arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۱۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۳ - ۲۸ خرداد ۱۴۰۱

انواع کلاهبرداری در فروش بلیط پرواز خارجی!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

انواع کلاهبرداری در فروش بلیط پرواز خارجی!

قبل از اینکه چمدان‌های خود را برای سفری جذاب و شاد در تابستان گرم امسال ببندید، چند نکته مهم را برای برنامه‌ریزی سفر در نظر بگیرید. حقیقت این است که برای داشتن سفری خاطره‌انگیز نکات مختلفی را باید رعایت کنید. اما اولین و مهم‌ترین موضوعی که برای شروع سفر باید رعایت کنید و از کنار آن سده نگذرید، توجه به رزرو بلیط به شکل درست و اصولی است.

در حال حاضر سایت‌های مختلفی در زمینه فروش بلیط خارجی فعالیت می‌کنند و این مسئله راحتی بیشتر در پیدا کردن بلیط مناسب سفر را فراهم می‌کند. اما در عین حال موضوع این است که نمی‌توان به همه آن‌ها اعتماد کرد. متاسفانه سایت‌های مختلفی هم به‌صورت جعلی در بین شرکت‌های معتبر و خوشنام جا خوش کردند و با ترفندهای مختلفی شما را به خرید بلیط پرواز خارجی از سامانه تقلبی خود ترغیب می‌کنند.

 به همین دلیل توصیه می‌شود قبل از هر اقدامی برای خرید بلیط تور ترکیه استانبول و یا سایر نقاط جهان، مقاله زیر را مطالعه کنید. من در ادامه این صفحه قصد دارم انواع کلاهبرداری در فروش بلیط پرواز خارجی را بررسی کنم تا با چشم باز برای خرید بلیط اقدام کنید و خاطره یک سفر دل‌انگیز را با کلاهبرداری سودجویان از دست ندهید.

سودجویان بلیط ارزان قیمت به شما پیشنهاد می‌کنند

اولین روشی که کلاهبرداران در فروش بلیط خارجی به کار می‌برند، این ادعا است که بلیت‌های لحظه آخری را با قیمت‌های بسیار ارزان برای شما تهیه می‌کنند. در این روش سودجویان با ارسال پیامک  و تماس‌های مکرر از شما می‌خواهند که تا چند دقیقه دیگر پول بلیط را واریز کنید. در غیر این صورت بلیط به شخص دیگری واگذار خواهد شد.

با این کار شما را در موقعیت و شرایط اضطراری قرار می‌دهند تا نتوانید تصمیم درست را بگیرید و مبلغی را برای خرید بلیط واریز کنید. در این روش قیمت ارائه شده توسط سودجویان بسیار ارزان‌تر از حالت واقعی است تا شما را به خرید و واریز پول بلیط ترغیب کنند.

بنابراین اگر شما هم قصد دارید به کشورهای مختلف مانند ترکیه سفر کنید، قبل از هر چیز به قیمت‌های واقعی آن در سایت‌های معتبر نگاهی بیاندازید و با اطلاع از قیمت بلیط استانبول به تهران از آژانس‌های مسافرتی و گردشگری شناخته شده، آن را با نرخ پیشنهادی سودجویان مقایسه کنید.

همچنین پیشنهاد می‌شود که در صورت برخورد با این کلاهبرداریها، آن را به مراجع قانونی اطلاع دهید تا از متضرر شدن سایر شهروندان هم جلوگیری شود.

مراقب وب‌سایت‌های جعلی فروش بلیط خارجی باشید!

با ورود صنایع و کسب و کارهای مختلف به بازار بزرگ و دیجیتال، کلاهبرداران هم روش‌های جدید و دیجیتال را برای سودجویی  پیدا کردند. در حال حاضر نیز کلاهبرداری در فروش بلیط پرداز خارجی پیچیده و زیاد شده است. برخی افراد با طراحی و ایجاد سایت‌های آژانس مسافربری در زمینه فروش بلیط چارتری فعالیت می‌کنند؛ اما آنچه در واقعیت رخ می‌دهد این است که این سایت‌ها جعلی هستند و در حقیقت بلیطی وجود ندارد.

برای فرار از این ترفند کلاهبرداران کافی است به وب‌سایت‌های معتبر و شناخته شده مراجعه کنید که پیشینه خوبی در زمینه فروش بلیط خارجی و یا تور ترکیه استانبول دارند. در این صورت می‌توانید با خیال راحت و بدون نگرانی سفری خاطره‌انگیز را برای خودتان برنامه‌ریزی کنید.

انواع کلاهبرداری در فروش بلیط پرواز خارجی!

مراقب پرداخت آنلاین باشید

امروزه برای خرید بلیط و یا خرید انواع کالاها و خدمات، روش‌های آنلاین سریع‌ترین و بهترین روش محسوب می‌شوند. در این میان بهتر است هنگام پرداخت قیمت بلیط استانبول به تهران و یا سایر پروازها به‌صورت آنلاین بیشتر دقت کنید. به عبارت دیگر وقتی صحبت از پرداخت آنلاین می‌شود، باید هوشیاری بیشتری داشته باشید و از وب‌سایت‌های امن و رمزگذاری شده برای پرداخت مبلغ بلیط اقدام کنید.

هیچ پیشنهاد رایگانی وجود ندارد!

انواع کلاهبرداری در فروش بلیط پرواز خارجی!

یکی دیگر از روش‌های کلاهبرداران  و سودجویان این است که به شما پیشنهاد سفر رایگان می‌دهند. در این روش هم با ارسال پیامک، پیام در شبکه‌های اجتماعی مختلف و یا تماس مستقیم با شماره همراه شما، این‌طور وانمود می‌کنند که شماره تماس شما از بین چندین شماره مختلف به‌صورت قرعه‌کشی انتخاب شده و حالا می‌توانید برای سفر به کشوری خاص قیمت بسیار ناچیزی پرداخت کنید و بقیه هزینه را شرکت و آژانس هواپیمایی پرداخت می‌کند.

فراموش نکنید که در بیشتر موارد این روش هم کاملا کلاهبرداری است و تخفیفی وجود ندارد؛ مگر اینکه سایت‌های معتبر برای مشتریان خود برنامه‌های تخفیفی قرار داده باشند. در این صورت هم باید اطمینان حاصل کنید که تماس و پیامک دریافتی از سایت معتبری است که قبلا از آن خرید کردید. در غیر این صورت بهتر است درگیر این پیشنهادات اغواکننده و فریبنده نشوید؛ زیر احتمال فریب و کلاهبرداری آن‌ها بسیار زیاد است.

کلام آخر

برای داشتن سفری جذاب و دل‌انگیز باید فاکتورهای مختلفی را رعایت کنید؛ اما اولین قدم در این مسیر پیدا کردن و خرید بلیط پرواز خارجی به شکل درست، اصولی و حساب شده است. دنیای دیجیتال روش‌های خرید را برای ما سریع‌تر و آسان‌تر کرده است؛ اما در کنار آن احتمال فریبکاری و کلاهبرداری دیجیتالی و آنلاین هم افزایش پیدا کرده است. بنابراین فقط به سایت‌ها و آژانس‌های مسافرتی معتبر اعتماد کنید تا خریدی راحت و مطمئن همراه با سفری جذاب را برای خودتان رقم بزنید.

نظرات بینندگان