arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۶۴۳۵
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۴ - ۲۹ تير ۱۴۰۱

نمره آیلتس مورد نیاز برای مهاجرت به کشورهای مختلف

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

این روزها درصد بالایی از افراد به دلایل مختلف، مهاجرت می‌کنند. مهاجرت، راه‌ها و شرایط مختلفی دارد. بسته به کاری یا تحصیلی بودن مهاجرت شما، شروط مختلفی در پیش روی‌تان است. اما یکی از شرط‌های مشترک بین انواع مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان، داشتن مدرک زبان است.

برای مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان باید تسلط خود بر زبان انگلیسی را به اثبات برسانید. شرکت در آزمون‌های بین‌المللی و کسب نمره مطلوب در آن‌ها، اصلی‌ترین راه برای اثبات سطح دانش زبانی شما است.

آیلتس (IELTS) یکی از استانداردترین و معتبرترین آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی است. آزمون آیلتس حداقل نمره قبولی ندارد! نمره شما در این آزمون از ۱ تا ۹ متغیر است. دانشگاه‌ها و موسسات مختلف در جهان، حداقل نمره‌های مختلفی را برای پذیرش شما دارند.

بی‌شک هر چه تمرکز و زمان بیشتری برای آموزش آیلتس بگذارید، سریع‌تر به نمره دلخواه خود خواهید رسید. برای آشنایی با حداقل نمره آزمون آیلتس در کشورهای مختلف، در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

نمره آیلتس مورد نیاز برای مهاجرت به کشورهای مختلف

نمره‌دهی در آزمون آیلتس

پیش از هر چیز، بهتر است با شیوه نمره‌دهی در آزمون آیلتس آشنا شویم. نمره شما در آزمون آیلتس (IELTS) در بازه ۱ تا ۹ درجه‌بندی می‌شود. نمره صفر برای کسانی است که در این آزمون شرکت نکرده‌اند! از نظر توانایی و دانش زبان انگلیسی یک فرد، هر نمره به معنای زیر است:

 

۹

متخصص و کارشناس زبان

۸

خیلی خوب

۷

خوب

۶

کارامد و دارای حداقل شایستگی

۵

متوسط

۴

دانش زبانی محدود

۳

دانش زبانی بسیار محدود

۲

فاقد دانش زبانی

۱

فاقد دانش زبانی

 

در آزمون آیلتس چهار مهارت زبانی شما مورد بررسی قرار می‌گیرد: نوشتاری یا Writing، درک متن یا Reading، مکالمه یا Speaking و شنیداری یا Listening.

نمره شما در هر بخش به صورت جداگانه محاسبه می‌شود. در نهایت میانگین بین هر چهار بخش گرفته می‌شود و به سمت نزدیک‌ترین نمره کامل یا نصفه، گرد می‌شود.

حداقل نمره آیلتس مورد نیاز برای کشورهای مختلف

همانطور که می‌دانید، IELTS یک آزمون زبان انگلیسی است. نتیجه این آزمون برای درخواست ویزای کانادا و استرالیا ضروری است. درصد بالایی از کالج‌های بین‌المللی و سازمان‌های حرفه‌ای در سراسر جهان، نتیجه این آزمون را به رسمیت می‌شناسند.

این آزمون، یکی از استانداردترین و معتبرترین آزمون‌ها برای سنجش سطح زبان انگلیسی شما استو توجه داشته باشید که این آزمون برای کسانی است که زبان مادری آن‌ها انگلیسی نیست!

با این وجود در ادامه به بررسی دقیق حداقل نمره آیلتس در کشورها و دانشگاه‌های مختلف می‌پردازیم.

 حداقل نمره آیلتس برای کانادا

برای مقاصد تحصیلی، حداقل نمره آیلتس متفاوت خواهد بود. برای دانشجویانی که در دانشگاه‌های کانادا تحصیل می‌کنند، زبان انگلیسی، زبان تدریس است. به همین جهت حداقل نمره مورد نیاز برای اخذ پذیرش در دانشگاه‌های کانادا ۶.۵ -حتی بالاتر- است!

نمره آیلتس مورد نیاز برای مهاجرت به کشورهای مختلف

با این وجود در ادامه شما را با حداقل نمره مورد نیاز برای هر دانشگاه آشنا می‌کنیم:

دانشگاه تورنتو

حداقل نمره مورد نیاز برای پذیرش در این دانشگاه، ۶.۵ است. نکته مهم این است که نمره شما در هر مهارت باید حداقل ۶ باشد!

دانشگاه مک گیل

برای پذیرش در دانشگاه مک گیل، باید حداقل نمره‌تان در آزمون آیلتس ۶.۵ باشد.

دانشگاه بریتیش کلمبیا

پذیرش در این دانشگاه، همانند دانشگاه تورنتو می‌باشد. شما باید حداقل به نمره کلی ۶.۵ برسید و نمره‌تان در هر مهارت حداقل ۶ باشد.

دانشگاه آلبرتا

۶.۵، حداقل نمره‌ای است که برای کسب پذیرش در دانشگاه آلبرتا نیاز دارید. کسب حداقل نمره ۵ در هر مهارت (Skill)، از دیگر شرایط ورود به این دانشگاه است.

دانشگاه مک مستر

شرایط ورود به دانشگاه مک مستر، کاملا مانند دانشگاه آلبرتا است. شما باید به حداقل نمره ۵ در هر مهارت و حداقل نمره کلی ۶.۵ برسید!

حداقل نمره آیلتس برای ایالات متحده آمریکا

ایالات متحده آمریکا، از جمله مقاصد محبوب برای دانشجویان و افرادی است که به دنبال کار هستند. اگر قصد مهاجرت کاری به آمریکا دارید، حداقل نمره مورد نیاز شما در آزمون آیلتس، ۶ است!  حداقل نمره آیلتس مورد نیاز در دانشگاه‌های برتر آمریکا به شکل زیر است:

شما برای اخذ پذیرش از هر پنج موسسه معتبر آمریکا یعنی دانشگاه هاروارد، دانشگاه شیکاگو، دانشگاه ییل، دانشگاه پرینستون و موسسه فناوری ماساچوست، به حداقل نمره نهایی ۷ در آزمون آیلتس نیاز دارید.

حداقل نمره آیلتس برای استرالیا

استرالیا به خاطر مناظر باشکوه و مردم مهربانش شناخته می‌شود. دانشگاه‌های استرالیا دانشجویانی را با فرهنگ‌های متنوع جذب می‌کنند. دانشجویانی که می‌خواهند در استرالیا تحصیل کنند باید حداقل نمره ۵.۵ در آیلتس را کسب کنند. خوب است بدانید این حداقل نمره در بهترین دانشگاه‌های این کشور به ۸ هم می‌رسد.

حداقل نمره برای آزمون آیلتس در دانشگاه‌های برتر استرالیا به شرح زیر است:

دانشگاه ملبورن

حداقل نمره آزمون آیلتس برای اخذ پذیرش در دانشگاه ملبورن استرالیا، نمره نهایی ۷ است.

دانشگاه ملی استرالیا

نمره نهایی ۶.۵ برای دوره‌های کارشناسی و نمره نهایی ۷ برای دوره‌های کارشناسی ارشد، حداقل نمره‌هایی هستند که برای ورود به دانشگاه ملی استرالیا نیاز دارید.

دانشگاه سیدنی

برای اخذ پذیرش در دانشگاه سیدنی شما به حداقل نمره ۶.۵ در آزمون آیلتس نیاز دارید.

دانشگاه کوئینزلند

نمره نهایی ۶.۵ در آزمون آیلتس، از جمله شروط پذیرش در دانشگاه کوئیزلند است.

دانشگاه نیو ساوت ولز

برای اخذ پذیرش در دانشگاه نیو ساوت ولز، همانند دانشگاه‌های کوئیزلند و سیدنی، به حداقل نمره ۶.۵ در آزمون آیلتس نیاز دارید.

حداقل نمره آیلتس برای انگلستان

آیلتس (IELTS) پرکاربرترین و معتبرترین آزمون برای مهاجرت کاری و تحصیلی به انگلستان است. برای اخذ انواع ویزا به انگلستان باید مدرک آیلتس داشته باشید. ۵.۵ حداقل نمره‌ای است که برای ورود به انگلستان نیاز دارید.

حداقل نمره آیلتس مورد نیاز در دانشگاه‌های برتر انگلستان به شرح زیر است:

کینگز کالج لندن

شما برای ورود به این کالج، به حداقل نمره ۷ در آزمون آیلتس نیاز دارید.

دانشگاه آکسفورد

اگر قصد اخذ پذیریش برای هر یک از مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد را دارید، باید حداقل نمره نهایی ۷.۵ را در آزمون آیلتس کسب کرده باشید.

دانشگاه کمبریج و دانشگاه وارویک

برای اخذ پذیرش در این دو دانشگاه نیازمند حداقل نمره نهایی ۶.۵ در آزمون آیلتس هستید!

حداقل نمره آیلتس برای فرانسه

فرانسه، از دیگر کشورهایی است که برای پذیرش شما نیاز به مدرک آیلتس‌تان دارد. توجه داشته باشید که با توجه به مقصد شما و رشته تحصیلی‌تان، ممکن است به هر دو زبان انگلیسی و فرانسه مسلط باشید.

حداقل نمره آیلتس مورد نیاز در دانشگاه‌های برتر فرانسه به شکل زیر است:

Ecole des Ponts ParisTech

برای اخذ پذیرش از این دانشگاه به حداقل نمره نهایی ۷.۵ در آزمون آیلتس نیاز دارید.

دانشگاه سوربن

حداقل نمره نهایی ۶.۵ در آیلتس، از جمله شرط‌های ورود و اخذ پذیرش به دانشگاه سوربن ایتالیت است.

Sciences Po

برای ورود به داشگاه Sciences Po نیازمند حداقل نمره ۷ در آزمون آیلتس هستید. برای برخی رشته‌ها در این دانشگاه، حداقل نمره آزمون آیلتس، بالاتر از ۷ است.

دانشگاه گرنوبل و دانشگاه مونپلیه

۶، حداقل نمره‌ای است که باید برای ورود به دو دانشگاه گرنوبل و مونپلیه نیاز دارید. البته باید بدانید که حداقل نمره نهایی در آزمون آیلتس برای برخی از رشته‌ها در دانشگاه گرنوبل بالاتر از ۶ است!

حداقل نمره آیلتس برای آلمان

نمره آیلتس برای مهاجرت به آلمان حداقل ۵ تعیین شده است. آلمان نزدیک به ۳۰۰ موسسه از بزرگ‌ترین موسسات جهان را در خود جای داده است که تمامی آن‌ها مدرک آیلتس را معتبر می‌شمارند.

حداقل نمره آیلتس مورد نیاز در دانشگاه‌های برتر آلمان به شرح زیر است:

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان

برای ورود به دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان باید به حداقل نمره ۵.۵ در آزمون آیلتس نیاز دارید.

دانشگاه فنی مونیخ، دانشگاه هایدلبرگ و دانشگاه هومبولت برلین

برای اخذ پذیرش در این سه دانشگاه نیاز به حداقل نمره نهایی ۶.۵ در آیلتس دارید.

آموزش آیلتس با دبستان ترجمیک

اگر شما هم درگیر مهاجرت هستید، با ملزومات آن آشنایی کامل دارید. هر یک از انواع مهاجرت‌های تحصیلی یا کاری، شرایط مختلفی دارند. برای مثال شما برای مهاجرت باید به ترجمه مدارک خود بپردازید.

همانطور که تا اینجا متوجه شدیم، کسب نمره قابل قبول در آزمون آیلتس یکی از اصلی‌ترین شرط‌ها برای مهاجرت کاری و تحصیلی به سایر کشورها است. هزینه بالای آزمون آیلتس و زمان کم اکثر داوطلبان برای آمادگی آزمون آیلتس، اعتماد به موسسات برگزارکننده دوره آیلتس را سخت‌تر کرده است.

دبستان ترجمیک، از جمله موسسات تخصصی و برتر در حوزه آموزش آنلاین آیلتس است. شما در دبستان ترجمیک از مبتدی‌ترین تا پیشرفته‌ترین سطح برای آزمون‌ آیلتس آماده می‌شوید. دبستان ترجمیک با همراهی استادان مجرب، تضمین می‌کند که شما را به نمره دلخواه‌تان در این آزمون برساند.

ویژگی‌های دوره‌های دبستان ترجمیک

در میان تعداد بالای موسسات فعال در زمینه تدریس آیلتس، جلب اعتماد مخاطب سخت‌تر می‌شود. خبر خوش این است که دبستان ترجمیک شرایطی را فراهم نموده است تا اعتماد بیش از پیش مخاطبان را به خود جلب نماید. این ویژگی‌ها به شرح زیر است:

پشتیبانی ۲۴ ساعته

دبستان ترجمیک دارای پشتیبانی شبانه‌روزی است. به این معنی که شما می‌توانید در هر ساعتی از شبانه‌روز، مشکلات و سوالات خود را با آن‌ها در میان بگذارید.

برای ارتباط با این موسسه تنها کافی‌ست با شماره ۰۲۱۶۷۲۳۵۰۰۰ تماس بگیرید یا در واتس‌اپ و تلگرام دبستان ترجمیک به شماره ۰۹۰۳۸۱۴۶۹۳۹ برای آن‌ها پیام بگذارید.

ضبط محتوای تمام جلسات

با توجه به آنلاین بودن تمام دوره‌های آیلتس دبستان ترجمیک، تمام جلسه‌ها ضبط شده و پس از یک روز در پنل کاربری‌تان قرار می‌گیرد.

امکان پرداخت چند مرحله‌ای

دبستان ترجمیک به منظور راحتی هر چه تمام‌تر مخاطبانش، شرایطی را فراهم نموده تا زبان‌آموزان بتوانند هزینه هر دوره را در چند مرحله پرداخت نمایند.

تضمین کیفیت دوره‌ها

دبستان ترجمیک زبان‌آموزان خود را تا رسیدن به نمره دلخواه‌شان همراهی می‌کند. به این منظور که اگر زبان‌آموز، پس از شرکت در دوره‌‌های دبستان ترجمیک، به نمره مد نظر خود نرسید، می‌تواند به صورت رایگان در دوره‌های مناسب برای سطح خود مجدد شرکت نماید.

نظرات بینندگان