arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۲۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۲ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۱

آمریکا در تدارک حضور گسترده نظامی در کویت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کنگره آمریکا در گزارشی از ادامه حضور چشمگیر نظامیان این کشور در کویت خبر داده است.

به گزارش انتخاب به نقل از بی بی سی، بر اساس گزارش تهیه شده به وسیله کمیته روابط خارجی مجلس سنای ایالات متحده، ارتش این کشور قصد دارد همزمان با خروج سربازان آمریکایی از عراق و افغانستان، ۱۳۵۰۰ نفر از نظامیان این کشور را در کویت مستقر کند.
موضوعات مرتبط

گزارش مجلس سنا برای بررسی روابط آمریکا با شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس تهیه شده است.

به نوشته این گزارش، منطقه خلیج فارس دچار مجموعه ای از چالش های امنیتی مانند مناقشه هسته ای ایران، بحران سیاسی در بحرین و تهدیدهای تروریستی است.

بر اساس این گزارش، آمریکا در حال حاضر ۱۵ هزار نفر از سربازانش را سه پایگاه نظامی در کویت مستقر کرده و قصد دارد این تعداد را به ۱۳۵۰۰ نفر کاهش دهد.

آمریکا پیش از حمله به عراق ۵۰۰۰ نظامی در کویت داشت.

تعدادی از سناتورهای جمهوری خواه مانند جان مک کین و لیندسی گراهام از باراک اوباما خواسته بودند با اتمام ماموریت رزمی ارتش آمریکا در عراق، تعداد قابل توجهی از نظامیان را در این کشور نگه دارد تا در صورت نیاز بتوانند به سرعت وارد عمل شوند.

با این حال، وزارت دفاع آمریکا قصد دارد با استقرار تعداد قابل توجهی از سربازان در کویت بتواند از چالاکی لازم برای عملیات نظامی احتمالی در عراق یا مقابله با تهدید احتمالی ایران برخوردار باشد.

یکی از دلایل این تصمیم عدم توافق آمریکا و عراق بر سر اعطای مصونیت قضایی به نظامیان ایالات متحده است.

آمریکا پس از بازبینی در سیاست های دفاعی خود اعلام کرده است که حضور نظامی خود را در اروپا به شدت کاهش می دهد و توجه خود را بیشتر معطوف خاورنزدیک و خاور دور خواهد کرد.

لئون پانه تا، وزیر دفاع آمریکا هم پیش تر از استقرار یک نیروی ۴۰ هزار نفری در خاورمیانه برای واکنش سریع به چالش های احتمالی در این منطقه خبر داده بود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
0
1
به دلتون بد نیارید برای تعطیلات تابستانیه!
نظرات بینندگان