arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۶۳۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۰ - ۱۳ تير ۱۳۹۱

ساخت منوریل قم متوقف مي‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس شورای شهر قم درباره نتیجه شکایت سازمان بازرسی قم از ساخت منوریل قم، گفت: ‌ قوه قضاییه در این ارتباط در معرض آزمون سخت قرار گرفته است.

محمدرضا باقرپناهی در گفت‌و‌گو با ایلنا، درباره روند ساخت منوریل قم، اظهار کرد: این پروژه به دلیل عدم انجام مطالعات لازم و عدم اخذ مجوزات قانونی از مراجع ذیصلاح در عبور از حریم حرم حضرت معصومه (س) و بستر رودخانه قمرود با شکست کامل مواجه شده است.

وی با اشاره به تذکر کار‌شناسان نسبت به ساخت منوریل، تصریح کرد: ‌ باید ساخت منوریل وقتی با تذکر همراه شد، متوقف می‌شد تا لطمه‌ای به بیت المال وارد نشود البته اگر هم‌اکنون این پروژه متوقف و پایه‌های آن جمع شود از خسارت بیشتر جلوگیری خواهد شد.

عضو شورای عالی استان‌ها، درباره ارائه مطالعات انجام شده منوریل توسط شهرداری قم به اعضای شورای این شهر، تصریح کرد: متاسفانه با وجود درخواست‌های مکرر و رسمی، هنوز مطالعات انجام شده در اختیار شورای شهر قم قرار نگرفته است.

مراجع عظام قم همچنان مخالف احداث منوريل قم هستند

باقر پناهی با تاکید بر اینکه مراجع عظام، علماء و بزرگان قم با اجرای منوریل مخالف‌اند، گفت: مخالفت این افراد منطقی است چراکه آن‌ها پاسدار حریم اهل بیت‌اند و نسبت به تعرض به حرائم قدسی و بناهای مربوط به قبور مطهر ائمه عصمت و طهارت که نمادهای دینی ما هستند، نمی‌توانند بی‌توجه باشند.

وی ادامه داد‌: برای مسئولان نظام هم همین تصور می‌شود که شکستن این حرائم قدسی را مجاز نمی‌دانند و این تفکر حاکم بر نظام اسلامی ماست. مهم‌تر اینکه رهبری معظم انقلاب نیز به حفظ نمادهای دینی شهر مقدس قم که هم به لحاظ بصری و هم به لحاظ مفهومی و معنایی هویت شهری شهر مقدس قم را می‌سازند تأکید دارند در حالیکه منوریل در طول رودخانه با حجم عظیم ایستگاه‌های آن به طور جدی به سیمای شهری و چشم انداز حرم مطهر خدشه وارد می‌سازد.

عضو شورای شهر قم با بیان اینکه شهروندان قمی داشتن مترو را به داشتن منوریل ترجیح می‌دهند، خاطر نشان کرد: بخش قابل توجهی از مردم قم از خدماتی که خط B مترو برای آن‌ها داشته و اکنون به خاطر اجرای منوریل از آن محروم شده‌اند، راضی نیستند چراکه منوریل در مسیر دیگری احداث شده و نمی‌تواند جایگزین خط B متروی قم شود.

باقرپناهی درباره شکایت سازمان بازرسی قم از ساخت منوریل قم، تاکید کرد: ‌ قوه قضاییه در این ارتباط در معرض آزمون سخت قرار گرفته است.

وی درباره اتمام زمان ساخت منوریل قم، نیز گفت: منوریل قم به دلیل ناکارآمدی و غیر فنی بودن متوقف خواهد شد حتی اگر مجریان اصرار بر اجرای آن داشته باشند.

باقرپناهی با بیان اینکه اگر مجریان در اجرای پروژه منوریل قصد ایجاد یک عنصر جذب توریست در قم دارند، ناشی از تفکری است که از شهر قم و عوامل جذب توریست اطلاع دقیقی ندارند و ساخت منوریل در واقع جفا در حق شهر قم است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شهروند قمی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
1
3
مگه مترو قم فعال شده که شهروندان از خط B آن رضایت داشتند و الان ازش محروم شدن؟
خیلی عجیبه واقعا، تو را خدا اینقدر سیاسی کاری نکنید الان که به درست یا غلط این حجم عطیم سرمایه گذاری صورت گرفته اجازه بدهید به سرانجام برسه
از قم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
1
5
هر پايه مونوريل بالاي 80 ميليون هزينه داره واقعا كار ديگه نميشد انجام داد با هزينه بيت المال
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
0
7
هه هه هه هه هه هه هه ههه ههه ههه ههه ههه ههه ههه هههه هههه ههههه ههههههه ههههههه هههههههه هههههههههههه هههههههههههههههه ههههههههههههههههههههههههههههههه هههههههههههههههههههههههههههههههههههههئ مردم
نظرات بینندگان