arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۰۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۱ - ۱۰ مهر ۱۴۰۰

نمایشگاه، مهم‌ترین رسانه برای تجارت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دبیر انجمن صنفی شرکت‌های اتوماسیون صنعتی گفت: با وجود توسعه فضای مجازی، نمایشگاه همچنان بزرگترین و مهمترین رسانه برای تجارت است.

به گزارش انتخاب؛وحید تیموری اظهار کرد: هیچ مکانی مانند نمایشگاه نمی‌تواند مشتری و عرضه کننده را با این کیفیت و شرایط مقابل یکدیگر قرار دهد.

اما به گفته وی مشکل فعلی در نمایشگاه‌ها این است که در بعد داخلی برگزار می‌شود و عرضه کننده و مشتری هر دو داخلی هستند. خیلی از شرکت‌های خارجی نمی‌توانند در نمایشگاه حضور داشته باشند و بعد از سنگین شدن تحریم‌ها نمایشگاه‌ها به شدت از نظر تعداد غرفه دار افت کرده و ضربه خورده است. از طرف دیگر مصرف کنندگان در حال حاضر مجبور به استفاده از کالای داخلی هستند، اما عرضه کنندگان نباید از این شرایط سوءاستفاده کنند، بلکه باید از این شرایط برای توسعه خود استفاده کنند.

تیموری با تاکید بر اینکه همه کشورها نیاز به مبادله با یکدیگر دارند، تصریح کرد: همه کشورها نمی‌توانند همه چیز را بسازند و تولید باید بر اساس مزیت‌های رقابتی رشد کند. ما هم همیشه نیاز به ارتباطات بین المللی داریم و خدشه‌دار شدن این ارتباطات، تولید را هم خدشه‌دار می‌کند. برای مثال نمایشگاه آلمان نقطه اتصال صنایع دنیاست، اما در ایران محدود شده است.

اما به گفته دبیر انجمن صنفی شرکت‌های اتوماسیون صنعتی برگزاری نمایشگاه همچنان بی اثر نیست و محصولات می‌توانند در نمایشگاه عرضه شوند و به فروش برسند.

وی همچنین با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه نمی‌تواند تحریم‌ها را بی اثر کند، تصریح کرد: تحریم‌ها مشکلات زیادی برای تولید‌کنندگان ایجاد کرده و هیچ کشوری امروز نمی‌تواند بدون مراودات بین‌المللی دوام بیاورد و شرایط پیشرفت صنعت را فراهم کند. راه حل بی اثر شدن تحریم‌ها برداشته شدن آنهاست.

به گفته دبیر انجمن صنفی شرکت‌های اتوماسیون صنعتی حتی آمریکا و چین و همه کشورهای دیگر با یکدیگر مبادلات تکنولوژی دارند.

بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت از تاریخ 18 تا 21 مهرماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین الملی تهران با حضور نزدیک به 200 شرکت داخلی و خارجی در زیر گروه‌های ماشين آلات و خطوط تولید، تجهیزات صنعتی و کارگاهی، ابزارآلات، صنایع پیشرفته، اتوماسيون صنعتی، خدمات فنی، مهندسی و مشاوره‌ای، تجهيزات ايمني و بهداشت، فروش و خدمات پس از فروش و غیره برگزار خواهد شد.

برچسب ها: سایپا
نظرات بینندگان