arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۸۹۲۹
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۳ - ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
تورق خاطرات چهره‌ها در «انتخاب»؛

خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۸ فروردین ۱۳۷۷: عربستان در بحث نفت مطابق قراری که در ریاض گذاشتیم، عمل می کند

خاطرات آیت الله هاشمی: پيش از ظهر، تمام وقت به ديدارهاى عيد نوروز و سفر مكه گذشت. وزرا، معاونان و مديران از دولت و دفتر رهبرى و مجمع [تشخیص مصلحت نظام] و وزارتخانه‌ها آمدند. به خاطر زيادى رفت و آمد، فرصت بحث و مذاكره نبود. كمى در مورد علت همكارى عربستان سعودی در امر نفت صحبت شد كه گفتم، مطابق قرارهايى كه در رياض گذاشتيم، عمل مى‌كنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۸ فروردین ۱۳۷۷: عربستان در بحث نفت مطابق قراری که در ریاض گذاشتیم، عمل می کند

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۶ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است.

در خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۸ فروردین ۱۳۷۷ آمده است: 

پيش از ظهر، تمام وقت به ديدارهاى عيد نوروز و سفر مكه گذشت. وزرا، معاونان و مديران از دولت و دفتر رهبرى و مجمع [تشخیص مصلحت نظام] و وزارتخانه‌ها آمدند. به خاطر زيادى رفت و آمد، فرصت بحث و مذاكره نبود. كمى در مورد علت همكارى عربستان سعودی در امر نفت صحبت شد كه گفتم، مطابق قرارهايى كه در رياض گذاشتيم، عمل مى‌كنند. از  وزرا خواستم، همكارى با عربستان را جدى بگيرند.

در گزارش‌ها، گرفتن رأى اكثريت پارلمان هند از سوى حزب بهاراتیاجاناتا مورد توجه است. تمام وقت امروز مذاكرات پارلمان از طرف ماهواره‌هاى هندى، به صورت زنده پخش مى‌شد. عصر، صرف مطالعه بولتن‌ها شد.

آقاى [سیدعلی‌اصغر] حجازى از دفتر رهبرى، از آثار مهم سفر به عربستان سعودی، در تحسين روابط و [حل] مشكل نفت و به خصوص حذف آقاى [شیخ علی عبدالرحمن] حذيفى، از امامت مسجد مدينه تمجيد كرد. اين مسأله در اظهارات بسيارى از ديداركنندگان امروز بود. كم‌كم از آثار سفر مطلع مى‌شوند و وضع مبهم آن، تبديل به يك حركت مثبت و سازنده مى‌شود.

آقاى [سیدمحمد] ميرمحمدى، گله داشت‌ كه چرا ايشان را نبرده‌ايم؛ با توجه به اينكه اكثر اعضای دفتر همراه بوده‌اند. آقاى [محمد] شريعتمدارى، وزير بازرگانى، تشكر داشت از اينكه راهكار گشوده شده و ايشان ریيس كميسيون مشترك شده است. آقاى دكتر [مصطفی] مُعين، [وزیر فرهنگ و آموزش عالی]، گفت، حركتى براى همكارى در سطح دانشگاه‌ها شروع كرده و گفت، عربستان سعودی در تهيه مقالات علمى بين‌المللى، از ما جلو افتاده است.

نظرات بینندگان