arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۲۶۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۲۰ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۱
توزيع نقدينگي بي‌ضابطه و زياد، نتيجه‌اش تورّم بي‌حد است؛

آیت الله هاشمی: بي‌اعتبار كردن علما، روحانيون و دلسوزان كشور هيچ‌گونه افتخاري ندارد/ مذاكرات نشان داد كه طرف‌‌هاي غربي اهل تعامل نيستند

روا نيست امروز پس از گذشت سه دهه از زحمات و خون دل خوردن مردم و خدمتگزاران كشور فضائلي چون، اخلاص، صداقت، عدالت جاي خود را به رياكاري و خودنمايي، دروغ، غيبت و تهمت و بي عدالتي بدهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار و پاسخ به سؤالات جمعي از فضلا و طلاب حوزه علميه قم با تبريك مجدد مبعث رسول گرامي اسلام(ص)، اين عيد بزرگ را روز اتصال و ارتباط مجدد آسمان و زمين پس از قرن‌ها خالي بودن زمين از نبي و نيز اديان تحريف شده خواند و گفت: اگرچه قرآن اين معجزه الهي پس از رحلت پيامبر گرامي اسلام محجور شد، اما جاري شدن اسلام در ممالك اطراف حجاز طي چند قرن تمدني را بنيان نهاد كه به لحاظ پيشرفت علمي مبناي تمدن امروز قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني حلقه اتصال خلقت انسان و شروع اسلام را تأكيد خداوند تبارك و تعالي بر فضيلت قلم و دانش و استدلال خداوند براي سجده ملائكه در مقابل آدم به دانش ابولبشر خواند و تصريح كرد: تأكيد اسلام بر تحصيل دانش و علم باعث شد كه اسلام و علوم اسلامي به سرعت در جهان آن روز گسترش يابد و الگوي موفقي براي ساير ملل قرار گيرد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: انتظار ما از انقلاب اسلامي بازگشت به اسلام خالص و ناب و آن گوهري كه حضرت امام راحل(ره) از آن مي‌فهميدند، بود.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در پاسخ به سؤالي، به دوران سخت استقرار و تثبيت انقلاب اسلامي و ايجاد ساختار مناسب نظام جمهوري اسلامي اشاره كرد و گفت: ساختار نظام براساس اعتقادات ديني و مكتب اهل بيت و قابل دفاع است، اما آن چيزي كه قابل دفاع نيست عملكردهاي سليقه‌اي، باندي و گروهي است كه به نام اسلام و انقلاب اسلامي به مردم و جوانان ارائه مي‌گردد.

ايشان افزود: اگر كار مخلصانه و براي خدا نباشد، عدالت در حرف باقي مانده و در عمل بي‌عدالتي ترويج مي‌شود.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام به دوران سخت اما موفق جنگ و پس از آن اشاره كرد و گفت: پس از جنگ تلاش شد علي‌رغم كمبود منابع ريالي و ارزي، زيربناها و اقتصاد كشور ساخته و احيا گردد و توليد و اشتغال قابل قبولي براي جامعه فراهم گردد.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، ماهيت انقلاب اسلامي را فرهنگي و ديني خواند و الگوي اخلاقي و فرهنگي قرار گرفتن نظام اسلامي را از رسالت‌هاي انقلاب خواند و گفت: روا نيست امروز پس از گذشت سه دهه از زحمات و خون دل خوردن مردم و خدمتگزاران كشور فضائلي چون، اخلاص، صداقت، عدالت جاي خود را به رياكاري و خودنمايي، دروغ، غيبت و تهمت و بي عدالتي بدهد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به سؤالي ديگر، به اوضاع اقتصادي كشور اشاره كرد و با يادآوري استعدادهاي بي نظير جمهوري اسلامي ايران به لحاظ منابع مادي و مالي، جغرافيايي و انساني، تصريح كرد: اگرچه گراني و تورم اكنون يكي از معضلات اساسي اقتصاد است، اما مهمتر و بنيادي تر از آن تضعيف و تخريب ساختار اقتصاد سالم و پويا و نيز توليد و سرمايه‌گذاري بخش خصوصي كشور است.

ايشان افزود: توزيع نقدينگي بي‌ضابطه و زياد، نتيجه‌اش تورّم بي‌حد است.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، روحانيت و علما و نيز مديران كشور را دو سرمايه اساسي نظام جمهوري اسلامي ايران خواند و با تأكيد بر لزوم حفظ جايگاه و حرمت اين دو در ميان مردم و مسئولان گفت: بي‌اعتبار كردن علما و روحانيون و همچنين مديران و دلسوزان كشور هيچ‌گونه افتخاري ندارد و تنها تضعيف اعتماد مردم نسبت به آنان را در پي دارد.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در پاسخ به سؤالي در مورد دليل سكوت و صبوري ايشان در برابر هجمه‌ها و تخريب‌هاي رسانه‌اي گفت: رسانه‌هايي كه اين‌گونه بداخلاقي‌ها و تهمت و افتراها را هر روز اشاعه مي‌دهند و مراكزي كه آنها را هدايت مي‌كنند، به هيچ يك از اصول اخلاقي و اعتقادي پايبند نبوده و با احساس مصونيتي هم كه دارند به جايي پاسخگو نيستند.

ايشان افزود: در چنين فضاي رسانه‌اي ناسالمي، آيا پاسخگويي به جوّ اختلاف و دعواي بيشتر در جامعه دامن نمي‌زند؟

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه به پرونده‌هاي هسته‌اي كشور و چند دور مذاكرات جمهوري اسلامي ايران با گروه 1+5 اشاره كرد و گفت: اين مذاكرات نشان داد كه طرف‌‌هاي غربي اهل تعامل نيستند و صداقت ندارند و تنها زورگويي را مبناي كار خود قرار داده‌اند تا فرصت لازم را براي اهدف آينده به دست آورند.

ايشان افزود: در واقع آنان مي‌خواهند پرونده زورگويي‌شان همچنان باز باشد و در سايه آن سياست‌هاي استكبار خود را دنبال كنند.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني راه درست مقابله با اهداف مستكبران را افزايش اتحاد و همدلي ميان مردم و مسئولان و نيز ميان گروه‌ها و جريان‌هاي داخل نظام خواند و تصريح كرد: بايد به گونه‌اي در داخل متحد شويم كه دشمنان بيروني نتوانند نسبت به منافع كشور و ملت ما طمع كنند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين به اوضاع جهان اسلام و تحولات منطقه به خصوص مصر اشاره كرد و همزيستي مسالمت‌آميز شيعه و سنّي را خنثي‌كننده توطئه دشمنان مغرض خواند و گفت: اگر مي‌خواهيم اهدافمان را به خوبي در دنيا پيگيري كنيم، بايد با جهان اسلام و ساير فرق و مذاهب اسلامي رابطه‌اي برادرانه و به دور از تعصب داشته باشيم.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني انقلاب مصر را از نتايج جهاد مردم اين كشور بزرگ اسلامي و اتحاد در دوران مبارزه خواند  و با تأكيد بر لزوم هوشياري مسلمانان افزود: سنت انقلاب‌ها و حكومت‌هاي پس از آن همواره در صورت حفظ اتحاد پيروزي قاطع بوده است و اميدواريم اوضاع كنوني مصر و جريان‌هاي حاضر در اين كشور به نفع مسلمانان و انقلابيون جهان اسلام باشد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تأكيد بر لزوم اصلاح اشتباهات در كشور گفت: خداوند با انقلاب اسلامي و ايجاد نظام اسلامي حجتش را بر همه ما تمام كرد، چرا كه 50 سال پيش هيچ كدام از ما حتي تصور ايجاد حكومت اسلامي براساس مكتب اهل بيت را نداشتيم، اما خداوند بر ما لطف و منت نهاد و حكومت اسلامي را در اختيار ما قرار داد و اميدواريم بتوانيم از اين امتحان الهي سربلند بيرون بياييم.

در ابتداي ديدار جمعي از حاضران ديدگاه‌ها و سؤالات خود پيرامون مسائل داخلي، بين‌المللي و وضعيت حوزه‌هاي علميه را مطرح و خواستار ارائه ديدگاه از سوي آيت‌الله هاشمي رفسنجاني شدند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اصغر سرابی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
9
2
من هم موافق هستم توزیع نقدینگی بین اقشار ملت باعث ایجاد تورم بیش از حد شده پس ملت عزیز بیائید همه با هم از دریافت یارانه انصراف دهیم و این نقدینگی را پیش امین خود آقای رفسنجانی به امانت بگذاریم تا در راه خیری که ایشان مصلحت می دانند هزینه کنند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۵:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
1
2
تا اعمال و عملکرد خود افراد هست نیازی به بی اعتبار کردن دیگران نیست
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
0
11
هاشمی زنده باد.
اكبر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
0
12
خذف ياران امام و پيشكسوتان انقلاب ضربه اي سهمگين و كشنده است
نظرات بینندگان