arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۱ - ۲۱ تير ۱۳۹۱

ماركز زوال عقل ندارد؛ به او پيام همدردي‌ ندهيد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رييس بنياد گابريل گارسيا ماركز اعلام كرد، بر خلاف آن‌چه اخير اعلام شده است، اين رمان‌نويس بزرگ كلمبيايي به بيماري زوال عقل مبتلا نيست.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، «جايمه آبلو»، رييس بنياد روزنامه‌نگاري گابريل گارسيا ماركز، با رد ادعاهاي برادر اين نويسنده‌ي برنده‌ي نوبل ادبيات مبني بر ابتلاي «گابو» به بيماري زوال عقل، از مردم خواست تا به پيام‌هاي همدردي‌شان پايان دهند.

او در پيامي در شبكه‌ي اجتماعي توييتر نوشت: من درباره‌ي وضعيت سلامتي و زندگي خصوصي گابو هيچ نظري ندارم؛ اما اذعان دارم كه هيچ تشخيص پزشكي درباره‌ي ابتلاي او به بيماري زوال عقل (dementia) داده نشده است.

وي افزود: لطفا به پيام‌هاي همدردي خود پايان دهيد. گابو مشاعرش را از دست نداده است. او فقط يك فرد مسن است كه كمي حافظه‌اش را از دست داده و من همچنان به دوستي با او افتخار مي‌كنم.

بنياد روزنامه‌نگاري نوين در سال 1994 در شهر كارتاجيناي كلمبيا توسط گابريل گارسيا ماركز، نويسنده‌ي رمان «صد سال تنهايي»، راه‌اندازي شد و اكنون توسط «جايمه آبلو» اداره مي‌شود.

پيام «آبلو» در توييتر پاسخي بود به اظهارات «جيمي گارسيا ماركز»، برادر اين رمان‌نويس معروف، كه در سخنراني خود در دانشگاه از ابتلاي برادرش به بيماري زوال عقل و از دست دادن حافظه‌ اين نويسنده خبر داده بود.

برادر اين نويسنده‌ي 85ساله در صحبت‌هاي خود گفته بود: گابو مكررا با من تماس مي‌گيرد و سؤال‌هاي ابتدايي مي‌پرسد. او مبتلا به زوال عقل شده و ديگر به نوشتن ادامه نخواهد داد. او دچار مشكلاتي با حافظه‌اش شده است. اين بيماري در خانواده‌ي ما ارثي است و همه‌ي ما عاقبت به اين بيماري خواهيم رسيد.

اين در حالي است كه گابريل گارسيا ماركز كه به دليل ابتلا به سرطان روز به روز ضعيف‌تر مي‌شود، پس از رمان سال 2004 كم و بيش با نويسندگي خداحافظي كرده است. امسال سي‌امين سالگرد اعطاي جايزه‌ي نوبل ادبيات به اين نويسنده‌ي كلمبيايي است.
نظرات بینندگان