arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۱۳۸
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۰۰ - ۱۹ تير ۱۳۹۱

مخالفت کشورهای خلیج فارس با درخواست ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
درخواست ایران از اوپک برای تشکیل جلسه ای فوق العاده بمنظورکاستن از تولید و بالابردن قیمت نفت، با مخالفت دیگر اعضای خلیج فارسی این سازمان، از جمله عربستان سعودی روبرو شده است.

به گزارش انتخاب، روزنامه وال استریت ژورنال با انتشار گزارشی در این باره، به نقل از فلاح علامری نماینده عراق در اوپک می نویسد: عبدالکریم لعیبی، وزیر نفت عراق و رئیس اوپک با ارسال نامه ای برای اعضای اوپک خواستار اظهار نظرآنها در مورد  درخواست ایران برای تشکیل جلسه فوق العاده شده بود.

رستم قاسمی وزیر نفت ایران هفته پیش در واکنش به تنزل قیمت نفت به سطحی پائین تر از بشکه ای ۱۰۰ دلار خواستار تشکیل جلسه فوق العاده اوپک برای کاستن از تولید نفت شده بود.

وال استریت ژورنال اظهارات یک نماینده خلیج فارسی اوپک را نقل می کند که گفته است «فعلا ما هیچ دلیل یا زمینه ای حاکی از نگرانی برای تشکیل جلسه ای فوق العاده نمی بینیم».

وال استریت ژورنال می نویسد یک نماینده دیگر نیز گفته است«صحبت از تشکیل جلسه فوق العاده تا چند روز پیش که قیمت نفت تنزل نشان می داد، منطقی بود اما فعلا چنین ایده ای دور از ذهن است».

نفت نوع برنت روز جمعه بشکه ای ۹۸ دلار و ۱۹ سنت معامله شد حال آنکه چند روز پیش از آن به سطح بشکه ای ۹۰ دلار تنزل کرده بود.
نظرات بینندگان