arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۰۱۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۲ - ۲۷ تير ۱۳۹۱

عبور روزانه ۱۸ میلیون بشکه‌نفت از تنگه‌هرمز/امارات ظرفیت انتقال یک میلیون را دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: روزانه ۱۸ میلیون بشکه نفت از تنگه هرمز عبور می‌کند و این در حالی است که خط لوله افتتاح شده امارات ظرفیت انتقال روزانه یک میلیون بشکه را دارد.

حسین امیری درباره افتتاح اخیر خط لوله نفت امارات برای دور زدن تنگه هرمز، اظهار داشت: امارات با این کار تنها یک میلیون بشکه نفت در روز می‌تواند جابه‌جا کند، این در حالی است که چیزی بالغ بر 18 میلیون بشکه در روز از تنگه هرمز به طور روزانه در حال جابه‌جایی است.

وی افزود: بهتر است کشورهای همسایه با همکاری و تعامل با ایران در جریان امنیت تنگه هرمز اقدام کنند.

امیری همچنین با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش کرده است تا امنیت تنگه هرمز برقرار شود، خاطرنشان کرد: به خطر افتادن امنیت ملی ایران به ضرر کشورهای غربی و اروپایی خواهد بود.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: امارات با ارائه طرح‌هایی برای جایگزینی تنگه هرمز برای انتقال نفت قطعا با شکست مواجه خواهد شد، چرا که نه تنها نفت بلکه کالاهای اساسی و ضروری دیگر در آن در حال جابه‌جایی است.

وی ادامه داد: طرح‌های این‌چنینی امارات برای جایگزینی تنگه هرمز توجیه‌اقتصادی نداشته و باید متحمل هزینه‌های گزاف شود،بنابراین چاره‌ای جز استفاده از تنگه هرمز نخواهند داشت.‌

وی همچنین با تأکید بر اینکه تنگه هرمز بسیار استراتژیک است،گفت: ایران همواره تلاش خواهد کرد تا امنیت تنگه هرمز حفظ شود.

امیری در خاتمه در خصوص افزایش وابستگی کشورهای غربی و اروپایی به منابع نفتی ایران یادآور شد:‌ مطمئنا تحریم‌های نفتی اخیر علیه ایران موجب تضرر بیشتر آنها خواهد شد.


منبع: خبرگزاری فارس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ساره
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
0
5
18 میلیون بشکه نفت روزانه ؟!! قرار بود نفت سر سفره های ما باشد. نفت نیست که هیچ مرغ هم پرید...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
0
5
دوستان فراموش نکنند تنگه هرمز راه صادرات و واردات خودمان هم هست ؟!
امیر
|
FRANCE
|
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
0
1
ظرفیت لوله های مختلفی که عربستان، امارات و کویت دارند جمعا نزدیک به هشت میلیون بشکه هست یعنی در حال حاضر 10 میلیون بشکه وابسته به تنگه هست که از این مقدار 5-6 میلیون هم مال خود ایران و عراق (همپیمان سیاسی ما در منطقه) میباشد! این نظر رو هم باید گذاشت کنار نظرهایی که میگفتن با تحریم نفتی ایران قیمت نفت سر به فلک خواهد کشید!
نظرات بینندگان