arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۶۴۳
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۱ - ۱۳ تير ۱۳۹۱

شلیک موشکهای با برد 1300 کیلومتر دررزمایش/افزایش برد موشک‌های رادارزن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه تمامی موشک‌های شلیک شده در رزمایش پیامبر اعظم 7 به اهداف اصابت کرده است، گفت: موشک‌هایی که ما در اختیار داریم بردشان تا 2000 کیلومتر می رسد اما در این رزمایش برد 1300 کیلومتر، 300، 500 و 800 کیلومتر استفاده می شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به رزمایش پیامبر اعظم 7، سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در حاشیه رزمایش در جمع خبرنگاران در خصوص تفاوت این رزمایش با رزمایش پیامبر اعظم 6، گفت: در رزمایش قبلی از یک نقطه مشترک موشک های دوربرد، میان برد و کوتاه برد به سمت اهداف مختلف شلیک می شد اما در این رزمایش از سراسر نقاط کشور به یک هدف واحد در کویر سمنان موشک ها شلیک می شود.

سردار حاجی زاده همچنین عنوان کرد: موشک‌هایی که ما در اختیار داریم بردشان تا 2000 کیلومتر می رسد اما در این رزمایش برد 1300 کیلومتر، 300، 500 و 800 کیلومتر استفاده می شود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه خاطر نشان کرد: موشک های در نظر گرفته شده به خوبی و با موفقیت به سمت اهداف مورد نظر در کویر سمنان پرتاب شده و همگی به هدف اصابت کردند.

وی همچنین با اشاره به موشک بالستیک رادار زن که تحقیقات آن به پایان رسیده و در مرحله تولید است، گفت: نمونه های اولیه این موشک تا 300 کیلومتر برد دارد اما در مراحل بعدی برد آنها افزایش پیدا خواهد کرد.

وی اظهار داشت: بعد از این موشک باران هواپیماهای جنگنده سپاه اهداف مورد نظر را هدف موشک های خود قرار داده و سپس بمب افکن های بدون سرنشین عملیات خود را در منطقه انجام خواهند داد.

حاجی زاده با بیان اینکه این رزمایش پیام های خود را برای دشمنان دارد، گفت: ما سالانه رزمایش هایی را برای آمادگی نیروهای خود انجام می دهیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه نظر شما در خصوص تهدیدات برخی کشورها علیه جمهوری اسلامی ایران چیست، گفت: در زمانی که ما وارد کننده سیم خاردار بودیم آنها نتوانستند کاری بکند و حالا که امروز تولید کننده اینگونه تسلیحات هستیم به کمک مردم، سپاه و ارتش و با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری هیچ غلطی نمی توانند بکنند.
نظرات بینندگان