arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۲۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۴ - ۲۶ بهمن ۱۴۰۰

فاش شدن راز خانوادگی با غربالگری سرطان

آزمایش غربالگری سرطان به یک زن کمک کرد تا بفهمد او و خواهر و برادرش در بدو تولد فروخته شده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آزمایش غربالگری سرطان به یک زن کمک کرد تا بفهمد او و خواهر و برادرش در بدو تولد فروخته شده اند.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب به نقل از واشنگتن پست، ریسا اسپایر، ۶۷ ساله، اهل ونکوور، توانست راز شگفت انگیز شجره نامه خود را کشف کند و متوجه شود که چندین خواهر و برادر دیگر دارد.

پس از تشخیص سرطان سینه در سن ۵۱ سالگی، او می‌خواست بفهمد که آیا حامل ژن BRCA است یا نه، زیرا نگران بود که ممکن است آن را به دخترش منتقل کند.

فاش شدن راز خانوادگی با غربالگری سرطان

اما به گفته واشنگتن پست، ریسا به دلیل فرزندخواندگی از غربالگری محروم شد. او می‌گوید: «باید ثابت می‌کردم که یکی از اقوام درجه یکم  سرطان سینه دارد و هیچ فامیل درجه یکی را نمی‌شناسم، بنابراین به من گفتند، شما واجد شرایط نیستید، زیرا به فرزندخواندگی گرفته شده اید.»

سال‌ها بعد، وقتی ریسا برای تولد ۶۲ سالگی‌اش آزمایش DNA انجام داد، متوجه شد که حامل این جهش نیست، همراه با یک راز باورنکردنی، او نه تنها تعدادی خواهر و برادر و خواهر و برادر ناتنی داشت، بلکه توسط والدین بیولوژیکی اش به همراه هفت فرزند دیگر فروخته شده بود.

ریسا توانست دوباره با خواهرش، رنه هولم، ۷۰ ساله که در راتلند، ماساچوست زندگی می‌کرد، ارتباط برقرار کند. هولم توسط جون و سام کوهن به فرزندی پذیرفته شد و بعداً به ووستر، ماساچوست نقل مکان کرد. ریسا می‌گوید: "موضوع فرزندخواندگی عجیب نیست، اما یک نکته برای ما عجیب بود. والدین ما با هم بودند، صاحب یک دختر شدند و او را به فرزندخواندگی واگذار کردند و دو سال و نیم بعد آن‌ها هنوز با هم بودند و سپس من را هم رها کردند، اما چرا؟ "

فاش شدن راز خانوادگی با غربالگری سرطان

آن‌ها به مرور خواهران و برادران بیشتری یافتند که به فواصل کوتاه با دنیا آمده است رها شده بودند. ریسا به یاد می‌آورد که مادرش تقریباً هر سال از سال ۱۹۴۹ تا ۱۹۵۷ باردار می‌شد، او گفت: «من جوان بودم و نمی‌دانستم چرا مادرم به بچه‌دار شدن ادامه می‌دهد.»

به مرور آن‌ها متوجه شدند که والدینشان فروشندگان حرفا‌ای هستند و اقدام به فروش کودکان خود می‌کرده اند و با ازای هر کودک ۱۰ هزار دلار دریافت می‌کردند، ریسا متوجه شد که هشت خواهر و برادر دیگر از پدر بیولوژیکی خود دارد.

نظرات بینندگان