arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۴۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۶ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۱

پنتاگون 18 هواپيماي اف- 16 به عراق می فروشد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزارت دفاع آمريكا با صدور بيانيه‌اي اعلام كرد: فروش 18 هواپيماي اف- 16 به عراق نهايي شده و دولت بغداد درخواست 18 هواپيماي ديگر را به پنتاگون داده است.

به گزارش ايسنا، به نقل از روزنامه اماراتي الاتحاد، وزارت دفاع آمريكا با صدور بيانيه‌اي اعلام كرد: قرارداد فروش 18 هواپيماي اف- 16 به عراق ميان دو طرف امضا و نهايي شده است. مقامات بغداد همچنين درخواست خريد 18 هواپيماي ديگر از همين نوع را داده‌اند.

بنا بر اين بيانيه، توافق مذكور در زمان ديدار لئون پانه‌تا، وزير دفاع آمريكا با "سعدون الدليمي"، سرپرست وزارت دفاع عراق حاصل شده است.

در اين بيانيه وزارت دفاع آمريكا با تاكيد بر حمايت از ارتش و نيروهاي نظامي عراق آورده است: آمريكا به تعهدات خود در قبال عراق براي پايان دادن به ناامني‌ها در اين كشور پايبند است و با تامين تجهيزات نظامي لازم براي نيروهاي اين كشور و آموزش آن‌ها سعي خواهد كرد به نيروهاي مسلح عراق براي مقابله با هرگونه تهديدات خارجي و نيز مبارزه با تروريسم داخلي كمك كند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
0
6
36 فروند اف-16 برای کشوری با موقعیت عراق نسبت به ایران و تمامی مسایلی که فی مابین این دو کشور لاینحل مونده و با توجه به وضعیت نیروی هوایی خودمان,برای منافع ملی ایران و حتی امنیت ملی یک زنگ خطره ولی کیه که به این حرفا توجه کنه.
نظرات بینندگان