arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۶۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۲۰ - ۱۹ اسفند ۱۴۰۰

معاون رئیس‌جمهور آمریکا: روسیه به دلیل تهاجم به اوکراین «ضعیف‌تر» شده است

کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا، روز پنجشنبه در ورشو گفت ناتو به دلیل تجاوز روسیه به اوکراین «قوی‌تر» و روسیه «ضعیف‌تر» شده است. معاون رئیس‌جمهور آمریکا با استقبال از وضع تحریم‌های بیشتر علیه روسیه، خبر از تشکیل یک کارگروه ویژه در وزارت دادگستری ایالات متحده برای بررسی این موضوع داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یورونیوز: کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا، روز پنجشنبه در ورشو گفت ناتو به دلیل تجاوز روسیه به اوکراین «قوی‌تر» و روسیه «ضعیف‌تر» شده است.

خانم هریس با اشاره به «جنایت‌ها» علیه غیرنظامیان در اوکراین، از جمله بمباران یک بیمارستان کودکان، از درخواست‌ها برای انجام تحقیقات بین‌المللی درباره وقوع جنایات جنگی در جریان حمله روسیه حمایت کرد، هرچند نخواست مستقیماً روسیه را به ارتکاب جنایات جنگی متهم کند.

خانم هریس گفت: «اتحاد ناتو قوی‌تر از گذشته است و روسیه به دلیل کاری که پوتین انجام داد ضعیف‌تر شده است. این برای ما کاملاً واضح است.»

در این جلسه آندژی دودا، رئیس جمهور لهستان، نیز با بیان اینکه «ما باید اوکراین را نجات دهیم» گفت: «ما باید تحریم‌های جدیدی علیه روسیه وضع کنیم. ما نمی‌توانیم فعالیت‌های نظامی که ویژگی‌های یک نسل‌کشی را دارد تحمل کنیم.»

معاون رئیس‌جمهور آمریکا با استقبال از وضع تحریم‌های بیشتر علیه روسیه، خبر از تشکیل یک کارگروه ویژه در وزارت دادگستری ایالات متحده برای بررسی این موضوع داد.

نظرات بینندگان