arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۸۶۳۶
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۱ - ۲۱ مهر ۱۴۰۱

ساندویچ پانل دنیای ماموت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ساندویچ پانل به مصالحی گفته می‌شود که به صورت ساندویچ (لایه‌ای) تولید می‌شود و لایه‌های بیرونی از جنس ورق فلزی است و همچنین دارای یک هسته از جنس فوم پلی اورتان می‌باشد که با دانسیته‌های مختلف در بین دو لایه ورق، تزریق می‌شود. از این سازه جهت پوشاندن سقف‌ها و دیوارهای سالن‌های صنعتی، کارخانه‌ها، سالن‌های تولید، انبارها، ساختمان‌های پیش ساخته، کانکس، سردخانه‌ها، ‌اتاق‌های تمیز، اتاق‌های سردخانه‌ای، کمپ و اسکان‌های موقت و ... استفاده می‌شود.

انواع ساندویچ پانل آماده

ساختار ساندویچ پانل آماده به این صورت است که در دو طرف سازه از دو ورق فلزی معمولا از جنس آلومینیوم یا ورق‌های گالوانیزه و ورق آلوزینک استفاده می‌شود. بین این ورقه‌ها را با نوعی فوم تزریقی از جنس پلی اورتان یا پلی استایرن پر می‌شود. این فوم‌ها خاصیت نسوز دارند از این جهت بسیار ایمن هستند.

ساندویچ پانل دنیای ماموت

همچنین به دلیل سبک بودن در مقابل حوادثی نظیر زلزله کاملا مقاوم هستند. از ساندویچ پانل آماده در ساخت دیوار و سقف‌های پیش‌ساخته استفاده می‌شود. از جمله کاربردهای این محصول می‌توان به کاربرد در ساخت سازه‌های پیش‌ساخته، سالن‌های همایش و سینما، سالن مترو و آشیانه هواپیما، ساخت سقف و دیواری سوله‌ها و سردخانه‌های صنعتی اشاره کرد.

ساندویچ پانل آماده دیواری

از ساندویج پانل‌های آماده دیواری، در ساخت دیوار سوله‌های صنعتی، دیواری سالن نمایش سینما و ساخت دیوار انواع کانکس‌ها استفاده می‌شود. ساندویچ پانل دیواری در برابر نفوذ گرما و سرما عایق است و بسته به نوع عایق میانی، می‌تواند به عنوان عایق صدا هم استفاده شود. از ساندویچ پانل دیواری در ساخت خانه‌های پیش ساخته و سبک سازی ساختمان استفاده می‌شود. این پانل‌های ساندویچی در برابر عوامل طبیعی نظیر زلزله و بادهای شدید کاملا مقاوم هستند و ساختار آن در تکان‌های شدید دچار گسستگی نمی‌شود.

 ساندویچ پانل آماده سقفی

ساندویچ پانل آماده سقفی نوع دیگر ساندویچ پانل‌ها است که در ساخت سقف سازه‌های پیش ساخته، انواع ویلا، و سبک‌سازی ساختمان کاربرد دارد. انواع مختلف و قابلیت‌های بسیار این محصول موجب شده تا خرید ساندویچ پانل سقفی محبوبیت زیادی در میان خریداران داشته باشد. اغلب خانه‌های ویلایی که دارای سقف شیروانی هستند از ساندویچ پانل سقفی برای این منظور استفاده می‌کنند. این سازه نسبت به سفال و کاشی، مستحکم‌تر، سبک‌تر و دارای عمر طولانی‌تر است. استفاده از ورق آبرو برای خروج آب جمع شده بر روی سقف‌های شیروانی یکی دیگر از کاربرد ساندویچ پانل در صنعت ساختمان‌سازی است که علاوه بر کاهش قیمت مصالح مورد استفاده در ساخت‌وساز به دلیل کاهش هزینه‌های جانبی مانند هزینه‌های مربوط به حمل‌ونقل و قابلیت دمونتاژ و  نصب مجدد پانل‌ها خرید ساندویچ پانل را از نظر اقتصادی توجیه می‌کند.

مزایای ساندویچ پانل آماده

از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از این محصول سبک بودن و سرعت و سهولت در اجرای ساخت‌وساز است. این پانل‌ها در مقابل زلزله و آتش سوزی مقاوم هستند و خاصیت ضد باکتریال هم دارند و همچنین در مقابل نفوذ رطوبت محافظت شده‌اند. دارا بودن ضریب انتقال حرارتی پایین از دیگر مزیت‌های ساندویچ پانل‌های آماده است که موجب می‌شود تا در مواقع بروز آتش سوزی مقاومت بالایی داشته باشند.

ساندویچ پانل دنیای ماموت

همچنین این محصول به راحتی دمونتاژ شده و قابل جابجایی است. علاوه بر این موارد ساندویچ پانل کاملا بهداشتی است و در ساخت اتاق تمیز و کانکس کامیونت‌هایی که برای حمل گوشت و فرآورده‌های پروتئینی استفاده می‌شوند کاربرد دارد.

کاربرد ساندویچ پانل

از این پانل‌ها در صنایع مختلفی استفاده می‌شود. از جمله کاربردهای این پانل‌ها می‌توان به:

  • صنایع کشاورزی و مرغداری
  • صنایع نظامی و مراکز پلیس
  • صنایع شیمیایی
  • مراکز امداد و نجات
  • انواع کانکس‌ها
  • آپارتمان‌ها و استخر‌ها
  • سالن‌های ورزشی
  • ساختمان‌های تجاری
  • مکان‌های تفریحی و سیاحتی
  • کانتینرها و کمپ‌ها
  • سردخانه‌های صنعتی و نیمه صنعتی
  • داروخانه‌ها و …

اشاره کرد.

کاربرد ساندویچ پانل در صنعت

همانطور که توضیح دادیم ساندویچ پانل‌ها یکی از پرکاربردترین سازه‌ها و مصالحی هستند که در انواع صنایع مانند صنایع ساخت‌وساز ، صنایع حمل‌ونقل، صنایع هوافضا و بسیاری صنایع دیگر کاربرد دارند. اما دو مورد صنایع حمل‌ونقل و صنایع ساختمان‌سازی بیشترین استفاده را از ساندویچ پانل‌ها دارند و علت آن هم قیمت پایین و مقرون به صرفه بودن خرید ساندویچ پانل است. به همین علت، ساندویچ پانل‌ها در ساخت سازه‌های پیش‌ساخته، انواع کانکس (کانکس نگهبانی، کانکس اداری، کانکس تاشو، کانکس یخچالی و کانکس مسکونی)، انواع کانتینر و اتاق حمل بار کامیونت؛ نظیر اتاق حمل بار یخچالی ، اتاق حمل نوشابه و اتاق یخچالی نیسان وانت کاربرد دارد. از ساندویچ پانل‌ها به دلیل خاصیت آنتی باکتریال در ساخت اتاق تمیز، ساخت آزمایشگاه‌ها، ساخت سردخانه صنعتی میوه و غیره استفاده می‌شود. این موارد باعث ترغیب پیمانکاران شرکت‌های صنعتی به خرید ساندویچ پانل می‌شود.

قیمت ساندویچ پانل آماده

جهت تعیین قیمت ساندویچ پانل باید بدانیم که قیمت آن به چه عواملی بستگی دارد. پانل‌ها به دلیل استفاده از انواع ورق‌های لایه بیرونی و استفاده از انواع مواد مختلف برای لایه درونی یا هسته ساندویچ پانل دارای قیمت‌های متفاوتی هستند. در این میان به عنوان مثال قیمت ورق گالوانیزه به دلیل رنگ پذیری پایینی که دارد و ورق آلومینیوم به دلیل نرم بودن جنس فلز و مقاومت پایینش در مقابل ورق آلوزینک (آلومینیوم و روی)، کیفیت و قیمت پایین‌تری دارد. علاوه بر جنس ورق، فوم مورد استفاده در پانل نیز برای تعیین قیمت ساندویچ پانل عامل بسیار مهمی است. قابل ذکر است که فوم پلی اورتان از دیگر فوم‌ها گرانتر است. برای تعیین قیمت پانل مورد استفاده در سازه، تعداد ورق‌های مورد استفاده در لایه‌های بیرونی نیز عامل دیگری است. ضخامت ورق ساندویچ پانل نیز در تعیین قیمت موثر است. مورد دیگری که قیمت پانل را تغییر می‌دهد گام‌های استفاده شده (سه گام یا پنج گام) در پانل است.

جهت تهیه ساندویچ پانل‌های آماده ماموت می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید.

Mammut.com

تلفن دفتر:

021-4500-1

تلفن کارخانه:

026-4500-1

ایمیل:

crm@mammutworld.com

نظرات بینندگان