arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۹۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۶ - ۲۸ مهر ۱۴۰۱

لیز تراس از نخست وزیری انگلیس استعفا داد

«لیز تراس» روز پنجشنبه در پی افزایش فشارها برای کناره‌گیری از قدرت اعلام کرد که از مقام نخست وزیری کنار می‌رود. به گفته وی انتخابات برای تعیین رهبر جدید حزب محافظه‌کار و نخست وزیر آتی انگلیس "تا هفته آینده تکمیل" و برگزار خواهد شد. تراس گفت تا زمان انتخاب جانشین، نخست وزیر باقی خواهد ماند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: «لیز تراس» روز پنجشنبه در پی افزایش فشارها برای کناره‌گیری از قدرت اعلام کرد که از مقام نخست وزیری کنار می‌رود.

تراس ظهر پنجشنبه با ایرد سخنانی مقابل دفتر نخست وزیری از تصمیم خود در این زمینه خبر داد و به این ترتیب در صدر فهرست کوتاه ترین عمر یک نخست وزیر انگلیس قرار گرفت. تراس در واقع دومین نخست وزیر انگلیس در طول یک سال اخیر است که از مقام خود کناره گیری می کند.

تراس اعتراف کرد زمانی سکان دولت را به دست گرفت که کشور با مشکلات اقتصادی بزرگی مواجه است. وی عنوان کرد که با دستور کار اصلاح امور اقتصادی مسئولیت دولت را پذیرفت اما اکنون به این نتیجه رسیده که قادر به انجام این ماموریت نیست.

تراس گفت که بر همین اساس با چارلز پادشاه انگلیس صحبت کرده تا استعفای خود را ارائه دهد. به گفته وی انتخابات برای تعیین رهبر جدید حزب محافظه‌کار و نخست وزیر آتی انگلیس "تا هفته آینده تکمیل" و برگزار خواهد شد.

تراس گفت تا زمان انتخاب جانشین، نخست وزیر باقی خواهد ماند.

تراس پس از استعفای بوریس جانسون از قدرت موفق شد تا در انتخابات درونی حزب محافظه‌کار پیروز و پنجم سپتامبر گذشته به عنوان نخست وزیر جدید انگلیس انتخاب شود. با کناره گیری او از قدرت، روند انتخاب جانشین وی زیر نظر فراکسیون حزب محافظه کار موسوم به کمیته ۱۹۲۲ برگزار خواهد شد.

نظرات بینندگان