arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۲۴۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۲ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۱

احمدی نژاد: می خواهم به مصر بروم اما بقایای رژیم مبارک نمی گذارند

محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران گفته است بقایای رژیم حسنی مبارک در مصر با سفر وی به این کشور مخالفت می کنند ، بنابراین برای سفر به قاهره باید تا برکناری کامل آنها از صحنه سیاسی منتظر بماند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
الشرق الاوسط نوشت: محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران گفته است بقایای رژیم حسنی مبارک در مصر با سفر وی به این کشور مخالفت می کنند ، بنابراین برای سفر به قاهره باید تا برکناری کامل آنها از صحنه سیاسی منتظر بماند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب به نقل از العربیه، احمدی نژاد این اظهارات را در دیدار دو روز پیش با تعدادی از " خانواده های شهدای انقلاب مصر " در تهران بیان کرده است.



الشرق الاوسط به نقل از حاضران در این جلسه گزارش داد که احمدی نژاد در پاسخ به سوال یکی از حاضران درباره زمان سفر وی به قاهره گفته است: " در صورت دریافت دعوت از سوی مقامات مصری فورا به این کشور سفر خواهم کرد."

یک منبع دیپلماتیک در وزارت خارجه مصر در تماس با الشرق الاوسط گفته است که تهران مدتی است از برخی جوانان و گروه های انقلابی مصر برای دیدار از تهران دعوت می کند تا از طریق آنها برای عادی سازی روابط بر مقامات مصری فشار وارد کند.

این منبع افزود:" موضع مصر برای از سرگیری روابط میان تهران و قاهره ثابت است و به توقف حمایت از قاتلان انور سادات رئیس جمهور فقید مصر و عدم دخالت این کشور در امور داخلی کشورهای عربی بستگی دارد."

تعداد شهدای انقلاب مصر بیش از 800 نفر اعلام شده است و تنها 35 خانواده دعوت مقامات ایرانی برای دیدار از تهران را پذیرفته اند.

این خانواده ها پس از بازگشت از ایران به کشورشان با انتقادهای شدیدی از سوی رهبران برخی از احزاب و گروه های مردمی انقلاب مصر روبرو شدند.

 " کرم من الله السید " عضو ائتلاف جوانان انقلاب مصر و نماینده خانواده های شهدا که در دیدار این گروه با احمدی نژاد حضور داشته است در تماس با "الشرق الاوسط " گفت: "رئیس جمهور ایران در این نشست تاکید کرد تحکیم روابط میان تهران و قاهره می تواند به شکست سیاست های اسرائیل و آمریکا در منطقه منجر شود".

السید افزود:" احمدی نژاد دلیل بحران کنونی سوریه را دخالت های اسرئیل می داند، اما در عین حال اعلام کرد که کشتار مردم سوریه و تجاوز به حقوق آنها را نمی پذیرد."
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۸
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
0
13
بقايا!
بقايي!
باقي؟!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
0
35
هرچی اینجا را آباد کردی بسه دیگه خدمت به مصری ها را به عهده یکی دیگه بگذار
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
0
13
البته اگر قضیه برعکس نشه!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
1
29
بهتره توی مملکت بمونی و به مشکلات عدیده رسیدگی کنی جناب دکتر!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
0
30
بری که چی بشه؟
نظرات بینندگان