دوگانگی عدالت و توسعه با تلفیق این دو از میان برخواهد خواست.

پس روح دوم خرداد تحول خواهی آگاهانه مردم بود با این دو اصل که:

۱- قبول نظام
۲- اصلاح امور با موازین مورد نظر انقلاب و طبق قانون اساسی.

به هر حال اصلاحات با توجه به پیشینه روشنش در ایران دوباره هم مطرح شد و مورد اقبال قرار گرفت، منتهی از درون و بیرون جریانی را که مردم روی کار آورده بودند با مشکلاتی روبرو شد و موانعی بر سر راه تداوم آن پدید آمد که به نظر من یک درد مزمن تاریخی یعنی استبداد زدگی دیرپا در کشور و تاریخ ما چنان است که به محض این که فضا باز می شود با غلبه احساسات بر عقلانیت فضای آزاد به میدان ستیز میان جناح های مختلف که در جنبه سلبی مشترک و در جنبه ایجابی اختلاف دارند یا دچار سوء تفاهمات فراوان اند می شود، چنان که بعد از مشروطیت، بعد از ۲۰ شهریور و حتی بعد از انقلاب شاهد آن بوده ایم که حتی در مواردی به درگیری های خونین نیز انجامیده است و البته دشمنی که پیشرفت و سربلندی کشور و ملت را نیز نمی خواهد از این فضا حداکثر سوء استفاده را کرده است و دوباره فضا بسته شده است.

اصلاحات اخیر را نیز نمی توان از این حکم مستثنی داشت.

بدون تردید آسیب شناسی اصلاحات و میزان انطباق شخصیت و تدبیر مسؤولان اصلاح طلب با اصل و مایه اصلاحات که ریشه در تاریخ و دین و جامعه دارد امری لازم است. در این زمینه کارهایی شده است ولی کافی نیست. و می دانیم که از مشروطیت تاکنون هربار شوری، امیدی و تحرکی در جامعه ایجاد شده است با مشکلات بزرگی مواجه بوده ایم.

بدون تردید عادت یا عادات تاریخی جامعه استبداد زده یکی از عوامل مهمی است که مانع تحقق خواست تاریخی مردم که به طور مشخص و مشترک در همه دوران ها،‌‌ آزادی، استقلال و پیشرفت بوده است می شود و جامعه دچار انحراف می گردد یا بهتر بگوییم زمینه مناسب برای موفقیت ضد اصلاحات پدید می آید و ضد اصلاحات یعنی واپسگرایی در عرصه اندیشه، عوام فریبی در عرصه اجتماعی و استبداد در عرصه سیاسی.

من با تجربه این سال ها می خواهم به یک آسیب و آفتی که اصلاحات با آن مواجه شد اشاره کنم.

یکی از عمده ترین عواملی که جامعه اصلاح طلب ما را قانع کرده بود که اصلاح طلبان را برگزینند شعار «آزادی» بود. آزادی به معنی دقیق سیاسی و حقوقی کلمه و عمدتا به معنی حق حاکمیت بر سرنوشت و امکان اعمال این حق و پذیرش لوازم آن بخصوص از سوی کسانی که به نمایندگی از ملت قدرت را در دست می گیرند و هرگز نباید آن را با ولنگاری و بخصوص ولنگاری اخلاقی یا هرج و مرج طلبی اشتباه کرد. امکان این اشتباه سبب ابراز بزرگترین سفسطه ها و مغلطه ها علیه اصلاحات و آزادی خواهی شده است.

آزادی از سوی دیگر با قانون و قانونگرایی هم عنان است و از همین جا با آنارشیسم راهش جدا می شود. البته در یک جامعه آزاد و رشد یافته قانون نیز حق اندیشیدن و انتخاب کردن و حق آزادی بیان و آزادی اجتماعات را به رسمیت می شناسد و دولت و قدرت را مکلف به رعایت این حقوق می کند.

به هر حال «آزادی» از محوری ترین شعارهای دوم خرداد بود و چنان که می دانیم آزادی پایه اول شعار اصلی انقلاب یعنی آزادی، استقلال و جمهوری اسلامی نیز بود چنان که آزادی و مقابله با استبداد و مهار آن شاه بیت جنبش مشروطیت بود و می دانیم که وقتی فضا باز شد خیلی ها حرف می زنند و صداهای تازه و متفاوتی شنیده می شود و بخصوص در جوامعی که قرن ها تحت سلطه استبداد بوده اند وقتی فضای تنفس باز می شود چه بسا شاهد افراط و تفریط هم خواهیم بود. منتهی اگر حکومتی واقعا آزادی خواه باشد و آزادی را مایه پیشرفت و حتی امنیت پایدار و رشد و توسعه جامعه بداند باید با درایت حتی هزینه های فضای باز و آزاد در کوتاه مدت را تحمل کند تا آزادی و آزادزیستن و قواعد آن در جامعه نهادینه شود و افراد عادت کنند که چگونه می توان آزاد بود و از آن پاسداری کرد و دچار هرج و مرج و ولنگاری هم نشد.

اصلاحات افتخار می کند که در حد توان خود البته نه در حد مطلوب فضا را باز کرد تا هر کس نظری دارد ابراز کند، چرا که معتقد بود که محدود کردن اندیشه و بیان و سلب حقوق اساسی مردم منجر به بروز مشکلات سهمگین می شود و چه بسا که محدود شدگان نه با کلام که با زبان تخریب و حتی سلاح سخن بگویند. امری که کم و بیش همه نظام های مستبد گرفتار آن شده اند.
به هر حال آزادی به معنی درست آن از شاه بیت های مطالبه تاریخی ملت و از محورهای اصیل اصلاحات بوده است و هنوز هم می گویم «زنده باد مخالف» من یک شعار بنیادین است.

ولی آن چه رخ داد این بود که بسیاری از مطالبی که به نظر ما و به نظر اصلاحات نادرست بود و طبع جامعه هم آن را نمی پذیرفت به نام اصلاحات مطرح شد.

اصلاحات از اخلاق دفاع می کرد و نمی شد به نام اصلاحات رقیب و طرف خود را به هر عنوان که اراده کنیم متهم کنیم امری که متأسفانه امروز با وضعی بدتر نه تنها در جامعه رایج است بلکه به عنوان ارزش هم قلمداد می شود.

نمی شود اصلاحات را پذیرفت ولی همه چیز و همه کس و حتی نظام را زیر سؤال برد. می شود به همه ارکان نظام از رهبری و قوای مختلف گرفته تا ادارات و دوائر انتقاد و پرسش کرد، ولی تخریب و اهانت هرگز. در حالی که چنین اقدام هایی صورت گرفت و متأسفانه به نام اصلاحات هم تمام شد.

از سوی دیگر برخورد شعاری صرف با امور که فقط می توانست توقعات را بالا ببرد بی آن که امکان برآوردن آن باشد یا اصلا سبب پدید آمدن توقعات بی جا شود نیز مزید بر علت شد و بخش مهمی از جامعه متدین و بسیاری از مسؤولان را نیز نگران کرد و مهم تر این که این نابسامانی زمینه ساز یک جنگ روانی از سوی اقتدارگرایان و افراطیون شد تا در ذهن جامعه چهره ای دگرگون از اصلاحات را القاء کنند و نیز بهانه ای باشد در دست کسانی که با آمدن اصلاحات احساس غبن می کردند تا با اصل اصلاحات برخورد کنند و تصمیم گرفته شد تا ساز و کاری تعبیه شود برای بازگرداندن راه و رسمی که مردم به آن نه گفته بودند و حذف جریان اصلاحات از صحنه قدرت.

این جریان ما را به یاد داستان زمان مرحوم دکتر مصدق می اندازد و لازمه آزادی خواهی مصدق این بود که احزاب و گروه ها بگویند و بنویسند و فعال باشند و از جمله حزب توده که شاید بیشترین حملاتش هم لااقل در برهه ای از زمان متوجه دولت و دکتر مصدق بود، ولی بدخواهان و طرفداران استبداد و استعمار فریاد برآوردند که مصدق کمونیست ها را تقویت می کند و ایران و اسلام در خطر است و این ادعای واهی بود که متأسفانه در خیلی از مردم عادی و حتی رهبران دینی مؤثر افتاد و سبب خالی کردن پشت مصدق شد.

در این دوره نیز بعضی بداخلاقی ها و مطلبی که شاید خود گویندگان آن هم اصراری نداشتند که اصلاح طلب نامیده شوند به نام اصلاحات بیان شد و یک جریان افراطی و تندرو و یک بعدی نگر که حیاتش در ایجاد چالش های سیاسی و دروغ پردازی و جنگ روانی است و فقط به حذف می اندیشد با هیاهو و مغالطه فراوان این مطالب را به حساب اصلاحات گذاشت و همه اصلاح طلبان را نیز دارای چنین بینش و گرایشی به حساب آورد و حتی بعد از انتخابات اخیر ریاست جمهوری که مردم واقعا رفتار مدنی و بی خشونت و با رعایت ادب و موازین مردم سالاری داشتند و به علت رفتار نادرست عده ای ساختار شکن که نسبتی هم با مردم معترض نداشتند متهم کردند که ساختار شکن اند، ضد امام حسین و ضد امام خمینی و آلت دست اجانب هستند.

به هر حال لازمه آزادی بروز سخن ها و مواضع متفاوت است، ولی ما در این که حساب اصلاحات واقعی را از بسیاری از حرف و سخن ها و رفتارهای نادرست مجزا کنیم چندان موفق نبودیم و طرف مقابل هم در جنگ روانی و سفسطه و تلاش برای حذف رقیب توفیق هایی داشت و اصلاحات و بیش از آن مردم آسیب دیدند.

البته همه مشکل از اینجا نیست ولی این یکی از عوامل است.

اصلاحات اصولی داشته که کم و بیش روشن است. در درون نظام است و تقویت آن را با جلوگیری از تحریف ها و انحراف ها و تغییر سیاست ها و رفتارهایی که با موازین مورد نظر مردم که در انقلاب بوده و با معیارهای قانون اساسی می خواند و این جریان حذف شدنی نیست هر چند اجازه حضور در عرصه رسمی قدرت را نداشته باشد.

بیرون کردن امور از دست رویکرد اصلاح طلب به هیچ وجه به معنی پیروزی طرف مقابل نیست. زیرا پیروزی واقعی حاصل ابتناء حرکت و اداره کشور بر اراده آزاد مردم و اقناع آنان است. تردید نکنیم که دیر یا زود باید به آن برگشت و در غیر این صورت جامعه با تلاطم ها و زیان های بزرگ مواجه خواهد بود و بیش از همه نظامی که با خون پاک ترین عزیزان میهن آبیاری شده است لطمه خواهد دید.

گرچه هیچ گاه نباید نومید شد، چنان که ملت ما در تمام این دوران بلند نومید نشده است و انتظار بوده است که شاهد تحول در رویکردهای جاری، بخصوص حبس و حصرها و ایجاد محدودیت ها بر خلاف قانون اساسی و روح انقلاب باشیم تا جامعه بار دیگر نشاط لازم را در جهت ساختن کشور، رسیدن به هدف های بلندی که انقلاب داشت و استقرار همه جانبه جمهوری اسلامی به معنی واقعی کلمه با حضور همه نیروها و سرمایه ها باشیم و امیدوارم چنین شود، ولی با تأسف این روزها خلاف آن را می بینیم. تشدید فشار روی زندانیان سیاسی، تنگ تر کردن دامنه حصر و بازداشت ها و احکام جدید بخصوص نسبت به بانوان که گرفتاری آنان آسیب بیشتری به خانواده و جامعه می زند.

ولی به هر حال برای ما که مؤمن به انقلاب و طرفدار جمهوری اسلامی هستیم و خواستار پیاده شدن کامل قانون اساسی و پیشرفت همه جانبه کشوریم باید با صبوری بدون آن که راه را گم کنیم پیش برویم و خداوند هم ان شاء الله یاری خواهد کرد.

باید با تکیه بر مبانی و مطالبات اصلی بکوشیم تا ادعاها و تقاضاها را به روز کنیم و نیز از هیچ گونه تلاش برای رفتن به سوی فضای باز و امن برای همه و فضایی سیاسی و غیرامنیتی دست بر نداریم و تا آنجا که ممکن است بتوانیم به نوعی تفاهم و تعامل نیز دست یابیم.

علاقمند بودم مقایسه ای بکنم با آن چه در دولت اصلاحات رخ داد و کارهای بزرگی که در عرصه های اقتصادی، علمی، سیاسی و بین المللی صورت گرفت با آن چه طی این سال ها رخ داده است و میزان انطباق هر کدام با سند چشم انداز و نیز سیاست های کلی ابلاغ شده که آن را به مجالی دیگر موکول می کنم.

والسلام علیکم و رحمت الله"

پیش از انتشار رسمی این خبر در سایت سید محمد خاتمی مطالبی به عنوان سخنان رئیس جمهوری سابق ایران در نشست با جوانان نقل شده که استنباط شخصی افراد بوده و به هیچ وجه دقیق و صحیح نیست. دفتر سید محمد خاتمی ضمن انتشار متن کامل سخنان ایشان ابراز امیدواری کرده است که عزیزان در فضای رسانه ای و مجازی در نقل مطالب با دقت و مسؤولیت بیشتری اقدام نمایند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷۸
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۱۲
مهدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
1462
119
احسنت به اين همه دلسوزي و تمدن. پس چراجنابتان در سه سال گذشته از اين افاضات نمي فرموديد تا همگان در محضرتان تلمذ كنيم ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
اخه سه سال پيش كلتون گرم بود نمي تونستيد تلمذ كنيد بزار يخورده گراني افسار گسيخته بطن راست وچپ قلبتونو به درد بياره بزار يخورده بيشتر فسادو فحشا ودزدي از بيت المال خودنمايي كنه اونموقع در محضرشون تلمذ ميكنيد
يا علي
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
آقا مهدی فعلا منفی ها را بشمار بیکار نشی .
انوشیروان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
اقا مهدی سلام . تا اونجاییکه ذهن من یاری می کنه اقای خاتمی همیشه همینجور حرف زده بگونه ای که تندرو ها به این منشش بارها اعتراض کردن.
یاسر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
احترام سید واجب است با ادب باش لطفاً
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
جناب مهدی خان مقصر شما نیستید این 7 سال عادت کردید که صحبتهایی بدور از ادبیات بشنوید برای همین متوجه نمی شید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
تو ای سایت و کلا فضای اینترنت نمیشه زیاد به اینگونه آمار منفی بالید آقای ناشناس
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
اگر اقای احمدی نژاد صداقت داشت وبا مردم بود شما این قدر منفی نمی خوردید اقا مهدی از خواب بیدار شو قبول کن که اقای احمدی نژاد کل مردم ایران را بازی داد وسر کار گذاشت این امار اشتغال هم از این بابت هست وراست هم میگوید در کشور ما بیکاری گرانی فساد بی اخلاقی معنی نداره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
آره عزیزم هرجا که به نفع خودتونه آمارها درسته هر جا هم به ضررتونه به آمارها نمیشه بالید- تو راست میگی
از قدیم گفتن کسی که خوابه رو میشه بیدارش کرد ولی کسی که خودشو به خواب زده هیچ وقت نمیشه
نخودی
| Netherlands |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
نمیدونم چه سری تو صحبتهای آقای خاتمی هست که با هر صحبت هرچند کوتاه و بدون رسانه ایشان امثال آقا مهدی ما بدجوری میترسن بابا شما خوبین قشنگ!!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
منظورش اینه که چرا نگفته :ممه را لولو برد. ترتیب هدهد را میدهم. فلان وزیر عین هلو میماند.باز هم بگم بگم...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
چون شما استادی مثل احمدی نژاد داشتی و از ایشون تلمذ میکردی. فعلا باید غلطهای دیکته احمدی نژاد را تصحیح کنی!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
297
778
با هرچه عشق نام تورا می توان نوشت...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
هر عيبی که داشته باشه:
1- اهل دروغ و دروغ پردازی نیست
2- هوچی نیست و ايضا هوچی پرور
3- هرچی داره از خودش داره و حتی بقیه هم برای اینکه مقبولیت داشته باشن خودشونو به ایشون میچسبوندن نه برعکس که باید بعضی ها رو از بعضیهای دیگه به زور جدا کنی و نمیشه
4- تناقض در گفتار و عمل نداشتن
5- تناقض در گفتار نداشتن
6- ادب برایشان به ز دولت بود چون مرد بود و دودوزه بازی نمیکرد
7- در طول هشت سال مرد دوم بودن همیشه حرمت مرد اول رو در کمال خودش داشت
8- منافع دورو بریاش براش مهمتر از منافع ملتش نبود
9- سیاست رو میشناخت چون از زمان نوفل لوشاتوی امام عزیز در رکاب بود و گام به گام پيش اومد و یهو و با رفتارهای پوپولیستی رئیس ند
10 - رئیس بودن براش اولویت نداشت نظام براش مهم بود که برنامه هاش به خوبی نمايانگر موضوع هست
11- طرح های صتا یک غاز فوری فوتی نمیداد تا مردم بدبخت رو بدبخت بدهکار کنه
12- هرکی ازش حمایتت کرد به خاطر 40 هزار تومن و 50 هزار تومن نبود بلکه به خاطر شخصیت و ارزشی بود که برای جامعش به همراه آورد.
13- و....
جمال
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
خاتمی خیلی خوب بود خیلی و لی مردم هم حرفای اونو درک نکردن عوام به خاطر سید بودنش بهش رای دادن و خواص از روی شناخت ولی تو مملکت ما 99 درصد ملت عوام هستن
فرید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
این اقای ناشناس دومی کاش اسمش رو می نوشت تا با نام از خودش و حرفهای خاتمی گونه ش قدر دانی می کردیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
242
475
ززززززززنده باد عشق
راستین
|
Germany
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
13
62
من می خوام اینو بگم که سایت انتخاب به درستی اطلاع رسانی نمی کند چراکه با مراجعه به وبسایت رسمی محمد خاتمی می بینید که تیتر انتخاب شده توسط سایت انتخاب با تیتر سایت رسمی تفاوتی چشمگیر دارد و می دانم که انتخاب این دیدگاه را در سایت نمی گذارد.
مدیر پایگاه دوست عزیز، مگر قرار است همه تیترها شبیه به هم باشد، مهم متن است که عین آن منتشر شده است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
131
383
زنده باد عشق
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
242
536
سلام بر منش سيد محبوب
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
3
195
چرا سایت آقای خاتمی فیلتره؟
amir
|
United States
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
321
333
حرفهاي تكراري وملال اور اقاي خاتمي برغم علاقه شخصي به وي
پاسخ ها
Masoud
| United Kingdom |
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
موافقم 8سال هم همش حرف میزدند
به هر حال به شدت دوسشون دارم
فرحناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
284
393
درود بر خاتمی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
257
378
سلام و درود بر سيد محمد خاتمي
مردي كه حضورش در اين برهه آرامش را به كشور بر مي گرداند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
134
226
ما را به نام عـــــشـــــق با تو پیوند می زنند ،
این گزمه های نقاب بر چهره پوشیده ....
حالا همین عـــــــــــشـــــــق را هم نمیبینند ،
این سایه های سنگین رنگ پریده ....
ای کاش بیایی و زنده گردانی عـــــــشـــــــــق را ،
تا کور شود تمام فکرهای مخالف گندیده.

زنده باد عشق ..... منتظریم سید....
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
10
153
اجازه دادید صحبت کند؟!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
237
370
شاید برخی دوستان با حرفهای من مخالف باشند ولی من خاتمی را از نزدیک می شناسم . می دانم که او برای کشور چه کرد و چقدر عزت خرید. می دانم که او در سخترین شرایط که دشمنان داخلی برای او ساختند چگونه و با چه مرامی با آنها گفتگو کرد. در بدترین شرایط با طرح گفتگوی تمدنها غرب و آمریکا را به انفعال کشاند. افسوس که با رفتنش گفتگوی تمدنها تعطیل و درس آن از صفحات کتاب کودکان این خاک حذف و درب مرکز گفتگو ی تمدنها را هم گل گرفتیم. این یک شاهکار تاریخی بود.
فرقی نمی کند که چقدر با حرفهای من مخالف باشید ولی امیدوارم خداوند آنقدر عمر طولانی به دشمنان ایشان عطا فرماید و خود ببینند که چقدر ما اشتباه کرده ایم!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
اون بند آخری را خدا نکنه
اینها که از بی خبری نیست که مخالف سید هستند بلکه کاملا مطلع هستند وایشون راازما هم بهتر می شناسند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
408
216
من واقها گیج شدم . یه سوال اقای خاتمی شما سال 88 به عنوان رییس جمهور سابق این کشور چه موضعی نسبت به ساختار شکنانی که عظمت ایران اسلامی را هدف قرار داده بودند اتخاذ کردید ؟ واقعا چرا حالا این حرفا رو میزنید ؟ و..........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
از خواب بیدار شو
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
اون کسی عظمت ایران رو هدف قرارداده که بزرگترین اختلاس تاریخ ایران تو دولتش رقم خورده - تازه این یه رقمش بود اگه خواستی تا صبح برات از این چیزا می گو
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
7
109
خاتمی باید درباره سند چشم انداز و میزان تحقق آن صحبت کند. مگر این دولت نمی گوید به اندازه همه دولتها کار کرده است. اما آیا واقع این کار علمی و قائده مند بوده و بر اساس سند چشم انداز و ... بوده!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
البته طبق امار اقای احمدی نژاد مملکت گل وبلبل به توسط ایشون وسخنرانیهای جالبشان مثل هاله نور
ایمان 111
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
277
197
خیلی چاکریم سید
ایران20
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
89
260
چی بگم سید!!ما که قدر تورو ندونستیم الانم داریم میفهمیم ....قربونت خاتمی جان
بابک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
125
104
سید عزیز ! تو دوست داشتنی و با صداقت هستی اما بخدا حوصله این حرفها رو دیگه ندارم .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
93
100
عالی بود.
ع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
169
138
چقدر دلمون برای حرفات تنگ شده بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
26
94
به نظر من تیتر گویا کل مطالب نیست. ایشان به هیچ وجه از موضع خود عقب نشسته اند بلکه با زبانی نرم و دقیق به بررسی مشکلات فعلی و دوران اصلاحات کرده اند همچنین از برخوردهای سلیقه ای و تبلیغات یکسویه علیه معترضین پس از انتخابات نیز گله کرده اند.
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
113
196
درود بر خاتمی .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
167
134
فقط ميتوانم بگويم بخدا دلتنگتم سيد .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
58
100
در پاسخ نظر اول آقای مهدی میگم مهدی جان سید عزیز از روز اول همینگونه حرف میزده و تا آخر هم خواهد زد چون تفکر ناب انقلاب 57 هم چیزی جز این نیست ولی شما متاسفانه از سوی اربابانتان مجاز به شنیدن حرف های فرزند فاضل و دانشمند امام نبودین تا بتونن تفکر جعلی خودشون را به شما تحمیل کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
درود به شرفت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
72
93
خاتمی چراغی بود که هدفش روشنایی بخشیدن به تمام مملکت وآگاه ساختن مردم نجیب ایران به حقوق اساسی شان بود هر چند عده ای می خواستند او را از انجام این عمل باز دارند اما او هنوز هم....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
78
95
دو گروه نمیتونه شما رو درک کنه اقای خاتمی. یکی بیسواد ها و دیگری تندروها
احسانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
80
103
درد امروز ما این است که افراط وتفریط صدای مظلومانه وانسانی فرد فاضل ودانشمندی مثل آقای خاتمی را برنمی تابد شاید فردا دیر باشد وافسوس آن عبث
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
187
301
دوره 8 سال ریاست جمهوری خاتمی طلایی ترین دوران بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
دوره ای بود که ایران عزت واقتتار داشت ولی حال امارت برای ما خط ونشون میکه شه بعد ما میگیم تنگه را میبندیم !؟
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
دوره 8 سال ریاست جمهوری خاتمی فرصت طلایی ترین دوران تاریخ ایران بودکه متاسفانه سوخت به دور از همه تعصبات یادمان نرفته که در این دوره 8 ساله بیشترین اختلافات درون گروهی در بین اصلاح طلبان روی داد چه کسانی خاتمی را می خواستنداز قطار به اصطلاح اصلاحات پیاده کنند این یک فرصت سوزی تاریخی بود که متاسفانه جناب آقای خاتمی باهمه روشنفکری وعقلانیت قدرت اقتدار بر اثبات سره از ناسره وتعین حدود وخطوط قرمز راایجاد ننمودند جناب آقای خاتمی عزیز یادشان رفته اند که در این دوران اگر کسی حرف از ارزش های نظام انقلاب امام خون شهدا ایثارگران می زدند مورد تمسخر همه قرار می گرفتند معلول بحران سازی های روزانه چیزی نبود جز رقابت وسهم خواهی سهم خواهان نیروهای اطلاعاتی وامنیتی از نظام واینکه همه بدانند ما هستیم تعیین وتکلیف می کنیم در آن دوره بود که خطوط قرمز نظام وحریم خصوصی انقلاب به باد انتقاد وسخره گرفتن گرفت دوم خرداد کودک نوظهور وزیاده خواه وبی ادبی را به ارث گذاشت که الان هرچه می کشیم از افراط وتفریط ها در آن زمان است اگر آزاده هستید وبه آزادگی احترام می گذارید نظر بنده را منعکس فرمایید
شهپر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
150
172
از شهر مقدس قم هزار هزار سلام به سیدمحمد خاتمی که من با دوم خردادش متولد شدم هرچند کمی ناامید هستیم ولی خدا با ماست.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
18
78
این حرفارو یکم دیر زدی سید!!

این حرفارو باید سال 88 بعد از انتخابات میزدی تا ازت سو استفاده نکنن! البته الانم دیر نیست!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
76
94
درود سید محمد جان
مهدی
|
Germany
|
۰۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
76
86
تنها مردی که می تواند به ایران در جهان قدرت بدهد و ایرانی بودن را اقتخار ایرانیان در سراسر دنیا نماید سید محمد خاتمی میباشد
كيان ايراني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
86
134
ادب و شرم تو را خسرو مهرويان كرد.
زنده باد عشق، زنده باد خاتمي و زنده باد شعار معروفش كه فرمودند: زنده باد مخالف من
پاسخ ها
دنیادیده
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
این منفی ها خیلی غیر طبیعی هست . شنیدم گروه اجیر شده قالیباف به تمامی سایت ها سرک میکشند و وحسابی از پشت به خاتمی خنجر می زنند. آقای قالیاف حواسمان به این حرکت شما هست ها
رزمنده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
78
111
درود بی پایان بر سید محمد خاتمی که ایران را به اوج قله های شرف و انسانیت برد تا طعم خوش صلابت را تجربه کنیم . خاتمی دوست ذاریم فقط همین......
ف.م
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
80
113
حاتمی نگینی است در میان سیاستمداران متدین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
79
117
درود خدا بر خاتمی
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
78
67
پاک ترین دولت در کل طول عمر پس از جنگ دولت آقای خاتمی بود .
منش و شخصیت ایشان آنقدر بزرگوار است که با نظر عده ای مانند نظر آقای مهدی خدشه ای هر چند کوچک هم بر آن وارد نخواهد شد .
کسانی که روزی در دوران خاتمی فریاد وا اسلاما و فریاد عدالت خواهی می زدند، امروز در منجلاب کثیف ترین بازی های سیاسی خودشان را باختند.
دورود بر شرف و عزت و بزرگواری این ملت
و درود بر خاتمی که هیچ گاه محبتش از دل مردم صادق و راستگو و عدالت طلب محو نخواهد شد.
خدا یاریمان کند...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
افرین ...کسانی که در دوران خاتمی هر روز یک مشکل برایش درست کردند اکنون گرفتار خجالت زده و ناتوان از پاسخ به ملتند . لطف الهی بکند کار خویش مژده ی رحمت برساند سروش به امید انروز و هزاران درود بر مردی که هیچ گاه به ملتش دروغ نگفت.
صابری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
165
91
آقا سید یا خیلی دو رو تشریف دارند یا به آلزایمر حاد مبتلا شدند. جمع کنید دکون بازارو. تشغ شماها تا جایی که برش داشت بریده. الان باید بشینید سماخ بمکید.
پاسخ ها
نی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
بنظر میاد بیشتر به امثال شما میخوره شطحیاتت . درود بر راد مرد بزرگ محمد خاتمی
حامد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
جناب صابری با اختلاس سه هزار میلیاردی در چه حالید !!!!ببخشید که ما در حال مکیدن سماخ هستیم واز دور وبرمون بیخبریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
53
55
با سلام و عرض ادب و احترام به همه نظر دهندگان عزيز موافق و مخالف.
افسوسي كه هميشه بر دلم ماند اين بود كه چرا در آن برهه از زمان، ازين ظرفيت و شعور بالاي مردم استفاده نشد و آنقدر در كار دولت وقت كارشكني متاسفانه از مراكزي كه خودشان را مافوق قانون تصور مي كردند و در هيچ قاعده اي نمي گنجيدند صورت گرفت كه از دل و دماغ مردم احساس طراوت و حضور در صحنه بيرون كشيده شد و شد آنچه كه نبايد ميشد و مي بينيم آنچه كه كاش نميديديم!!!! خاتمي عزيز روسفيد درگاه الهي و مردم شريف ايران اسلامي خواهيد بود انشاء الله
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
70
75
اشک از چشمانم جاری شد درود بر تو که هیچوقت رقیب را تحقیقر نکردی و به فکر حذفش نبودی درود بر تو که علی وار با مکر عمروعاص ها بزرگوارانه گذشتی در حالیکه می توانستی همان کنی که انان می کنند درود بر خاتمی
عبداله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
72
61
2خرداد با 3 خرداد پيوند(عقلانيت با ايثار ) به پويندگان آزادي و شرف(فخر) بر تمامي ايرانيان در سراسر جهان تبريك عرض نموده و براي اين عزيز آقاي(سيد محمد خاتمي و...)نيز طلب سلامتي و عزت آرزومندم.پاينده باد ايران
یوسف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
72
71
الهی درد و بلات توسر بد خواهات بخوره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
76
74
محبوب قلب من . سید محمد خاتمی.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
55
120
تقدیم به خاتمی عزیز فرزند فاضل و باتقوای امام ره
سنگ بد جوهر اگر کاسه زرین بشکست قیمت سنگ نیفزاید و زر کم نشود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
2
24
سید جان،دلتنگ صداقت وفروتنی وصبر وشکیبایی شماییم.
سیدجان،با رفتنت صداقت وفروتنی جایش را به دروغ وسرکشی داد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
52
26
درودبر سید خندان و متین و اندیشمند و لایق و ...خوش چهره...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
1
71
درود برحق
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
52
29
چقدر دلم برای خاتمی تنگ شده . آیا این روز ها...رو پایانی هست ؟ ما همه منتظر طلوع خورشید هستیم . درود بر خاتمی محبوب قلب های ما
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
52
27
مخالفین اندک خاتمی،متاسفانه تحمل محبوبیت بالای خاتمی درجامعه را برنمی تابند ومرتب در سایتهای حامی،موج منفی ایجاد میکنند.
الحسود لا یسود.حسود هرگز نیاسود.
فرشيد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
52
35
درود بر خاتمي بزرگ
رئيس جمهور بي غل و غش و بي شيله پيله اي كه رائيش مال خودش بود و خنده اش دلنشين ترين تصوير هستي شده .
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
52
32
سلام بر خاتمی وتفکر خاتمی
که گفت زنده باد مخالف من
خاتمی عزت ایران زمین
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
1
33
راستی شما کسی را به جز سید بزرگوار سراغ دارید که بگوید زنده باد مخالف من . اگر هست جهت تنویر افکار عمومی بیان فرمایید الهم عجل لویک الفرج
نظرات بینندگان