arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۴ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۱

تظاهرات يهوديان در سواحل برزیل علیه احمدی نژاد: به برزیل نیا + تصویر

ايوانير دوس سانتوس، عضو کميسيون مبارزه با تعصب مذهبی، به خبرگزاری فرانسه گفته است: «ما می خواهيم دنيا بداند که نفرت بر محيط زيست اثر منفی می گذارد» !
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : گروه های مدعی حقوق بشر و یهودیان به صورت مشترک با برگزاری تظاهرات، به سفر احمدی نژاد رییس جمهور ایران به برزیل اعتراض کردند.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب» ؛ این افراد در در طول ساحل شهر ريودوژانيرو دست به تظاهرات زدند.

احمدی نژاد قرار است برای شرکت در نشست «توسعه پايدار» که از سوی سازمان ملل برگزار می شود اواخر هفته جاری به ريودوژانيرو سفر کند. اين نشست از روز چهارشنبه آغاز خواهد شد و تا روز جمعه ادامه دارد.

ايوانير دوس سانتوس، عضو کميسيون مبارزه با تعصب مذهبی، به خبرگزاری فرانسه گفته است: «ما می خواهيم دنيا بداند که نفرت بر محيط زيست اثر منفی می گذارد» !

این در حالی است که به ادعای خبرگزاری فرانسه ، برخلاف تظاهرات گذشته، در راهپيمايی روز يکشنبه، مسلمانان حضور پيدا نکرده بودند.

سانتوس در اين زمينه گفت: «مسلمانان در تظاهراتی که عليه يک مسلمان ديگر باشد شرکت نمی کنند، حتی اگر با وی موافق نباشند».

شرکت کنندگان در اين تظاهرات پلاکاردهايی با خود حمل می کردند که روی آن به انگليسی نوشته شده بود: «ريو به احمدی نژاد خوشامد نمی گويد» يا «ايرانی ها دوست تان داريم».

تظاهرکنندگان شعار می دادند که «احمدی نژاد به برزيل نیا».



ميشل گرمن، رييس جنبش حقوق بشری يهودی «هيلل» به خبرگزاری فرانسه گفت که «ديدار رييس جمهوری ايران فرصتی فراهم می آورد تا از سخنرانی نفرت انگيز (!) وی در خصوص انکار هالوکاست و همچنين آزار و اذيت همجنسگرايان و بهايی ها انتقاد به عمل آورد».

خبرگزاری فرانسه نوشته که «مدافعان حقوق همجنسگرايان نيز در تظاهرات روز یکشنبه حضور داشتند»
نظرات بینندگان