arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۰۹۵
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۲۲ - ۰۷ تير ۱۳۹۱

اعتبار نامه چهار نماینده تصویب شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مهر: در جریان برگزاری جلسه امروز مجلس که بیشتر ساعات آن به صورت غیر علنی برگزار شد، اعتبار نامه حبیب الله برومند منتخب پارس آباد و بیله سوار، الیاس نادران منتخب تهران، سید مهدی موسوی نژاد منتخب دشتستان و فتح الله حسینی منتخب قصر شیرین تصویب شد. 

صبح امروز مجلس با هدف بررسی اعتبار نامه چهارتن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کار خود را به صورت غیرعلنی آغاز کرد.
 
نمایندگان درابتدا به صورت غیر علنی اعتبارنامه حبیب الله برومند منتخب پارس آباد و بیله سوار را مورد بررسی قرار دادند. در این جلسه احمد توکلی منتخب تهران به عنوان معترض و علی مطهری و مسعود پزشکیان نمایندگان تهران و تبریز به عنوان مدافع وی صبحت کردند و سرانجام رای گیری مخفی و با کارت صورت گرفت، اما به دلیل آنکه جلسه برای بررسی اعتبارنامه موسی نژاد منتخب دشتستان غیر علنی اعلام شد نتیجه رای گیری اعلام نشد.
 
 پس از آغاز جلسه غیر علنی رای به اعتبارنامه برومند شمارش شد که بر اساس این شمارش 136 نماینده مجلس اعتبارنامه حبیب الله برومند را تایید کردند.
 
سرانجام پس ازتایید اعتبار نامه برومند در صحن علنی مجلس رئیس مجلس پس از گذشت حدود 15 دقیقه از جلسه علنی مجددا اعلام کرد جلسه برای بررسی اعتبارنامه بعدی غیر علنی است.
 
وی اعلام کرد: سید مهدی موسوی نژاد منتخب دشتستان خواستار بررسی اعتبارنامه اش به صورت علنی در صحن مجلس بود اما با درخواست معترضان و قبول وی جلسه بررسی اعتبارنامه موسوی نژاد به صورت غیر علنی برگزار می شود.
 
درنهایت رای به اعتبارنامه مهدی موسوی نژاد منتخب دشتستان در مجلس نهم توسط محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس که ریاست بخشی از جلسه امروز مجلس را بر عهده داشت قرائت شد طبق رای گیری انجام شده از 206رای اخذ شده برای این اعتبارنامه ، تعداد 189 رای مثبت ، 11 رای منفی و 11رای ممتنع بوده است.
 
 
نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین امروز اعتبارنامه الیاس نادران و فتح الله حسینی را نیز به تصویب رساندند.
 
 در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس به دلیل آنکه معترضان نسبت به اعتبارنامه الیاس نادران از اعتراض خود انصراف دادند، اعتبارنامه وی در صحن مجلس مطرح و به تصویب رسید.
 
بر اساس این گزارش همچنین اعتبارنامه فتح الله حسینی منتخب قصر شیرین نیز در جلسه غیر علنی امروز مجلس مورد بررسی قرار گرفت و کمیسیون تحقیق در جلسه علنی گزارش خود مبنی بر تایید اعتبارنامه وی در تاریخ 4 تیرماه 91 را قرائت کرد .
 
سپس نمایندگان با 179 رای موافق، 11 رای مخالف و 9 رای ممتنع از 199 نماینده حاضر اعتبارنامه وی را به تصویب رساند.
 
طولانی شدن جلسات غیرعلنی مجلس به دلیل بررسی اعتبارنامه ها باعث شد تا علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی که برای ارائه برخی توضیحات در خصوص مسکن مهردر صحن مجلس حاضر شده بود بدون ارائه گزارشی به محل کار خود باز گردد.
 
به این ترتیب در جلسه امروز مجلس اعتبارنامه حبیب الله برومند منتخب پارس آباد و بیله سوار، الیاس نادران منتخب تهران، سید مهدی موسوی نژاد منتخب دشتستان و فتح الله حسینی منتخب قصر شیرین مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید.
 
به گزارش خبرگزاری مهر همچنین روز گذشته نمایندگان مجلس اعتبارنامه ایرانپور منتخب مبارکه را به تصویب رساندند و تنها اعتبارنامه توکلی نماینده تهران از میان منتخبان مجلس نهم هنوز در کمیسیون تحقیق به تصویب نرسیده است.
 
سخنگوی کمیسیون تحقیق مجلس دراین باره به خبرنگارمهر گفت:  بروکراسی های اداری مانع پاسخ سریع شورای نگهبان در خصوص اعتبارنامه احمد توکلی شده است.   
 
امروزهمچنین نامه انتقادی 175 نفر از فعالان رسانه ای کشور دراعتراض به تایید اعتبار نامه برخی نمایندگان مجلس به هئیت رئیسه مجلس تحویل داده شد.
نظرات بینندگان