arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۳۸۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۶ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۱
مبارزه با گرانی این نیست که بگوییم عامل آن تنها تحریم است؛

آیت الله امینی: اشتباهات اقتصادی موجب گرانی افسارگسیخته شده/نباید از نجابت مردم سوء‌استفاده کرد

امام جمعه قم گفت: گرانی موجود افسارگسیخته است و مسئولان باید آن را دریابند، زیرا حتماً برخی اشتباهات اقتصادی وجود دارد که این گرانی‌ها به وجود آمده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امام جمعه قم گفت: گرانی موجود افسارگسیخته است و مسئولان باید آن را دریابند، زیرا حتماً برخی اشتباهات اقتصادی وجود دارد که این گرانی‌ها به وجود آمده است.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، آیت‌الله ابراهیم امینی در نمازجمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار کرد: خداوند متعال انسان را به رعایت تقوا و فراهم ساختن وسیله برای تأمین سعادت اخروی دعوت می‌کند.



وی افزود: مسیر نیل به سعادت بدون وسایل خاص آن امکان‌پذیر نیست و از آن جمله می‌توان به پذیرش عبودیت و انجام وظایف بر طبق آن اشاره کرد.

امام جمعه قم با بیان اینکه پذیرش عبودیت به معنای باور بندگی توسط انسان است گفت: بنده واقعی هیچ‌گاه بر خلاف مولای خود عمل نکرده و همواره درصدد جلب رضایت او است.

وی عنوان داشت: باور بندگی موجب کاهش گناهان می‌شود اما این کار بسیار دشوار است و بر اساس آیات قرآن، انسان باید در راه خدا و دفاع از اسلام جهاد کند.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، امینی با اشاره به جایگاه اخلاق در اسلام ابراز کرد: تزکیه نفس از جمله وظایف آدمی است و این مهم، جزو برنامه‌های انبیای الهی بوده به طوری که تزکیه نفوس، رمز نزول پیامبران محسوب می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر آرایش نفس به مکارم اخلاقی گفت: حضرت محمد(ص) می‌فرماید «من مبعوث شده‌ام تا مکارم اخلاق را به اتمام برسانم» و این سخن بیانگر این است که همه پیامبران همین کار را کرده‌اند و ایشان برای تکمیل کار انبیای گذشته، مبعوث شده است.

وی بیان داشت: تکمیل مکارم اخلاقی به معنای ترویج همه‌جانبه آن در اجتماع بوده و موارد فراوانی در این خصوص وجود دارد که باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

امینی دو هدف عمده را برای پیامبران متصور دانست و افزود: تزکیه نفوس از رذیلات حیوانی و آراستن آن به مکارم اخلاقی، دو برنامه بزرگ انبیای الهی بوده و به عقیده علمای اخلاق، تزکیه نفس مقدم بر آرایش اخلاقی است زیرا کسانی که خواهان آراستن خود به اخلاق نیکو هستند ابتدا باید آن را پاکیزه گردانند.

خطیب جمعه قم با بیان اینکه ریاست‌طلبی و شهرت‌جویی از جمله صفات حیوانی هستند ابراز کرد: با وجود این صفات و آلودگی نفس، امکان تابیدن انوار الهی بر انسان وجود ندارد.

وی در خطبه دوم نماز با اشاره به شهادت امام هادی(ع) گفت: این امام توسط متوکل عباسی به بغداد آورده شد و مدت 20 سال از عمر شریف خود را در پادگانی نظامی به سر برد.

امینی تصریح کرد: امام هادی(ع) و فرزند بزرگوارشان، امام حسن عسکری(ع)، مظلوم‌ترین امامان شیعه هستند زیرا این دو امام همام در شهر سامرا و در پادگانی نظامی زندانی بوده و محدودیت‌های فراوانی در مورد آنها وجود داشت.

امام جمعه قم با اشاره به ادامه مظلومیت امام علی نقی(ع) حتی پس از شهادت ایشان بیان داشت: در حال حاضر نیز به دلیل محدودیت‌های امنیتی، بسیاری از افراد به زیارت مرقد ایشان نرفته یا مدت کوتاهی را به این امر اختصاص می‌دهند.

وی با بیان اینکه شیعیان وظایف زیادی در قبال امامان معصوم(ع) دارند گفت: برگزاری مراسم باشکوه در ایام ولادت و عزاداری نخستین وظیفه شیعیان است ضمن اینکه توجه به سیره آن بزرگواران و بیان آنها برای دیگران، تکلیف دوم محسوب می‌شود زیرا ائمه(ع) پیشوای ما هستند و تبیین اخلاق و رفتارشان برای مردم هر عصر، پیروی واقعی از آنان به شمار می‌رود.

امینی خواستار بیان احادیث امامان معصوم(ع) در مناسبت‌های مختلف شد و افزود: امام هادی(ع) می‌فرمایند «دنیا بازاری است که عده‌ای در آن سود کرده و برخی دیگر متحمل ضرر می‌شوند» و در توضیح این حدیث باید گفت اگر انسان‌ها بتوانند از ایام عمر خود استفاده کنند، سود می‌کنند وگرنه جزو زیان‌دیدگان هستند.

این استاد حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به تورم و گرانی افسارگسیخته موجود در جامعه گفت: گرانی حدی دارد و در همه کشورها وجود دارد اما افسارگسیختگی قیمت‌ها موجب رنجش مردم و مراجع تقلید می‌شود.

وی گرانی‌ها را عاملی جدی برای افزوده شدن مشکل بیکاران دانست و تصریح کرد: مردم ایران بسیار عزیز و نجیب هستند اما نباید از نجابت آنها سوء‌استفاده کرد زیرا مبارزه با گرانی این نیست که بگوییم عامل آن تنها تحریم است یا اینکه در آینده نزدیک حل خواهد شد یا در جمع مسئولان بگوییم سعی کنید گرانی را برطرف کنید، بلکه باید علت‌های گرانی را دریافت؛ زیرا حتماً برخی اشتباهات اقتصادی وجود دارد که این گرانی‌ها به وجود آمده است.

امینی گفت: مشکل بیکاری با ارائه آمار حل نمی‌شود، امیدواریم خداوند به مسئولان توفیق دهد که برخورد جدی‌تری با این مشکلات داشته باشند تا تحولی در این برنامه به وجود بیاید.

خطیب جمعه قم با اشاره به سالروز ارتحال امام خمینی(ره) بیان داشت: مراسم مهم سالگرد امام راحل(ره) باید محترمانه و بدون مشکل برگزار شود زیرا این مراسم اسباب آبروی همه ما است و از مسئولان نظام نیز تقاضا می‌کنیم با برنامه‌ریزی صحیح و تحقق اهداف و آرمان‌های بلند امام، روح این رهبر بزرگوار را راضی کنند زیرا احترام به امام تنها با برگزاری مراسم و سخنرانی محقق نمی‌شود بلکه آرمان‌ها و اهداف ایشان را باید اجرا کرد.

وی در ادامه فتح خرمشهر را از جمله حوادث غیر‌قابل باور در آن دوره دانست و اظهار کرد: با لطف خداوند و ایثار و فداکاری مسئولان و نیز مقاومت مردم، خرمشهر فتح شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۵
1
30
ای خدا مردیم
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۵
12
25
سلام
خیلی خوشحالم که بالاخره کسی پیدا شد و از مردم حمایت کرد.مردم غیر از مراجع محترم تقلید هیچ کسی برای حمایت ندارند.
تورم بالای 50 درصد هست
اواخر تیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۵
2
25
نگراني از آن است كه تداوم وضعيت مالي جاري بانك‌ها و تكرار پرداخت سودهاي سنگين و ادامه معوقه‌هاي بزرگ متاسفانه عمده نهادهاي فعال درون نظام بانكي را به موسسات هرمي نزديك كند: يعني بانك‌ها از يازدهمين‌ نفر سپرده بگيرند و سود 10 نفر سپرده‌گذار قبلي را پرداخت كنند و از دوازدهمين نفر سپرده بگيرند و سود 11 نفر قبلي را پرداخت كنند
نظرات بینندگان