arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۳۹۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۵ - ۲۱ تير ۱۳۹۱

علی لاریجانی: اصلاح طلبان مساله مضحک تحصن در مجلس را راه انداختند...

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دوم خرداد وقایعی را بوجود آوردند که می توانست وجهه ایران و انقلاب را در بیرون تخریب کند، گفت: اصلاح طلبان مساله مضحک تحصن در مجلس را راه انداختند تا دنیا احساس کند وضع آشفته ای در ایران است.
 
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه در سیزدهمین همایش سراسری اتحادیه انجمن های اسلامی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت های تابعه، روش های مقابله دشمنان انقلاب اسلامی در سی و چند سال گذشته را تشریح کرد.
 
وی با بیان اینکه اولین مرحله پس از انقلاب تا دوران جنگ، دوره تقابل نظامی آمریکا با ایران بود، گفت: دشمنان در قله رفتار نظامی با انقلاب به این نتیجه رسیدند که نمی توانند مشکل را حل کنند و در مسائل داخلی ایران نیز دچار اشتباه محاسباتی شدند و فکر کردند برخی از رجال سیاسی که به صورت بادکنکی وجهه ای پیدا کردند، عمقی در میان ملت دارند، اما نمی دانستند که مردم با ولایت فقیه رابطه عمیق روحی دارند.
 
دوره تقابل نظامی آمریکا با ایران انقلاب ما را پایدار کرد
لاریجانی گفت: انقلاب ما انقلاب ریشه داری بود و دشمنان هم متوجه این موضوع شدند و در دوره تقابل نظامی آمریکا با ایران استقامت و پایداری انقلاب ما را پایدار کرد.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: دشمنان پس از طی شدن مرحله نظامی، دسیسه های سیاسی را پیگیری کردند و در دوره ای فضای القائات سیاسی در کشور زیاد شد به طوریکه در دوران دوم خرداد مسائل سیاسی را در کشور مطرح کردند و گاهی نیروهای بسیجی را مسخره کردند، چفیه گذاشتن را مسخره کردند و یا حماسه بزرگ حسینی را به خشونت در روزنامه ها یاد کردند، مراجع تقلید و روحانیت را تحقیر کردند و یک نوع روشنفکری بی بوته و بی ریشه را در کشور مطرح کردند. همانطور که در اوایل انقلاب نیز بنی صدر مساله سازی می کرد، ذهن جامعه را پراکنده می کرد و بجای اینکه جامعه بر روی منافع ملی و آرمان های انقلاب متمرکز شده باشد، یک عده از این طرف و آن طرف ریزش می کردند.
 
مساله 18 تیر را برجسته کردند تا وجهه انقلاب را تخریب کنند
وی ادامه داد: در دوم خرداد نیز با طرح مسائلی در جامعه ذهن ها پراکنده می شد. پس سوالاتی در جامعه مطرح می شد که زمان زیادی برای پاسخگویی تلف می کرد در واقع مشغول سازی در داخل شگرد دشمنان بود. در دوم خرداد وقایعی را بوجود آوردند که می توانست وجهه ایران و انقلاب را در بیرون تخریب کند. مساله 18 تیر را چنان برجسته سازی کردند و در داخل عواملی بودند که بنزین روی آتش می ریختند تا این ماجرا طولانی شود و وجهه انقلاب را تخریب کند. همچنین یک مساله مضحک تحصن در مجلس را راه انداختند تا دنیا احساس کند وضع آشفته ای در ایران است. از بیرون نیز صداهایی بلند بود که مشکلاتی ایجاد کردند بنابراین این دوره، دوره مسائل سیاسی و فرهنگی بود اما دشمنان متوجه شدند در این حوزه نیز خیلی نفوذ ندارند.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: پس از انتخابات سال 88 همین ماجراها را بوجود آوردند عده ای در داخل غفلت کردند و فتنه بر پا شد. چه صحنه هایی در رسانه ها بوجود آوردند تا وضع داخل را بهم ریخته و آشفته نشان دهند.
 
پرونده حقوق بشر آمریکا افتضاح است
لاریجانی مرحله بعدی را پرداختن به مسائل انرژی هسته ای و حقوق بشر در ایران عنوان کرد و گفت: پرونده رفتار آمریکا و غرب در مساله حقوق بشر بسیار افتضاح است آنها نسبت به کشورهای وابسته و دیکتاتور سکوت می کنند اما نسبت به ایران که دموکراسی را ایجاد کرده، دنبال پرونده سازی هستند. گاهی بحث مساله هسته ای ایران را مطرح می کنند اما قابلیت سیاسی همراه با هوشیاری ملت ایران باعث شد نتوانند باعث و مانع حرکت هسته ای ایران شوند. شگرد آنها این است که ملت ایران را از پیگیری فناوری هسته ای منصرف کنند.
 
دشمنان تصور می کنند با فشار اقتصادی اراده مسئولان کند می شود
وی با تاکید بر اینکه نگرانی دشمنان از قدرتمند شدن ایران در منطقه است، گفت: پس از انقلاب های منطقه اضطراب آنها بیشتر شده و به طور مستمر فشار می آورند و در این دوره تمرکزشان را روی مسائل اقتصادی قرار می دهند هم اکنون دوره تقابل نظامی و سیاسی سپری شده و رویکرد تقابل اقتصادی مدنظرشان است تصور می کنند فشار اقتصادی که وارد می کنند مردم متزلزل می شوند و اراده مسوولان ایران کند می شود. بنابراین تحریم ها را به سمت مسائل اقتصادی بردند.
 
کمربندها را برای شکستن اراده دشمنان ببندیم
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هم اکنون کمربندها را باید ببندیم تا اراده دشمنان را در این دوره هم بشکنیم. رفتار اقتصادی در کشور باید جمع و جور شود نباید ریخت و پاش در کشور باشد. به خوبی می توانیم کشور را اداره کنیم به شرطی که امور زائد را حذف کنیم و نوسانات قیمتی از بین برود و این به تدبیر داخلی مربوط است. این تیزهوشی و فراست در نخبگان وجود دارد که این مسائل را سامان دهند مهمترین شاخص این است که اگر در این برهه رویکرد ایران به سمت تولید رود، تحریم را به فرصت تبدیل می کنیم.
 
با واردات نمی توانیم شغل ایجاد کنیم
لاریجانی با انتقاد از رویه روزافزون واردات کالا گفت: هیچگاه با واردات نمی توانیم شغل ایجاد کنیم اگر شما تکنولوژی وارد کنید یا خودرو بسازید و فضای کسب و کار تسهیل شود، مشکل اشتغال حل می شود و اراده دشمنان را می شکند. این تصمیم ملی در کشور ما است که روی تولید داخلی و شرایط برای سرمایه گذاری تمرکز کنیم.
 
انحصارات در حوزه اقتصاد شکننده است
وی با تاکید بر اینکه از این مرحله عبور خواهیم کرد و مشکلات حل خواهد شد، ادامه داد: اگر از ظرفیت عقلای کشور استفاده کنیم، طراز کشور به جایی می رسد که دیگر از تهدید استفاده نکنند این لوازمی دارد که از جمله آن این است باید در حوزه اقتصادی حواسمان به تولید داخلی معطوف شود و تا می توانیم باید جلوی واردات بی رویه را بگیریم. این کمی سخت است، اما باعث می شود درون یک رقابت، پیشرفت کنیم. انحصارات در این زمینه شکننده است، رقبا باید متنوع باشند.
 
عده ای در داخل به مسائل حاشیه ای که به درد دین و دنیای مردم نمی‌خورد دامن می‌زنند
نماینده قم در خصوص آرایش سیاسی کشور نیز گفت: آرای سیاسی مختلفی در کشور وجود دارد و سلایق هم گوناگون است. مهم، فهم این معنا است که در این شرایط نباید برخی مسائل حاشیه ای و اشکالات خورد را فدای مسائل مهم تر کنیم. باید وحدت را حفظ و از نزاع جلوگیری کرد هر چه بشود اراده ها را به هم نزدیک و یک‌سویه کرد این به نفع مسائل ملی است. عده ای مسائل حاشیه را دامن می زنند مسائلی که نه به درد دنیا و نه به درد آخرت مردم می خورد ممکن است فقط به درد رقابت های داخلی بخورد. این هوشیاری نیست، هوشیاری این است که افراد جامعه با آرای مختلفشان به یک‌سو بروند.
 
داشتن مقام و منصب برای افراد دلیل بر اسلام شناس شدن آنها نیست
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این مرحله که تمرکز دشمنان روی مسائل اقتصادی است، مساله سازی و جنجال سیاسی ایجاد کردند، اشکال دارد، گفت: نباید دیگران را متهم و تخریب کرد تحمل افراد باید زیاد باشد صبر و حلم و بردباری در این مرحله در طریق رسیدن به هدف اصلی بسیار مهم است همه باید تابع نظرات رهبر باشند و حاشیه سازی را باید کم و متن را قوی کرد.
 
لاریجانی در خصوص مسائل فرهنگی کشور نیز گفت: در صد سال گذشته جنس های مختلف فکر اسلامی را تجربه کردیم و هم اکنون زمان تجربه برخی جنس های اسلامیِ بدلی نیست.
 
وی گفت: در تمام دوران صد سال گذشته علمای اسلامی بودند که اسلام را به مردم عرضه کردند. ممکن است فردی صاحب مقام و مسندی باشد، اما دلیلی ندارد درباره فضل اسلامی حرف بزند. داشتن مقام دلیل بر این نیست که اسلام شناس شده باشد؛ زیرا باید راه و طریقی را طی کند. تاریخ گذشته و علمای دین توصیه می کنند در این امور به مراجع رجوع شود اگر بخواهیم از نظر فرهنگی سعادتمند باشیم باید این طریق را دنبال کنیم، جنس های بدلی انحراف ایجاد می کند.

* مهر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۶
sdn
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
2
147
تو كه راست مي گي!!!!!!!!
مسعود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
3
153
جناب لاريجاني. شما گفتيد در دوران اصلاح طلبان در موضوع هسته اي. مرواريد داديم و آب نبات گرفتيم!! اكنون شما بگوييد شما كدام مرواريد را براي مردم گرفته ايد؟!
نظرات بینندگان