arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۲۶۷۱
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۰۸ - ۰۹ شهريور ۱۴۰۱

بایدن: گورباچف ​​ «رهبری بی مانند» بود که جهان را امن‌تر کرد / او آینده‌ای متفاوت را می‌دید؛ آن قدر شجاع بود که تمام زندگی حرفه‌ای خود را برای رسیدن به آن به خطر انداخت

رئیس جمهوری آمریکا شامگاه سه شنبه از درگذشت میخائل گورباچف آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی سابق ابراز تاسف کرد و گفت که «رهبری بی مانند بود که در امن تر کردن جهان سهم داشت».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شفقنا: رئیس جمهوری آمریکا شامگاه سه شنبه از درگذشت میخائل گورباچف آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی سابق ابراز تاسف کرد و گفت که «رهبری بی مانند بود که در امن تر کردن جهان سهم داشت».

به گزارش ایلاف، بایدن در بیانیه ای عنوان کرد: گوباچف به عنوان رهبر اتحاد جماهیر شوروی سابق برای کاهش زرادخانه هسته ای دو کشور، با ریگان رئیس جمهوری آمریکا همکاری کرد و باعث شد تا مردم سراسر جهان که برای پایان رقابت تسلیحات هسته ای دعا می کردند، احساس آرامش کنند.

وی افزود: «او پس از دهه ها سرکوب سیاسی وحشیانه، اصلاحات دموکراتیک را در دوران رهبری خود در اتحاد جماهیر شوروی سابق اتخاذ کرد. این رفتارهای یک رهبر نادر بود که آینده ای متفاوت را می دید و آن قدر شجاع بود که تمام زندگی حرفه ای خود را برای رسیدن به آن به خطر انداخت».

رئیس جمهور آمریکا خاطرنشان کرد: نتیجه تلاش هایش جهانی امن تر و آزادتر برای میلیون ها نفر در جهان بود.

نظرات بینندگان