arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۳۹۶
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۵ - ۲۱ تير ۱۳۹۱

ناجا: صداوسیما این همه تبلیغ برای پفک نمکی و یا چیپس و فلان اپراتور تلفن همراه می کند اما ...

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون اجتماعی پلیس آگاهی ناجا گفت: صدا و سیما، آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد به کمک ناجا بیایند و در پیشگیری از وقوع جرایم اطلاع رسانی کنند.

سرهنگ حمید اندرز چمنی معاون اجتماعی پلیس آگاهی ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: نگاه ما در بحث پیشگری از وقوع جرائم، نگاه آموزش محور است و در اداره آگاهی اولویت ، فرهنگ سازی در حوزه پیشگیری از وقوع جرم است.

وی تاکید کرد: باید قبل از اینکه جرمی رخ دهد با رویکرد پیشگیرانه اقدامات لازم صورت گیرد و قبل از وقوع جرم مانع ارتکاب فرد به رفتار مجرمانه شد.

اندرز چمنی ادامه داد: پلیس آگاهی ناجا در انجام اقدامات پیشگیرانه تنها است و متاسفانه نهادهای فرهنگی و آموزشی کمکی در این رابطه نمی کنند.

وی افزود: وقتی فردی با انگیزه مجرمانه و به علت فقر و نیاز مالی اقدام به سرقت می کند و این رفتار را انجام می دهد به دلیل شدت گرفتاری اجتماعی، ممکن است در ادامه سرقت اقدام به قتل نیز بکند.متاسفانه وقتی متولیان امور فرهنگی کوتاهی می کنند چه باید کرد؟

به گفته معاون اجتماعی پلیس آگاهی ناجا، آموزش و پرورش که بیشترین نقش را تربیت فرزندانمان دارد باید بیشترین ارتباط را با پلیس برقرار کند.

وی ادامه داد: متاسفانه صدا و سیما که موثرترین رسانه برای آموزش جامعه است، این همه تبلیغات برای پفک نمکی و یا چیپس و فلان اپراتور تلفن همراه می کند اما وقتی تیزر تولید شده پلیس آگاهی را برای پخش می دهیم مانع پخش آن می‌شود.

اندرز چمنی افزود: باید صدا و سیما، آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد و همه سازمانها و نهاد های اجتماعی و فرهنگی به کمک ناجا بیایند و در جلوگیری از وقوع جرایم اطلاع رسانی کنند.

وی تاکید کرد: رسالت اصلی مطبوعات، خبرگزاری ها، رسانه ملی و سازمانهای فرهنگی و اجتماعی، فرهنگ سازی است و در این راستا، دست هر کسی که بخواهد برای کاهش وقوع جرم اقدام کند می فشاریم.
نظرات بینندگان