arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۸۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۰۰ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۱

حمید رسایی مجرم شناخته شد/ "بلدم چطور یک خبرنگار را ضربه فنی کنم"

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بازتاب نوشت:

در رویدادی کم سابقه، حمید رسایی، نماینده تهران به اتفاق آرا در هیئت منصفه دادگاه ویژه روحانیت مجرم شناخته شد.

 

بنابر این گزارش، بعد از آن که پرونده قضایی قبلی حمید رسایی که حکم آن صادر و در تجدید نظر تایید شد و برای اجرا نیز رفت، به طرز عجیبی اجرا نشد، موضوع اقدامات وی و نشریه وی با عنوان دی مورد پیگرد قرار گرفت.

 

رسایی از یک سو به دلیل انتشار کاریکاتور سید محمد خاتمی با لباس روحانیت در نشریه خود مورد پیگرد قرار گرفت که هیئت منصفه او را مجرم، اما مستحق تخفیف  شناخت.

 

همچنین مصطفی کواکبیان به دلیل انتشار مطلبی از وی شکایت کرده بود که با انصراف وی از شکایت، این پرونده مختومه شد.

 

اما از آنجا که بعد از توقیف هفته نامه رسایی، وی بی محابا به هیئت نظارت بر مطبوعات هجمه کرده و انواع اتهامات را به آنان نسبت داده بود، برخی اعضای این هیئت نیز به دلیل این هجمه ها از وی شکایت کرده بودند که دادگاه رسیدگی به این شکایت روز چهارشنبه برگزار شد و کلیه اعضای هیئت منصفه وی را مجرم شناخته و مستحق تخفیف هم ندانستند.

 

این در حالی است که بعد از برخورد با نشریه رسایی، او و همراهان رسانه ایش هجمه شدیدی علیه نهادهای قانونی نظام کردند.

 

نکته جالب آن که نماینده "تهران" در مجلس که باید جدی ترین افراد در عمل به قانون باشد، در جلسه قبلی مقرر برای وی، به بهانه حضور در دیدار مردم "قم" با رهبر انقلاب، از حضور در دادگاه خودداری کرد و جالب تر آن که پیامک نشریه وی نیز با افتخار! این موضوع را خبری کرد و نوشت:«امروز صبح همچون سالهای گذشته، مدیر مسئول 9 دی همراه با مردم قم به دیدار رهبر انقلاب رفت./قرار بود جلسه دادگاه 9 دی در دادگاه ویژه روحانیت امروز همزمان با 19 دی برگزار شود./ جلسه علی رغم اصرار برخی از اعضای هیئت منصفه بر محاکمه غیابی رسایی به جمع بندی نرسید و به تاخیر افتاد.»

 

اما شنیده های خبرنگار «بازتاب» حاکی است بعد از آن که جلسه بعدی دادگاه وی نیز برای روز چهارشنبه تعیین شده، ظاهرا باز هم برخی بحث ها مطرح شده تا وی به بهانه دیدار نمایندگان مجلس با رهبر انقلاب در جلسه دادگاه شرکت نکند که موفق به این امر نمی شود.

 

طرفه آن که روح الله حسینیان، عضو هیات منصفه دادگاه ویژه روحانیت که احتمالا به نفع او رای می داد، در دیدار رهبری حضور داشت و در جلسه دادگاه شرکت نکرد و اعضای هیات منصفه با اتفاق آرا او را مجرم شناختند.

طبق اخبار منتشره در محافل اصولگرایان، قبل از انتخابات مجلس، 10 نفر از 12 عضو شورای نگهبان حمید رسایی را رد صلاحیت کرده بودند. با این حال وی در آستانه انتخابات با برخی روشهای خاص تایید صلاحیت شد.

رسایی در گفتگو با خبرنگار «بازتاب» در پاسخ به این سوال که صحت و سقم این خبر را جویا شد، تلاش کرد به جای پاسخ بله یا خیر، از روش احمدی نژادی سوال در پاسخ به سوال استفاده کرد و البته این خبر را صراحتا رد نکرد.

رسایی: من نمی دانم، شما اولین بار خبر جعلی رد صلاحیت مرا زدید. صحت دارد؟

وی سپس گفت: اگر 10 نفر مرا تایید نکردند، پس چگونه من تایید شدم؟

وی در پاسخ به این سوال که یعنی شما رد صلاحیت نشدید، گفت: شده بودم؟ پس چرا تایید شدم؟

وی در پایان گفت: من بلدم چطور یک خبرنگار را ضربه فنی کنم.


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۹
saba
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
1
1
یعنیاااا....یه بار تو زندگیم 9 دی رو خوندم حالم داشت....رسایی هم که دیگه آخرشه
نظرات بینندگان