arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۳۰۲
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۰۱ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۱
خطاب به رییس جمهور اسرائیل

آمریکا: تعظیم جامعه جهانی به یک عمر تلاش شما برای صلح، احترام انسانی و آزادی/ پرز: ممنون ، اما حواستان به ایران باشد!

شیمون پرز، اما پیش از گرفتن این جایزه، ماهیت «آزادی خواهانه، صلح طلبانه و انسانی» (از نگاه دولتمردان غرب) را بار دیگر به منصه ظهور گذاشت و تا توانست به ایران حمله کرد: «نبايد گذاشت که ايران کنترل خاورميانه را در دست بگيرد»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شاید تا چند سال پیش، دولت های غربی برای پنهان سازی ماهیت خود، هیچ گاه علناً تقدیس تمام قد اسرائیل را سرلوحه کار خود قرار نمی دادند، اما ببینید که غرب و در راس آن، آمریکا امروز به کجا رسیده که با وقاخت تمام، رییس جمهور رژیم اسرائیل را به خاطر «سالها خدمت در راه صلح و دوستی و انسانیت و ....» مورد تقدیر قرار می دهد!

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب» ؛ شیمون پرز رییس جمهور اسرائیل برای دريافت نشان ويژه «آزادی» از دست باراک اوباما، رييس جمهوری آمريکا، به واشنگتن سفر کرده است!

رویترز با تقدیس شخصیت پرز، اشاره کرده که به دلیل سابقه 70  ساله ی او در عرصه سیاست، مقامات آمریکایی برای او احترام ویژه ای قائل هستند. به نوشته این خبرگزاری، «به خاطر اين احترام ويژه است که اوباما روز چهارشنبه در آيينی جداگانه با حضور تمامی روسای جمهوری پيشين آمريکا که در قيد حيات هستند، نشان آزادی را به شيمون پرز خواهد داد.



این در حالی است که اوباما نشان ساير شخصيت های برگزيده شده برای دريافت نشان امسال آزادی آمريکا را پيشتر در مراسمی دسته جمعی به ديگران داده بود.

این خبرگزاری به نقل از وزیر دفاع آمریکا نوشت است : انتخاب شيمون پرز برای دريافت اين نشان، فرود آوردن سر تحسين جامعه جهانی به يک عمر با برکت و تلاش های او در صلح، احترام انسانی و آزادی است و آمريکا پرز را مورد ستايش قرار می دهد!

او البته به این همه سوابق درخشان پرز اشاره نکرده و حتی سوابق او در کشتارهای و ترورهای وحشیانه علیه فلسطینی ها را بازگو نکرده است!

رییس جمهور اسرائیل، ابتدا از سخنان وزیر دفاع آمریکا تشکر کرد.

پرز، اما پیش از گرفتن این جایزه،  ماهیت «آزادی خواهانه، صلح طلبانه و انسانی» (از نگاه دولتمردان غرب) را بار دیگر به منصه ظهور گذاشت و تا توانست به ایران حمله کرد: «نبايد گذاشت که ايران کنترل خاورميانه را در دست بگيرد»

وی در ديدار با وزير دفاع آمريکا افزود: «برای روند مذاکرات ميان جامعه جهانی با ايران ارزش قائل است اما زمان در حال از  دست رفتن است و ايرانی ها با سرعت و در حالی که دروغ می گويند و فريبکاری می کنند، دارند بمب اتم می سازند».

شيمون پرز در ادامه از دولت اوباما به خاطر «نشان دادن قاطعيت در رسيدگی به معضل ايران» و «تعهد سازش ناپذير» در جلوگيری از دستيابی ايران به سلاح اتمی «قدردانی» کرده است!

لئون پانه تا به رييس جمهوری اسرائيل گفت که همکاری نظامی آمريکا با اسرائيل قوی تر از هر زمان ديگر و به صلابت يک «صخره استوار» است و «آمريکا تعهدی گسست ناپذير به امنيت اسرائيل دارد».

شيمون پرز به بلندپايگان دفاعی و نظامی آمريکا گفته بود که «ملت اسرائيل قدردان ارتش آمريکا و تعهد آمريکا به امنيت اسرائيل است».

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
مرتضی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۴
37
56
گاهی اوقات فکر میکنم اونها چقدر مردم خودشان را حمار فرض کردند؟
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED STATES |
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۴
و روشنفکران ما اینان را مدافع حقوق بشر میدانند
جواد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۴
6
4
بخش قابل ملاحظه ای ازمردم اروپا،آمریکا حتی ژاپن و... گرفتار فقر فرهنگی و عیاشی و فساداند و تحلیلی جز تبلیغات دولت هایشان در خصوص مساله اسرائیل ندارند بخشی قابل ملاحظه از کشورهای مرتجع منطقه هم علیرغم اطلاع از جنایات اسرائیل اما بواسطه ترس تاریخی از حذف خود بوسیله مردمشان با غرب و غربیان هماهنگ اند و بعضاً هزینه هم می کنند برهمین اساس است که آمریکا دست به چنین حرکات مشمئز کننده ای می زند ضمن این که سرمایه داران یهودی نیز در بخش بزرگی از عالم مستقیم و غیر مستقیم حاکم اند و تبلیغات و سیاست را جهت می دهند و حاکمان هرزه را با پول خودشان می خرند
فرید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۴
6
7
واقعاً وقیحانه س که به امثال شیمون پرز و نتانیاهو و ایهود باراک بخوان همچی حرفایی بزنن «سالها خدمت در راه صلح و دوستی و انسانیت و ....» !!!!!!!!!!!!!!!
قلیدون
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۴
8
4
آمریکایی ها همیشه کشورشان را با جامعه ی جهانی اشتباه می گیرند و جامعه ی جهانی را با ولایات متحده.
من گمان می کنم این ایالات متحده روزی از هم خواهد پاشید و خداوند باد تکبر و غرورشان را خالی خواهد کرد ببینید صهیونیست ها چقدر روی این جییره خواران مسیحیشان نفوذ دارند که کم مانده برای پرز سجده کنند!!!
اميرفا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۴
6
6
حالم بد شد.....اَه اَه اَه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۴
4
7
هر شخصیت سیاسی تو این دنیا از دید یه عده ای طرفدار صلح و انسانیت و از دید یه عده دیگه ای دیکتاتور و جنایتکار است، بستگی به این داره که دنیا رو چطور ببینی، پس این قضیه هم تعجبی نداره که شما روش شاخ درآوردی انتخاب عزیز!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۴
3
7
اره واقعا من که دارم شاخ در میارم
نظرات بینندگان