arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۸ - ۰۷ تير ۱۳۹۱

واكنش وزير دفاع به خبر توليد هواپيماي بدون سرنشين آمريكايي

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«وزارت دفاع به زودي خط توليد موشك ضدزره و توليد انبوه اژدر دريايي را آغاز خواهد كرد و يكي ديگر از دستاوردهايش، ساخت موشك‌هايي با دقت بسيار بالاست.»

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، سردار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح پس از جلسه امروز هيات دولت در جمع خبرنگاران پس از بيان اين مطالب هم‌چنين درباره اخبار منتشر شده مبني بر توليد انبوه هواپيماي بدون سرنشين آمريكايي اظهار كرد: فعلا بنا نداريم در اين رابطه اظهارنظر كنيم و آنچه كه وظيفه‌مان باشد، در وزارت دفاع انجام خواهيم داد.

وي درباره ساخت هواپيماهاي مسافربري توسط وزارت دفاع نيز گفت: ساخت هواپيماهاي مسافربري از سال‌ها قبل در دستور كار ما قرار داشته است و همچنان كه مي‌دانيد، ايران 140 را توليد مي‌كنيم. ما همچنان در اين زمينه به فعاليت‌هاي خود ادامه خواهيم داد.

وزير دفاع در ادامه، به تحولات منطقه و تنشي كه ميان سوريه و تركيه اشاره كرد و افزود: به نظر من تنش در مرزهاي سوريه و تركيه به سلاح نيست و بهتر است هر دو طرف مسائل و مشكلات خود را با گفت‌وگو حل كنند. نبايد سطح تنش‌ها به اين حد برسد.

وحيدي با اشاره به موضع‌گيري سازمان ناتو درباره اختلاف ميان تركيه و سوريه اظهار كرد: اين موضع از مواضع سياسي آنها برمي‌خيزيد. ما نبايد كاري كنيم كه دو كشور مسلمان كه با هم اختلاف پيدا كرده‌اند، براي حل اختلاف خود سراغ كشورهاي غربي بروند. گروه ناتو و يا هر كشور خارجي ديگر در اين مناقشه به نفع هيچ‌كس نيست و روابط ديرينه و دوستانه دو كشور را به خطر مي‌اندازد.

وي افزود: وقتي بين دو كشور تنش ايجاد شده باشد، ممكن است اتفاقاتي نظير آنچه كه در مرزهاي تركيه و سوريه افتاد، بيفتد، اما نبايد بگذاريم كه اينها تبديل به تنش شوند. بايد تنش‌ها را كم كرد تا از وقوع چنين اتفاقاتي هم جلوگيري شود.

وزير دفاع در پايان تاكيد كرد: حضور كشورهاي خارجي در چنين تنش‌هايي، تنها تنش را تشديد مي‌كند و دليل مخالفت ما با حضور نيروهاي خارجي در منطقه نيز همين مساله است.
نظرات بینندگان