arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۵ - ۰۸ تير ۱۳۹۱

رویانیان: کالدرون گزینه اصلی سرمربیگری پرسپولیس/ حضور دایی منتفی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیر عامل باشگاه پرسپولیس با اعلام اینکه حضور دایی به عنوان سرمربی پرسپولیس فعلا منتفی است، گفت: کالدرون گزینه اول ما برای هدایت پرسپولیس است و برای او ایمیلی فرستاده‌ایم که برای حضور در پرسپولیس مبلغ قراردادش را پایین تر بیاورد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رویانیان پس از حضور در تمرین صبح پنجشنبه تیم پرسپولیس و برگزاری جلسه با بازیکنان تیم در غیاب کادر فنی ، در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت انتخاب سرمربی پرسپولیس گفت: طی چند روز اخیر صحبت‌های پراکنده‌ای در خصوص انتخاب سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس مطرح شده و نیاز بود تا طی جلسه‌ای بازیکنان را توجیه کنم که هیچکس به غیر از افرادی که در باشگاه پرسپولیس تصمیم گیرنده هستند نمی‌توانند در این خصوص تصمیم گیری کنند.

وی در همین خصوص افزود: من و پروین طی 24 ساعت آینده و حتی کمتر سرمربی تیم پرسپولیس را معرفی خواهیم کرد.

رویانیان در خصوص دلیل تاخیر اعلام نام سرمربی پرسپولیس گفت: مربی که اولین گزینه مورد نظر ما بود از نظر مالی پیشنهاد خیلی بالایی به ما داده بود و ما دیدیم با پذیرش این پیشنهاد در حق سایر مربیان ظلم می‌شود و مجبور بودیم دو یا سه روز در خصوص کاهش مبلغ پیشنهادی وی چانه زنی کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مبلغ پیشنهادی این مربی خارجی از دنیزلی بیشتر است، تصریح کرد: دنیزلی انصافاً مبلغ خوبی را بابت قراردادش پیشنهاد داده بود و در هنگام فسخ قرارداد نیز خیلی منصفانه و حرفه‌ای رفتار کرد. در حال حاضر دو مربی خارجی هستند که آماده‌اند با تماس ما به ایران بیایند و کار خود را در تیم پرسپولیس شروع کنند.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که صحبت‌هایی درخصوص دایی و مایلی کهن برای هدایت تیم پرسپولیس و مذاکره شما با آنها مطرح شده است، گفت: دایی و مایلی کهن مربیان بسیار خوبی بوده و از پرسپولیسی‌های درجه یک هستند اما باید بپذیریم که انتخاب سرمربی تیم پرسپولیس تصمیم بسیار مهمی است و باید ببینیم چه کسانی در حال حاضر برای حضور در تیم پرسپولیس به عنوان سرمربی کارایی دارند و چه کسانی به درد آینده می‌خورند.

وی در پاسخ به این پرسش که تماشاگران از شما خواستند تا بازیکنان بزرگ را به تیم پرسپولیس بیاورید و طی یکی دو روز گذشته نیز در جریان تمرینات از شما خواسته اند که علی دایی را به عنوان سرمربی پرسپولیس انتخاب کنید، آیا این بار هم لبیک می‌گویید؟، ‌گفت: من خودم علی دایی را بسیار دوست دارم و همواره او را تشویق می‌کنم اما در بررسی که در سایت‌های مختلف انجام دادیم به این جمع بندی رسیدیم که خوزه مانوئل گزینه اول ما و هواداران بوده است. برای این موضوع کافی است فقط به رزومه کاری او طی 10 سال گذشته نگاهی بیاندازیم که شامل 4 قهرمانی در قاره آفریقا و 6 قهرمانی در لیگ مصر است اما این مربی مبلغ بسیار سنگینی را بابت قراردادش از ما مطالبه کرد.

رویانیان در همین خصوص تاکید کرد:‌ دومین گزینه هواداران کالدرون و سومین فرد نیز برونو متسو بود. متسو نشان داد که واقعاً پرسپولیس را دوست دارد و حتی مبلغی که بابت قراردادش پیشنهاد داد نشان داد که در حق ما لطف دارد اما متاسفانه بعضی از منتسبان فدراسیون فوتبال در حق او ظلم کرده و با جوسازی علیه وی متسو را یک مربی منشوری دانستند.

وی اعلام کرد: من متعجبم که چگونه مربی فرانسوی که مسلمان شده و هنوز کارش را در فوتبال ایران شروع نکرده شامل منشور اخلاقی می‌شود، بنابراین به خاطر برخوردها و ظلمی که در حق این مربی بزرگ شده او را به پرسپولیس نمی‌آورم. اگر برخی از آقایان مسایل و شعائر دینی برایشان مهم است چطور به خاطر یک اخم کی‌روش رقابت‌‌های جام حذفی را تعطیل می‌کنند اما به احترام ماه خدا لیگ را تعطیل نمی‌کنند تا بازیکنان بتوانند در ماه رمضان عبادت کنند. بروید این مسایل را درست کنید نه اینکه یک مربی خارجی مسلمان را اعلام کنید که منشوری است.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس تاکید کرد: در حال حاضر کالدرون گزینه اول ما برای هدایت تیم پرسپولیس در فصل آینده رقابت‌های لیگ برتر است و برای او ایمیلی فرستاده‌ایم که برای حضور در پرسپولیس مبلغ قراردادش را پایین تر بیاورد و منتظر پاسخ او هستیم. در شرایط فعلی گزینه‌های خارجی اولویت اصلی ما برای هدایت پرسپولیس هستند مگر آنکه اتفاقات غیرمنتظره‌ای بیفتد تا سراغ مربیان ایرانی برویم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شما از سمت مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس استعفا داده‌اید؟ گفت: من استعفایی ندادم اما خیلی دوست دارم از این فوتبال بروم. به پروین گفتم من می روم و تو در پرسپولیس بمان و به امور رسیدگی کن. من احساس کردم عده‌ای می خواهند پرسپولیس را به خاطر وجود من نابود کنند و  دیدم که در این بین این پرسپولیس است که ضرر می‌کند.

رویانیان تاکید کرد: چون ما مشکلات مالی را نمی‌گوییم دلیل بر آن نیست که مشکل مالی نداریم بلکه این موضوع مناعت طبع ما را نشان می‌دهد.

وی درپاسخ به این پرسش که باشگاه استقلال قرارداد پژمان منتظری را در حالی تمدید کرده که او پیشنهاد 4 میلیارد تومانی از یکی از باشگاه های قطری دارد، گفت: من راجع به هیچ باشگاه و هیچ شخصی صحبت نمی‌کنم. در حال حاضر می خواهم خودم را ممنوع‌المصاحبه کرده و سکوت کنم.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که برخی از بازیکنان استقلال به طعنه می‌گویند ما به خاطر عشق به استقلال با این باشگاه قرارداد بسته‌ایم نه به دلیل دریافت ماشین، گفت: عشق 1.5 میلیارد تومانی عشق قشنگی است!

وی در خصوص قرعه کشی رقابت‌های لیگ برتر نیز و زمان بندی بازی‌ها اظهار داشت: قرعه کشی رقابت‌های لیگ برتر،‌ زمان بندی بازی‌ها، داوری و ... مسایلی است که ما منتظر آن هستیم تا در آینده نزدیک برای ما مشکل ایجاد کند.

رویانیان در پاسخ به این پرسش که پس با این صحبت‌های شما حضور علی دایی به عنوان سرمربی تیم پرسپولیس منتفی است، ‌گفت: هر فردی سرمربی شود ما مخلص او هستیم و از او حمایت می کنیم. بازیکنان نباید مخالف دایی باشند. ممکن است در حال حاضر او را به پرسپولیس نیاوریم اما باید بدانید دایی همواره دایی است و هیچکس حق ندارد پشت سر او صحبت کند. دایی عزیز است و من او را دوست دارم اما این موضوع را نباید به حضور او در تیم پرسپولیس ربط دهیم، چراکه این دو موضوع کاملا از هم متمایز هستند.
نظرات بینندگان