arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۸۰۹
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۶ - ۲۵ تير ۱۳۹۱

صالحی: برای برگزاری نشست با معارضان سوری آماده ایم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر خارجه در جمع خبرنگاران گفت: ایران آمادگی دارد که با معارضه سوریه نشستی داشته باشد و معارضان را به ایران دعوت کند و شرایط لازم را برای گفت‌وگوی بین معارضه و دولت سوریه فراهم و تسهیل کند.

صالحی در حاشیه مراسم معارفه آیت‌الله محسن اراکی دبیر جدید مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر کوفی عنان فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه گفت: در سوریه موضوع دارای حساسیت بسیاری است که اگر خدای نکرده اقدام درستی درباره سوریه صورت نگیرد کل منطقه به هم می‌خورد.

وی افزود: آقای کوفی عنان تاکنون با بی‌طرفی و عادلانه با این موضوع برخورد کرده و این موجب شده است که برخی کشورهای منطقه از این بابت ابراز نگرانی کنند که این جای تاسف دارد.

صالحی ادامه داد: علی‌رغم آن، حقایق دارد خودش را نشان می‌دهد و به نظر می آید در مجموع بشود گفت که نسبت به برون رفت بحران سوریه امید فراوان هست.

وزیر خارجه درباره اقدام عملی ایران در این راستا تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد که با معارضه سوریه نشستی داشته باشد و معارضان را به ایران دعوت کند و ما این آمادگی را داریم که شرایط لازم را برای گفت‌وگوی بین معارضه و دولت سوریه فراهم و تسهیل کنیم.

وی افزود: در این راستا معتقدیم که موضوع سوریه باید به صورت سوری ـ سوری حل شود و هیچ چیزی از بیرون تحمیل نشود و هیچ حکومتی نباید از بیرون تحمیل شود و ما این را به طور کامل رد نمی‌کنیم و امیدواریم با همکاری بین ایران و سازمان ملل و برخی کشورهای منطقه این همکاری وسیع‌تر شود و در جهت حل مشکل سوریه قدم موثری برداشته شود.


منبع: خبرگزاری فارس
نظرات بینندگان