arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۳۲۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۵ - ۰۱ تير ۱۳۹۱

کاهش روزانه ۹۰ میلیون دلار از صادرات نفتی ایران

رویترز مدعی شد: صادرات نفت ایران در ماه جاری به ۱.۲ میلیون تا ۱.۳ میلیون بشکه در روز رسیده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رویترز مدعی شد: صادرات نفت ایران در ماه جاری به ۱.۲ میلیون تا ۱.۳ میلیون بشکه در روز رسیده است.

به گزارش «انتخاب» ؛ در این گزارش آمده است که در صورت تایید رسمی این اطلاعات، صادرات نفت ایران در آستانه اجرایی شدن تحریم نفت و ارائه خدمات بیمه اتحادیه اروپا علیه ایران، نسبت به آغاز سال جاری میلادی روزانه با افت یک میلیون بشکه‌ای، معادل ۹۰ میلیون دلار در روز، مواجه شده است.

یک منبع آگاه در شرکت تجاری نفتی‌ای که خود پیشتر از خریداران نفت ایران بوده به خبرگزاری رویترز گفته است که برخی از شرکت‌های اروپایی مانند توتال فرانسه و هلنیک پترولیوم یونان از هم‌اکنون معامله نفت ایران را قطع کرده‌اند، چرا که بارگیری و دریافت محموله نفتی ایران قبل از اول ماه ژوئیه، یعنی زمان آغاز تحریم اتحادیه اروپا، «عملا ناممکن است».

این گزارش می‌افزاید که با کاهش روزافزون صادرات نفت ایران، نفت بیشتری در نفتکش‌های لنگرانداخته در خلیج فارس ذخیره می‌شود.

یک منبع دیگر نفتی به خبرگزاری رویترز گفته است که شرکت هلندی-بریتانیایی رویال داچ شل، بزرگ‌ترین مشتری اروپایی نفت ایران در سال گذشته، هم اکنون خرید نفت ایران را متوقف کرده و شرکت «انی» ایتالیا که طی ماه جاری نیز مقداری از نفت ایران را خریده بود، از اول ماه ژوئیه، ۹ روز دیگر، خرید نفت از ایران را متوقف خواهد کرد.

این گزارش می‌افزاید که برخی از مشتریان نفتی ایران در آسیا نیز به خاطر توقف ارائه خدمات بیمه به نفتکش‌های حامل نفت ایران توسط شرکت‌های اروپایی، در حال سنجش راه‌هایی برای تسهیل واردات نفت از ایران هستند، اگرچه این کشورها در مجموع واردات نفت خود از ایران را کاهش داده‌اند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
کیا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
0
10
ما همچنان در اوجیم
ولی در اوج بدبختی
پاسخ ها
جمشیداهوازی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۶:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
ماکه مشکلی نداریم تازه تحریم ها تاثیری در کشور نداره ما با تحریمها زنگی میکنیم/از فردا جواب انها را میدهیم نان نمیخورم بجاش پارچه تولید ملی میخوریم که تا ده روز هضم نشه وسیر بمونیم.. گوشت نمیخریم بجاش گربه میخوریم هم زیادن هم رایگان دیدی مشکلات حل شدن ما مشکل نداریم و تحریمها بر مردم ایران اثرندارد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
0
5
اشکالی نداره شما خودتو نارحت نکن
نظرات بینندگان