arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۶۹۱
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۰۱ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۱

بازگشت کوکا کولا به برمه بعد از شصت سال تحریم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کوکاکولا بعد از شصت سال تجارت در برمه را از سر می گیرد. این اقدام شرکت کوکاکولا در پی تعلیق تحریم سرمایه گذاری در برمه توسط آمریکا صورت گرفته است.

به گزارش انتخاب به نقل از بی بی سی؛ ماه گذشته با حرکت برمه به سوی اصلاحات دموکراتیک مقامات آمریکا این تحریم ها را به حالت تعلیق درآوردند.

کوکاکولا می گوید به محض اینکه دولت آمریکا مجوز تجارت در برمه را در اختیارش بگذارد کار خود را در این کشور از سرخواهد گرفت.

برمه یکی از سه کشور جهان است که کوکاکولا در آن تجارتی ندارد.

کوکاکولا که بزرگترین کمپانی تولید نوشابه های غیرالکلی جهان است بعد از انقلاب کوبا و آغاز مصادره اموال خصوصی توسط دولت فیدل کاسترو کوبا را ترک کرد.

این کمپانی در عین حال هرگز در کره شمالی تجارتی نداشته است.

کوکاکولا در بیانیه ای گفته همزمان با برقرار کردن تولیدات محلی در برمه محصولات خود را از کشورهای همسایه وارد برمه خواهد کرد.

برمه در سالهای ۱۹۶۲ تا ۲۰۱۱ میلادی توسط شورای نظامی ای اداره می شد که تقریبا تمام مخالفان خود را سرکوب می کرد و علیرغم تحریم ها و محکومیت های بین المللی قدرت خود را بر این کشور اعمال می کرد.

مقامات آمریکا و اروپا اخیرا برای اولین بار در چند دهه گذشته از برمه دیدار کرده اند و در حالی که برمه گام های بیشتری به سوی اصلاحات برمی دارد از از تمایل خود برای کاهش تحریم های این کشور خبرداده اند.

بیانیه کوکاکولا در حالی منتشر شده که گزارش ها حاکی از بی جا شدن ده ها هزار نفر بر اثر دیگری های خشونت بار میان مسلمانان و بودایی های برمه است.

نظرات بینندگان