arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۸۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۵ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۱

انصاری: امیدواریم کسی در مراسم 14خرداد رفتار خودسرانه نکند/ هشدار به تحرکات تفرقه‌افکنانه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیر ستاد بزرگداشت بیست و سومین سالگرد امام خمینی(س) با بیان اینکه نباید از نگرانی‌های عمیق مردم درباره سرنوشت کشور غافل بود بر ایجاد وحدت ملی تاکید کرد و گفت: متاسفانه امروز دامنه اختلافات به حدی گسترده شده، که به دایره درونی اصولگرایان کشیده شده است.

به گزارش انتخاب به نقل از جماران، محمدعلی انصاری در کنفرانس خبری خود با خبرنگاران با بیان اینکه نباید از نگرانی عمیق مردم درباره سرنوشت کشور غافل شد، گفت: تصمیم رهبری برای نامگذاری سال 91 با عنوان تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، ناشی از وجود نگرانی‌ها و بیم ایشان در حوزه‌های مختلف اقتصادی، مدیریتی و تولید و کار است.

وی با بیان اینکه که کشور به اعتراف دوست و دشمن سرشار از همه استعدادهای خدادادی است، گفت: کشور ما از نیروهای متخصص و کارآمد و دانشگاه رفته و با تجربه برخوردار است و یک فرهنگ کهن تاریخی و اسلامی دارد اما در بخشهایی از مسائل اولیه جامعه با مشکلات دست‌و پنجه نرم می‌کند.

انصاری با اشاره به وجود مشکلات طبقاتی و حقوق‌های آنچنانی برخی از مسوولان و سوءاستفاده‌های مالی ادامه داد: وابسته شدن چند دهک جامعه به یارانه گواه بر ضعف قدرت و توزیع ثروت ملی و توان معیشیتی مردم است.

وی گفت: سوال من از مسئولین این است که اگر دولت به هر دلیلی نتوانست سه یا چهار ماه یارانه را به جامعه پرداخت کند، چه اتفاق اجتماعی و سیاسی در کشور رخ می‌دهد و دهک‌های کم درآمد این خلل را چگونه جبران می‌کنند؟

وی وعده دولت برای ایجاد بیش از دو میلیون شغل در کشور را گواه وجود بیش از دو میلیون بیکار در کشور دانست و گفت: متاسفانه باید بگویم کشور ما در عرصه اقتصاد، تولید، کارآفرینی و حمایت از سرمایه‌گذاری ها و در عرصه قانون و مدیریت سرمایه‌ها با مشکلات اساسی مواجه است.

انصاری در ادامه به موضوع هسته‌ای کشور اشاره کرد و گفت: امروز مردم در سطح عمومی از مسئولان نظام انتظار حل و فصل مساله هسته‌ای را با شرافت و آبرومندی و قدرت دارند، زیرا هرگونه کوتاه آمدن از مواضعی که چندین سال بر آنها تاکید کرده‌ایم می‌تواند بر حیثیت جهانی ما ضربه وارد کند.

وی تصریح کرد: در صحنه‌های بین‌المللی ما امروز با دشمن تراشی و کینه‌ورزی کشورهای همجواری همچون عربستان سعودی و بحرین مواجه هستیم بنابراین نباید به سادگی از کنار سرمایه‌گذاری فکری و اقتصادی این دولتها علیه نظام اسلامی مان بگذریم.

انصاری در ادامه با انتقاد از تفرقه‌افکنی‌های برخی از گروه‌های سیاسی گفت: هیچ چیز در فرهنگ و مکتب امام مهمتر از وحدت ملی نبوده است و هیچ هدفی برای امام متعالی‌تر از ایجاد وحدت ملی نبود. امام از 15 خرداد 1342 و از 22بهمن 1357تا روز رحلت در همه سخنرانی ها و پیام های خود مردم را به وحدت ملی توصیه کردند و من به عنوان خادم خانه امام از سیاست مداران می‌پرسم که آیا از وحدت ملی به همان گونه که امام می‌خواستند پاسداری می‌شود؟ آیا وحدت ملی در زوایای مختلف محترم شمرده می‌شود؟

وی افزود: متاسفانه هر گروهی وحدت ملی را با سلیقه خود تفسیر می‌کند و این وحدت که برخی از آنها تفسیر می‌کنند عین تفرقه است. معنای وحدت ملی، تحقق خواسته‌های یک طیف و یک حزب و یا یک جریان شده است.

وی با بیان اینکه وحدت ملی یعنی احساس آرامش همه طیفهای وفادار به امام و ولایت و فراهم شدن امکان حضور آنان در عرصه‌های سیاسی کشور، گفت: متاسفانه باید بگویم در صحنه‌هایی که جامعه ما در آنها اوج بلوغ سیاسی و اقتدار خود را به نمایش می‌گذارد (مانند انتخابات)، گاهی از درون حماسه ملی و مردمی، کسانی با انگیزه‌های خاص به وحدت ملی ضربه می‌زنند. امروز دامنه برخی از اختلافات از دایره جناح‌های مرسوم به چپ و راست گذشته و به دایره اصولگراها کشیده شده است. امروز اتهام‌زنی در سطح بالا و بین روسای قوا هیچ توجیهی ندارد. اتهام‌زنی به طیفهای وفادار امام پذیرفتنی نیست. نباید به نام ایجاد بستر سالم برای تحکم نظام، سوءاستفاده‌های دیگری کرد.

وی تاکید کرد: سالگرد امام باید نماد تحقق آرزوی امام برای وحدت ملی باشد. مراسم بزرگداشت امام، مراسم قدرت‌نمائی یک طیف و جناح و جریان خاص نیست بلکه نماد وحدت همه وفاداران امام و مکتب سیاسی و ولایی امام است.

انصاری گفت: به همه طیفهای سیاسی با هر ایده و پرچمی که به امام اعتقاد دارند، می‌گویم که باید در مراسم امام با تمام قدرت حضور داشته باشند تا ما در روز 14خرداد که تمامی رسانه‌ها و سرمداران نظامهای مختلف آن را رصد می‌کنند بتوانیم به جهانیان بگوییم ملت ایران پای امام و آرمانهای امام ایستاده و مکتب امام را با هیچ چیزی معاوضه نمی‌کند.

وی با بیان اینکه امام از نوادر تاریخ بشریت و معاصر هستند که در همه اهداف و آرمانها و خواسته‌هایشان به موفقیت قطعی رسیده‌اند گفت: برخی معتقدند که موفقیتهای امام در عرصه‌های مختلف مرهون روحیه بالا و امیدواری امام بوده و برخی دیگر موفقیتهای امام را به دلیل شناخت و بیم و هراس ایشان از حوادث و مشکلات می‌دانند. اما در یک نگاه عمیق‌تر که برگرفته از قرآن و مکتب اهل‌بیت است می‌بینیم که موفقیت امام در پیشبرد نهضتش به دلیل هر دوی این ویژگیها است.

وی با بیان اینکه، امام در همه شئونات فردی ، خانوادگی ، اجتماعی و سیاسی با دو بال بیم و امید حرکت می‌کرد گفت: امام در اوج غربت و تنهایی و سختی هایی که همه روزنه‌های امید برای رسیدن به پیروزی را برای او بسته بود، با صلابت از آینده درخشان ملت ایران سخن گفت و از سوی دیگر امام در اوج اقتدار و حماسه که همه مشکلات را پشت سر گذاشته بود و بر اریکه رهبری یک ملت تکیه زده بود اما باز از کوچکترین حادثه و مشکل فراروی ملت و نظام غافل نبود.

وی ادامه داد: آنها که با این دو روحیه امام آشنا بودند در شگفت بودند که چگونه امام با اینهمه موفقیت در بیم و هراس نیز بسر می‌برد.

انصاری ادامه داد: به صورت ظاهر، بیم و امید در تقابل با هم هستند ولی ما می‌بینیم در مکتب سیاسی امام هر دو این روحیات مکمل یکدیگرند و یکی از درسهای بزرگی که ما در زندگی فردی و اجتماعی خود باید از مکتب امام بگیریم این است که باید بین روحیه بیم وامید در جامعه توازن برقرار کنیم.

وی افزود: در گذشتة تاریخ کشور ما برخی از حاکمان و سردمداران کشور تنها با روحیه امید حرکت می‌کردند و خطرات برای آنها مهم نبود بنابراین به جایی رسیدند که متوجه شدند دشمن تا مرکز حکومت نزدیک شده است. از آن طرف برخی از حکومتها نیز به اندازه‌ای در بیم و هراس بودند که حتی از فرزندان خود نیز می‌ترسیدند. و به خاطر ترس از زوال حکومت خود چشمان فرزندان خودشان را از حدقه بیرون می‌آورند.

وی با تاکید بر اینکه امام با دو بال ترس و امید کشور را از حوادث بیمه کرد و جمهوری اسلامی همواره باید بین مرز بیم و امید حرکت کند، گفت:  قدرت، استحکام و عظمت و وحدت ملی ایران نباید باعث مغرور شدن و احساس شکست‌ناپذیر شدن ما شود. از آن طرف هم صف‌بندی دشمنان علیه ما نباید عامل فروپاشی درونی و ناراحتی و حقارت ما گردد.

وی تصریح کرد: اگر جامعه ما آرام‌آرام با آهنگ امید شکل بگیرد و از اعتراض به نارسایی‌ها و کاستی‌ها و احساس خطر درونی و کمین دشمن خارجی فاصله گیرد و نهراسد، سرانجام خوش‌خیال و راحت‌اندیش و ناکارآمد می‌شود و همه چیز را با عینک امید لمس و تجربه می‌کند. از سوی دیگر اگر مدام بخواهد در وحشت و ترس از دشمنان واقعی و خیالی قرار گیرد، سرانجام به جایی می‌رسیم که از سایه‌ خودمان هم می‌ترسیم و همه دوستان دیروز ما دشمنان امروز ما می‌شوند.

وی تاکید کرد: در سایه هراس و ترس جامعه ما یک جامعه ترسو، متملق و بی‌اراده و خودباخته و استعمارزده خواهد شد.

انصاری با بیان اینکه همه ما می‌دانیم کشور ایران در شرایط بسیار حساسی به سر می‌برد، گفت: اگر کسانی فکر می‌کنند شرایط بر وفق مراد است و ما مشکلات سیاسی و فرهنگی و اقتصادی و مدیریتی نداریم، سخت در اشتباه هستند.

وی افزود: یک شبه نمی‌توان مشکلات را حل کرد با یک شعار، نمی‌توان گرانی را حل کرد و با یک نوید، بیکاری حل نمی‌شود. مشکلات صنعت و کشاورزی و تولید با شعار حل نمی‌شود. این یک نگاه خام و به دور از واقعیتهای عینی جامعه است.

انصاری ادامه داد: همچنین اشتباه است که درهای موفقیت را به روی کشور بسته دید و حوادث را کمرشکن و کوبنده دانست. از نگاه برخی‌ها جامعه ما محکوم به زوال و نابودی است اما این حقیقت نیست. جامعه ما باید با استعانت از فرهنگ امام با روحیه امید به فکر آینده کشور و توسعه آن باشد.


محمدعلی انصاری در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه شرق که پرسید برای ممانعت از بروز مشکلاتی که در سال 89 در برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام(س) پیش آمد،  چه تدابیری اندیشیده اید؟ گفت: اطمینان دارم  امسال هیچ اتفاق که مخل برنامه های مراسم روز بزرگداشت حضرت امام باشد اتفاق نخواهد افتاد و همدلی که میان دستگاه های امنیتی و انتظامی ما وجود دارد بسیار گرم و صمیمانه است.

وی با بیان اینکه مسائل امنیتی حوزه حرم را تقسیم بندی کرده‌ایم، گفت: مسئولیت امنیت و انتظامات را به عهده ستاد نماز جمعه و دفتر مقام معظم رهبری و سپاه ولی امر واگذار کردیم .

انصاری تاکید کرد: هیچ یک از مسئولان نظام که دل در گروه آرمان ها و اهداف امام دارند راضی نخواهند بود که اتفاقات سال 89 در مراسمی که رهبر معظم انقلاب در آن سخنرانی می کنند و هزاران مهمان خارجی در آن حضور دارند  تکرار شود. امیدوارم کسی به خود این اجازه را ندهد که با یک عمل خودسرانه این وحدت ملی و انسجام ملی را برهم زند.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه حمایت  مبنی بر اینکه آیا از ظرفیت های ستاد بزرگداشت امام(س) برای شناساندن امام(س) به نسل جوان که وی  را ندیده اند، استفاده می شود یا خیر؟ گفت : یکی از محورهای اصلی که  از روز اول برگزاری مراسم بزرگداشت امام (س) روی آن تاکید کرده ایم مسئله استفاده از ظرفیت های اقشار جوان و تاثیرگذار جامعه بوده است، امسال سعی کردیم در تعامل با مدارس و دانشگاه های کشور مسئولیت بخش‌هایی مختلفی را در ستاد به آنها واگذار کنیم،امیدواریم زمانی برسد که ما بتوانیم کارهای بزرگ ستاد را به جوانان بسپاریم.

انصاری در ادامه در پاسخ  به سوال دیگر خبرنگار شرق مبنی بر اینکه از سوی یکی از افراد موسوم به اصولگرا گفته شده است که برادران انصاری مغازه های اطراف حرم را به کرمانی های واگذار کرده اند آیا این صحت دارد یا خیر؟ گفت: این جوسازی‌ها بیشتر جنبه شخصی  و عقده گشایی دارد و من اعتنایی به آنها نمی کنم.

وی با بیان اینکه بزرگترین افتحار زندگی  من و خاندانم خدمت به امام بوده و از سن تکلیف تا به امروز فداییِ امام بوده‌ام، گفت: از زندگی معمولی برخوردارم و با افتخار در زیر چتر نظام مقدس اسلامی زندگی می کنم.

انصاری تصریح کرد: حرم امام نه متعلق به من است نه هیچ فرد دیگر و گروه خاصی. هر کس در حوزه مدیریت و کارهای جزیی و کلی حرم فعالیت می کند کمترین نسبت را با بنده دارد و من افتخار می کنم که از همه طیف‌ها و جریان‌ها در مدیریت کار های حرم بهره می گیریم و این راه را هم تا به آخر ادامه می دهیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس نیز مبنی بر اینکه امام همواره بر وحدت تاکید داشته اند اما شاهد بودیم که در انتخابات دوره نهم مجلس برخی از طیف‌های اصلاح طلب که اعتراضاتی هم نسبت به انتخابات سال 88 دارند دراین انتخابات حاضر نشدند و دست به تحریم انتخابات زدند،با توجه به اینکه مقام معظم رهبری بر حضور پر شور مردم در انتخابات تاکید داشتند،فکر می کنید این تحریم انتخابات چه آسیبی به وحدت وارد کرده است؟ گفت: من پاسخگوی مسائل انتخابات نیستم و بحث رقابت  انتخاباتی مجلس هم بسته شده است و رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آغاز شده است .

دبیر ستاد بزرگداشت امام خمینی، با بیان اینکه این حرف را قبول ندارم که اصلاح طلبان انتخابات را تحریم کردند ادامه داد: حداقل خود من به عنوان فردی که با اصلاح طلبان در ارتباط بوده ام  می گویم همه اصلاح طلبان در زیر چتر نظام و ولایت در انتخابات شرکت کردند اما شاید نحوه شرکت آنها همه خواسته ها و توقعات را برآورده نکرده است و الا  اصلاح طلبان  هم رای خود را در صندوق انداختند و هم در مورد انتخاب فرد اصلح راهنمایی های خوبی را داشتند .

وی تاکید کرد: ممکن است آن گرمی انتخابات گذشته را شاهد نبودیم اما تحریم انتخابات را از سوی اصلاح طلبانی که در درون دایره نظام حرکت می کنند قبول ندارم.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
2
6
انصاری دبیر ستاد بزرگداشت بیست و سومین سالگرد امام خمینی(س): امیدواریم کسی در مراسم 14خرداد رفتار خودسرانه نکند.
در پاسخ ایشان باید عرض کنم :
پس از رو شدن دست جریان انحرافی مربوط به طیف .... گمان نمیشود آنها جرات چنین کاری داشته باشند مگر اینکه...........
نظرات بینندگان