arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۷۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۲ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۱

يك «ست» لباس؛ ۵۰ ميليون‌تومان!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شرق نوشت: شايد بتوان قبل از رسيدن به بطن گزارش و ارايه تصوري از بازار لباس‌هاي مارك‌دار اين پرسش را مطرح كنيم كه تصور شما از يك جفت كفشي كه زير پوست اين شهر و جايي در بوتيك‌هاي چشم‌نواز به بيش از سه‌ميليون‌تومان فاكتور مي‌شود يا فقط يك تي‌شرت كه به قيمت ۴۰۰هزارتومان به فروش مي‌رسد، چيست؟ البته گمان بر ‌گران بودن كفش و تي‌شرت يادشده نبريد كه در ادامه گزارش شما را به جاهايي خواهيم برد كه با پنج‌ميليون‌تومان تنها قادر به خريد يك شلوار جين و يك جفت كفش خواهيد بود.
 
بوتيكي در همين شهر كه اجناس داخل آن نيز همچون نامي كه بر سردر آن نقش بسته خاص و جذاب است. اگر قصد خريد لباس رسمي و كلاسيك داريد، سري به بوتيك «وي‌اي‌پي» واقع در نياوران بزنيد؛ جايي كه يك جفت كفش كالج را با حداقل ۳۰۰هزارتومان و يك جفت كفش ورني كلاسيك ايتاليايي را مي‌توان با حداقل دوميليون‌تومان خريداري كرد.

در اين بوتيك برندهاي معروف ايتاليايي خودنمايي مي‌كنند و شما مي‌توانيد با ۱۵۰‌هزارتومان ساده‌ترين و ارزان‌ترين شلوار جين موجود را خريداري كنيد. پيراهن صد‌هزارتوماني، كت‌تك يك‌ميليون‌توماني، كاپشن چرم بهاره به قيمت يك‌و‌نيم‌ميليون و همچنين كراوات و دكمه سردست ۴۰۰‌هزارتوماني از ديگر اجناسي است كه در اين بوتيك يافت مي‌شود.
 
اگر به دنبال لباس اسپرت بوده باشيد نيز مي‌توانيد سري به «جردن» بزنيد تا با دنيايي از برندهاي روز اروپا آشنا شويد. اگر ناراحتي قلبي داشته و با قيمت‌هاي اين منطقه آشنايي نداريد، پيشنهاد مي‌كنيم به فكر پرسه زدن در مراكز خريد اين قسمت از شهر نباشيد چرا كه شال‌گردن ۵۰۰‌هزارتوماني و كت‌وشلوار ۱۲‌ميليون‌توماني ضربان قلب شما را تندتر خواهد كرد.

انتهاي جردن و جايي نزديك به بزرگراه مدرس مركز خريد الهيه واقع شده است؛ مركز خريدي كه خريد از آن يكي از تفريحات عصرگاهي جوانان اين منطقه است. خريد از اين مركز خريد در مقايسه با ديگر مراكز خريد اين منطقه بسيار اقتصادي به نظر مي‌رسد چرا كه گران‌ترين كفش موجود در آن به يك‌ميليون‌تومان فاكتور مي‌شود و شلوارجين و پارچه‌اي هم بيشتر از ۸۰۰‌هزارتومان قيمت ندارند. در قسمت لباس‌هاي زنانه نيز مانتوهايي تا ۵۰۰‌هزارتومان و كيف و كفش تا يك‌و‌نيم‌ميليون‌تومان يافت مي‌شود و شال و روسري نيز در محدوده صد تا ۲۰۰‌هزارتومان فاكتور مي‌شوند.

كمي پايين‌تر از اين مركز خريد اما در يكي از كوچه‌هاي بين جردن - وليعصر بوتيك خانگي وجود دارد كه ورود به آن نيازمند هماهنگي و تاييد مشتريان ثابت آن است. در اين بوتيك خانگي كه مساحتي بيش از ۳۰۰مترمربع دارد طراحي هوشمندانه و مبلمان ايتاليايي چشم را نوازش مي‌كند و ساعت‌ها حضور در آن به لحظه‌اي مي‌ماند.

پذيرايي و لباس يك شكل كاركنان از ديگر نكاتي است كه اين بوتيك را از ساير هم‌رديفان خود متمايز مي‌كند. «كونز»، «ليوايز»، «پرادا»، «ويكتوريا»، «آرماني»، «ورساچه»، «رجيو كالابريا» و لباس‌هايي با امضاي «آمانچيو اورتگا» معرف‌ترين طراح اسپانيا از جمله برندهايي است كه در اين بوتيك خانگي عرضه مي‌شود.
 
خريد يك پالتو و يك جفت كفش از اين بوتيك حداقل ۱۵‌ميليون‌تومان هزينه دربر خواهد داشت و اگر به فكر خريد تمامي لباس‌هاي خود از اين بوتيك باشيد، بايد چيزي حدود ۵۰‌ميليون‌تومان براي يك ست لباس كنار بگذاريد. كت و شلوار ۲۸ ميليوني با كمربند دو‌ميليون‌توماني را مي‌توانيد با يك جفت كفش لويي ويتون هشت‌ميليون‌توماني «ست» كنيد. كراوات، گيره كراوات و دكمه سردست‌ها (جواهر نشان) نيز چيزي حدود ۱۰‌ميليون‌تومان برايتان هزينه خواهد داشت.
 
قيمت پيراهن اما در اين بوتيك داستان ديگري دارد و همچون ساير اجناس بر اساس نوع جنس، رنگ‌هاي طبيعي استفاده شده و شركت توليد‌كننده تعيين مي‌شود. پيراهن مورد نياز براي ست مورد اشاره را مي‌توان با قيمت يك ميليون و ۷۰۰‌هزارتومان خريداري كرد تا با لباس زير ۲۰۰‌هزارتوماني و جوراب صد‌هزارتوماني ست مورد نظر در نهايت ۵۰ ميليون ناقابل براي شما تمام شود. در اين بوتيك قبل از هرگونه تصميم به خريد، لباس‌هاي مورد نظر در تن مانكن‌ها براي شما به نمايش در مي‌آيد و پس از انتخاب مدل مورد نظر اقدام به پرو خواهيد كرد.

لباس‌هاي زنانه نيز همين سازوكار را دارد و خانم‌ها نيز براي يك پالتو با برند «كالابريا» بايد حداقل ۱۵‌ميليون‌تومان بودجه كنار بگذارند.
لباس شب با حرير روي شانه ايتاليايي كمي بيشتر ۱۳‌ميليون‌تومان فاكتور مي‌شود. يك جفت كفش پاشنه بلند پردا نيز در اين بوتيك چهار‌ميليون‌تومان و كيف آن نيز شش‌ميليون‌تومان قيمت دارد. خانم‌ها نيز اگر خواستار پوششي متفاوت‌تر از ديگران در اماكن عمومي هستند سري به اين بوتيك زده تا با خريد شلوار جين « ويكتوريا» به قيمت دو‌ميليون‌تومان، كفش «لويي ويتون» به قيمت دو ميليون و ۵۰۰‌هزارتومان، مانتو با امضاي «آمانچيو» به قيمت چهار‌ميليون‌تومان و روسري «بِربِري» به قيمت ۹۰۰‌هزارتومان به اين خواسته خود دست پيدا كنند.

خريد از اين بوتيك با پذيرايي به پايان مي‌رسد و يكي از كاركنان نيز شما را تا اتومبيل همراهي خواهند كرد. كمي پايين‌تر و نرسيده به خيابان «آرش» نيز اين روزها افتتاح بوتيك‌هاي بزرگ و داير شدن نمايندگي برندهاي بزرگ جهاني رواج يافته است.

در اين ميان اما ذكر اين نكته خالي از لطف نيست كه برخي از اين برندها از جمله «بنتون» كه در ايران اسم و رسمي براي خود دست و پا كرده‌اند، در اروپا و آسيا در رده برند‌هاي معمولي قرار دارند. «آدولفو دومينگوئز»، يكي از برندهايي است كه اجناس آن از چند سال پيش در اين منطقه عرضه مي‌شود.

اين برند نيز همچون بسياري از برندهاي اروپايي و آمريكايي فاقد نمايندگي در ايران بوده و تنها عامليت فروش خود‌ در ايران را واگذار كرده است. اما اين برند قيمت‌هاي نسبتا متعادلي نسبت به ساير همرديفان خود دارد و يك جفت كفش در آن را مي‌توان به حداقل ۵۰۰‌هزارتومان خريداري كرد. حداقل قيمت شلوار جين، تي‌شرت و پيراهن نيز در اين بوتيك به ترتيب ۲۵۰، ۲۰۰ و ۱۸۰‌هزارتومان است. قيمت كيف و كفش اين برند نيز از يك‌ميليون‌تومان شرع مي‌شود و شما مي‌توانيد با پنج‌ميليون‌تومان يك دست لباس تهيه كنيد.

كمي آن طرف‌تر اما يكي از برندهاي بزرگ عامليت فروش خود را در ايران داير كرده است و دوستداران برند «لاگوست» از اين به بعد مي‌توانند اجناس اصلي را از اين بوتيك تهيه كنند. در اين فروشگاه حداقل قيمت هر عدد تي‌شرت ۲۵۰‌هزارتومان، كيف ورزشي ۳۰۰‌هزارتومان، كفش ۵۰۰‌هزارتومان، گرمكن ورزشي ۷۰۰‌هزارتومان و جوراب ۵۰‌هزارتومان است.

در رده لباس‌هاي ورزشي برند «فيلا» نيز اقدام به داير كردن شعبه جديد خود در اين منطقه كرده است و دوستداران ورزش مي‌توانند با مراجعه به آن هر جفت كفش ورزشي را حداقل ۱۵۰‌هزارتومان، گرمكن و شلوار را ۲۰۰‌هزارتومان، كيف ورزشي ۱۵۰‌هزارتومان و تي‌شرت را ۹۰‌هزارتومان خريداري كنند.

كمي بالاتر از «جردن» در منطقه «فرشته» نيز مراكز خريد رنگ و بوي گراني به خود گرفته‌اند و در اين مراكز هر جفت كفش حداقل دوميليون تومان، مانتو ۵۰۰‌هزارتومان، كيف و كفش سه‌ميليون‌تومان، كت و شلوار پنج‌‌ميليون‌تومان، روسري ۵۰۰‌هزارتومان، شلوارجين ۳۰۰‌هزارتومان، لباس زير صد‌هزارتومان، شلوار پارچه‌اي ۲۰۰‌هزارتومان، شال مردانه صد‌هزارتومان، كمربند ۴۰۰‌هزارتومان و كيف پول مردانه ۸۰۰‌هزارتومان فروخته مي‌شود.

گشتي در مراكز خريد ياد شده نيازمند يك روز فراغت كامل است تا شايد از اين رهگذر با واقعيت‌هاي شيرين زندگي در پايتخت نيز آشنا شويد. با پرسه زدن در مراكز خريد شمال شهر تصويري از واقعيت‌هاي اين روزهاي جامعه را در برابر ديدگان‌تان خواهيد ديد؛ واقعيتي كه در هياهوي سياست و مشكلات اقتصادي كشور بسيار كمرنگ شده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
م
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۹
0
3
ججججججججججججججججججججان خدا زیادش کنه
نظرات بینندگان