arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۸۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۴ - ۱۶ تير ۱۳۹۱

ادعای جدید: کاهش 20 درصدی قیمت میوه‌ داخلی!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیر اتحادیه بارفروشان از سقوط قیمت موز، انبه و میوه‌های داخلی در بازار خبر داد و گفت: قیمت انبه تا 50 درصد و محصولات داخلی هم بین 15 تا 20 درصد نسبت به دو هفته گذشته کاهش داشته است.

به گزارش انتخاب ، علی حاج‌فتحعلی در گفت‌وگو با فارس با اعلام این خبر اظهار داشت: طی روزهای گذشته انبه و موز به صورت انبوه وارد کشور شده و قیمت‌های قبلی را شکسته است.

دبیر اتحادیه بارفروشان افزود: در حال حاضر در میادین میوه و تره‌بار هر کیلوگرم انبه بین 1500 تا 2000 تومان و موز نیز کیلویی 1300 تومان عرضه می‌شود.

به گزارش فارس، در حال حاضر یک کیلوگرم انبه در بازار خرده‌فروشی 2500 تومان عرضه می‌شود که  هفته گذشته کیلوگرمی 5000 تومان عرضه می‌شد و قیمت موز در بازار هم به کیلویی 1700 تومان رسیده است.

هفته گذشته مقادیر زیادی انبه از کشور پاکستان و از محل مصوبه سهمیه تعاونی مرزنشینان وارد کشور شده است. این واردات در حالی صورت گرفته که واردات میوه بعد از اینکه مدتی برای تامین نیاز شب عید آزاد شد به غیر از موز ممنوع اعلام شده بود.

 حاج فتحعلی گفت: قانون منع واردات با مصوبات پراکنده‌ای که از سال‌های گذشته باقی مانده است نظیر سهمیه تعاونی های مرزنشین نقض می‌شود.

وی ادامه داد:تجربه نشان داده است همواره در کنار مصوبات اینچنینی که دست وارد کننده را برای واردات باز می‌کند بخشی هم به صورت غیر قانونی وارد می‌شود.

دبیر اتحادیه بارفروشان با انتقاد از این نوع مصوبات که راه گریز از قانون را نشان می‌دهد، گفت: اگر قانون این بوده که واردات ممنوع شود باید ممنوع می‌شد وگرنه مصوبات پراکنده نباید راهی برای نقض قوانین جاری باشد.

رئیس اتحادیه بارفروشان دلیل کاهش قیمت میوه‌های داخلی را نیز افزایش عرضه به دلیل به ثمر آمدن میوه‌های استانهای مختلف عنوان کرد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
0
1
این کاهش قیمت احتمالا توی محله آقای احمدی نژاد اتفاق افتاده
نظرات بینندگان