arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۸۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۲ - ۱۶ تير ۱۳۹۱

دفاع کره جنوبی از همکاری با ايران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
يک موسسه رده بندی کشتی در کره جنوبی، درخواست يک گروه لابی آمريکايی از اين موسسه برای پايان دادن به ارائه بازرسی فنی و صدور گواهينامه جواز فنی به کشتيهای ايرانی را نپذيرفته است.

به گزارش انتخاب، خبرگزاری رويترز روز پنج شنبه طی گزارشی خبر داد که موسسه رده بندی «ثبت ناوگان دريايی کره جنوبی» در پاسخ به درخواست گروه لابی امريکايی «اتحاد عليه ايران هسته ای» گفته است که اين موسسه نگران است که ايمنی کشتيها و حفظ محيط زيست دريا فدای موضوعات سياسی شود.

يک کشتی بدون داشتن گواهينامه رده بندی که نشان دهنده ايمنی فنی و جواز استاندارد بودن آن است، نمی تواند اجازه پهلوگيری در بنادر بين المللی بيابد.

گروه غيردولتی «اتحاد عليه ايران هسته ای» متشکل از مقامات پرنفوذ سابق امريکا، از جمله سفير سابق امريکا در سازمان ملل، تاکنون توانسته اند موسسه های رده بندی «لويد» آلمان و  «بيوروريتاس» فرانسه را متقاعد کنند که ارائه جواز ايمنی برای کشتی های ايران را متوقف کند.

اين گروه لابی امريکايی از موسسه رده بندی کره جنوبی نيز خواسته اند که پوشش جواز ايمنی برای کشتيهای شرکت ملی نفتکش ايران، شرکت کشتيرانی جمهوری اسلامی ايران و شرکتهای تابعه آن را متوقف کند.

يک سخنگوی موسسه ثبت ناوگان دريايی کره جنوبی به خبرگزاری رويترز گفته است که اين شرکت نگران قربانی شدن محيط زيست و ايمنی کشتی ها به پای مسائل سياسی است.

بگفته وی، اين شرکت با جديتی بی حد و حصر به موضوع محيط زيست و ايمنی نگاه می کند و در چهارچوب مقررات داخلی و بين المللی وظايف خود را انجام خواهد داد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امید م
|
United States
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
0
1
تیترو عوض کن و بنویس دفاع کره جنوبی از محیط زیست ،نه ایران.
نظرات بینندگان